Hond ineen bang van auto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ozzieozzie

Hond ineen bang van auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 15:12

Mijn hond (beagle) is nu 1,5 half jaar oud en toen we ze kochten was ze 8 weken. We hebben veel met haar in de auto gereden zodat ze daar aan wende. Ze vond het altijd superleuk. Als je auto zei stond ze al te springen omdat ze zo graag wou. Eenmaal in de auto moest ze altijd met haar hoofd door het raam en dan naar buiten kijken.
De laatste weken als je het woord auto zegt is ze helemaal niet meer enthousiast en eenmaal in de auto kruipt ze gelijk tussen de voorstoelen en de achterbank en zit ze te trillen als een rietje.

We hebben al geprobeerd om elke keer als we ze meenmen in de auto het zo leuk mogelijk te maken zoals elke keer ergens te gaan wandelen waar ze het leuk vind. Maar het maakt helemaal niets uit.

Wat kan ik hier nu eens aan doen?

AstraGirlie

Re: Hond ineen bang van auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:42

Moeilijk als je niet weet wat er gebeurt is precies. Misschien heeft ze ergens haar gestoten en is ze bang geworden. Ik zou werken met beloning met een stilstaande auto en later al rijdend. Terug van het begin. Gewoon voer steeds wat dichter bij de auto zetten, tot ze erin kan met voer en niet bang wordt.
Dan motor gewoon aan, niet rijden en dan paar meter rijden, enz ... opbouwen. Vanaf ze bang wordt, was het een stap te ver, dan terug naar het vorige en geen aandacht aan besteden verder. En ook met stem belonen uiteraard. Succes!