Verklaring voor dit gedrag? (hond)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pytje

Verklaring voor dit gedrag? (hond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 13:23

Wij hebben een 3 jarige herderachtig teefje. Ze houdt eigenlijk niet zo van speeltjes en apporteren vind ze ook niks. Maar... we hebben haar laatst een bot gegeven, zoals we al verwachtte doet ze er niks mee. Maar ze bewaakt het wel de hele dag (zelfs tegenover de katten!), afgelopen nacht heeft ze zelfs niet in haar mand gelegen, maar bij het bot. Ze doet er heel voorzichtig mee, er zit dus nog geen krasje op. Gister avond werd ze uitgelaten en ze nam het bot zelfs mee!! Ook als je naar haar toe loopt om haar bijvoorbeeld te aaien, begint ze te grommen.
Dit gedrag heeft ze echt nooit vertoond! Ze is altijd heel makkelijk, zelfs haar voer zou je weg kunnen halen zonder dat ze iets doet. We hebben ook geen andere hond in huis, 2 jaar geleden wel een gehad, maar die eigende zich alle stokken in de tuin toe en dat vond ze niet erg.

Wie snapt waar dit gedrag vandaan komt?

Inmiddels hebben we het bot weggehaald, maar het eerste wat ze doet als ze thuis is, is het bot zoeken.

Harvumi

Re: Verklaring voor dit gedrag? (hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 13:26

Mijn teef deed dit toen ze schijnzwanger was, zit na te denken over andere mogelijkheden, maar zou even gauw niet weten wat het zou kunnen zijn.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 13:30

Harvumi schreef:
Mijn teef deed dit toen ze schijnzwanger was, zit na te denken over andere mogelijkheden, maar zou even gauw niet weten wat het zou kunnen zijn.

Zonder deze reactie te hebben gelezen was schijndracht ook het eerste wat in mij opkwam toen ik je verhaal las.

Misschien heb je hier wat aan:
http://www.devrolijkeviervoeters.org/kynotermen17.htm
Op deze site staat veel informatie over o.a. schijndracht bij de hond.
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 10-12-06 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 13:31

Die van ons deed het ook toen ze schijnzwanger was, ik heb nog wel een liteken op mijn hand van toen ze me een keer flink beet.Wij hebben de voering er uit laten halen, het ging niet meer.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 13:34

We hebben zelf ook aan schijnzwanger gedacht, maar wat doe je daar aan? Of moet dat vanzelf 'over' gaan?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 13:36

Dat is vaak ook het probleem met schijndracht, het blijft terug komen en dan is steriliseren de meest logische en goede oplossing

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 13:36

Pytje schreef:
We hebben zelf ook aan schijnzwanger gedacht, maar wat doe je daar aan? Of moet dat vanzelf 'over' gaan?

kijk even op de site die ik in mijn vorige reactie heb gezet, staat heel veel (vind ik) nuttige info

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 13:37

Het heeft met bepaalde hormonen te maken, en dan is de voering er uit inderdaad het beste.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 13:43

dank jullie allemaal!

@pollewoppy: ik heb op de site gekeken, is inderdaad erg nuttig!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 13:45

Idd, ik dacht ook meteen aasn schijnzwanger. Misschien idd laten steriliseren, en zowiezo het bot gewoon weghouden. Dat ze dit niet zeg maar verder kan ontwikkelen. Gewoon het bot niet meer geven, en zelf met haar spelen en haar bezighouden denk ik.
Groetjes, mij

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 13:46

Jep, ik denk ook aan schijnzwanger..

Een vriendins hond had een eendje.. en die wou zij ook niet meer loslaten Clown ook grommen enz..

succes!

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 13:51

volgens mij ook idd

onze lab ging altijd allemaal spulle verzamelen..meestal knuffels en pantoffeld in die in dr mand leggen en echt een nest maken.die was verder wel lief enz..

kissy heb t ook een paar keer gehad.die gaf ook melk..die ging hele dagen alles verzamelen kluifjes en speeltjes en knuffels enz in een hoefje in de bank leggen en kussen erbij en dan ging ze erbij liggen. ze liep ook onzettend zielig te doen en te piepen.en met dr piepjes te slepen enz..

ze heb bij de da een spuit ertegen gehad een keer.toen ze t had.

verder is ze niet aan het grommen ofz.

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 11:23

Wij hebben onze hond laten stereliseren, en daarna heeft ze er geen last van gehad.
Mijn hond haar schijndracht liep uit de hand, ze was 100% zindelijk, maar tijdens de schijndracht deed ze al haar behoeftes in huis. Ze had een knuffelbeestje wat piepte en dat beschermde ze, als je er in kneep begon ze te piepen en wilde ze het direct terug. Dat is na de sterelisatie gelukkig helemaal over gegaan Lachen

shirley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 16:44

het lijkt er inderdaad op alsof ze het bot als haar puppy ziet.
Ze beschermd haar pup. het is goed dat jullie het bot hebben weg gehaald. en Laten helpen is denk ik de eenige oplossing om die hormonen naar beneden te halen.