HELP.. !! Ik weet niet meer wat te doen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ciinderella

HELP.. !! Ik weet niet meer wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 19:35

De dierenbescherming is nu niet te berijken. De dierenwinkel is al dicht. En ik zit met 4 hamsters die hier zijn gedumt voor de boom.
Ik ben zo boos, weet het echt niet meer allemaal. Heb nu onze rat in een vogelkooi gedaan en de hamsters in de rattenkooi. MAAR... Op het flesje drinkwater staat : Poison, oftewel volgens ons betekend dit vergif!! Of dat er ook inzat weet ik dus niet! Iig was het water wel heel bruin. Ik kan het niet over mijn hard halen om ze weg te doen of buiten te latenn staan.

Ga even buiten zoeken of er nog meerdere lopen wand er liep er al eentje naast.
Ik hoop dat iemand mij iets verteld.

Eccuus voor het snelle berichtje maar wil toch ff wat horen van andere.

lesilla

Re: HELP.. !! Ik weet niet meer wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 19:36

dierenambulance? Of is dat de dierenbescherming?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 19:38

ja dierenambulance bellen, die komen ze zo ophalen.

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 19:41

Hebben we niets aan. Die halen ze op en meer niet. Ik hou ze zelf en bel de dierenbescherming maandag. Ik hoop dat ze het halen en dan ga ik naar de dierenwinkel om de hoek. Hij helpt me hoop ik wel aan een kooi die ik mag hebben of goedkoop over kan kopen.

Boos! ik ben er zooo boos om !! Zo erg! Hoe kunnen ze dit maken?!

Jamyloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 19:45

Hebben ze van het water gedronken? Dan zou ik toch de dierenambulance bellen. Misschien dat die ze dan kan redden. Tot maandag wachten heeft ook geen zin dan, dan ben je ze ws toch kwijt als ze van dat gif gedronken hebben..

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 19:45

ah wat erg! Hopelijk komt het allemaal goed met de beestjes!

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 19:56

Ze zaten in de regen. Dus alles was nat. Volgens mij zijn het jongen en die hebben ze met moeders gedump hier.
Ze hebben hele erge dors dus denk het niet wand gingen allemaaal op het drinkflesje af. Het ruikt niet naar gif eerder naar hamster pis Misselijk
Dus denk dat thet gewoon heel erg vies water is geweest.. Ga jij als je je hamster gaat dumpen ophet flesje eerst nog even : poison schrijven? Ik weet het gewoon niet. Iig zijn ze sterk en volgens mij gewoon gezond. Ze waren natuurlijk ijskoud van de regen en kou. Maar ze zijn nu heel lief en als het echt vergif was waren ze nu al dood geweest.

Verdrietig hoe gestoord ben je om dit te flikken

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 20:00

hea bahh hoe gestoord..

kun je die eigenaar van de dierenwinkel niet privee berijken
mss dat hij je verder kan helpen

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 20:01

Nee heb geen nummer van ze ofzo.

Misschien hebben jullie tips ofzo wat ik nu kan doen? Pfooe ik weet het niet meer.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 20:02

jeetje succes me de hamsters ik zou toch maar even n gewoon bakje water in de kooi zetten en t flesje weggooien..

bah nare mensen

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 20:04

avantie, mijn eigen flesje hangt er nu in. Dat flesje krijgen ze niet meer van me. Die neem ik mee en als de dierenbescherming die wilt hebben krijgen hun m mee.

De rest trouwens bedankt Lachen lief dat jullie meedenken met me

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 20:05

Zielig zeg. Wie doet dat nou, ik woon in Oss, als je echt niet meer weet met wat ze te doen, ik heb al 2 hamsters, daar kunnen er nog wel wat bij Knipoog Ik ga even dit topic volgen.

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 20:09

Thnx lilian ik hou je in de gaten. Ik ga op kamers binnekort. Ik weet niet of ze het pikken 5 hamsters daar te hebben. Iig had ik mijn andere hamster online staan om naar een goed tehuisje te doen Verdrietig maar daar denk ik nu ook al weer anders over na dit.

Als ze zouden gaan ruzie bij elkaar ofzo dan trek ik je wel aan de mouw Lachen

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 20:10

Ja is goed Lachen

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 20:11

Thnx Lachen

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:02

je zou ze ook bij de dierenambulance kunnen afgeven. Die hebben een speciaal verblijf waar ik destijds ook ratten opgehaald heb.

overigens staat wel dat de dierenambulance nijmegen 24 uur te bereiken is dus vreemd dat je ze niet te pakken krijgt?

(De Dierenambulance Nijmegen (DAN) is 24 uur per dag, 7 dagen per week (tussen 22.00 en 08.00 uur alleen voor spoed) te bereiken via het alarmnummer:
(024) 3550222

Voor informatie is de DAN tijdens kantooruren te bereiken op:
(024) 3562580)

Suc6 ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:05

Waarom ben je de dierenambulance toch niet gewoon? Weet jij hoe gif ruikt dan Haha! Als het wel iets is dat niet goed was voor die beestjes kunnen ze misschien beter door lui van de dierenamulance geholpen worden Knipoog

Overigens, uitkijken met hamsters om internet aan te bieden.. ik weet niet of je 'gratis tegen goed tehuis' oid had neergezet.. maar dan is de kans groot dan iemand met bijv. een slang 'm gewoon overneemt..als voer voor 'n slang. Hard, maar het gebeurd.

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:11

Als ik jou was zou ik uitkijke, hamsters zijn geen sociale dieren en kunnen gaan vechtten en zelfs elkaar opeten, ook jongen kunnen zich al snel voortplanten dus je hebt ook zo een paar nestjes!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:15

Idd oppassen met dieb ij elkaar zetten. Wat je misschien ook kan doen is kijken of er een knaagdierenopvang in de buurt zit. Dan moet je gewoon even googlen. En anders gewoon morgen even langs de DB rijden, of misschien zelfs de DA bellen, die weet misschien wat je ermee moet..
Groejtes, mij

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 23:11

Heb je een auto?

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 02:56

WildWings, hamster af te halen tegen klein bedrag ivm voer voor slangen Lachen Dus zelf al bij na gedacht. Maar thnx

Lisjuh87, mannetjes bij elkaar gaan met elkaar vechten. Maar ik ga langs de dierenwinkel om hun geslacht te laten nakijken enzv.

Pluttersput, ik kan ze altijd bij de dierenwinkel hierheen brengen daar brengen wij ook latijd onze jonge vogeltjes heen. Hij brengt ze dan naar een opvang in groesbeek. Dus dat kan worden geregeld als het verkeerd gaat. Mijn vorige hamster is daar namelijk ook heen gegaan omdat ze begonnen te vechten met elkaar.

pubelia, was het maar zo .. 17 he Knipoog

Het gaat goed met de diertjes nu. Misschien kunnen we morgen een kooi ophalen dan kunnen ze iig als het goed gaat verlopig hier blijven. Zodra het niet goed gaat gaan ze naar de winkel toe. Ik laat ze maandag na kijken.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 03:09

Ciinderella schreef:
Hebben we niets aan. Die halen ze op en meer niet.

Die doen net zoveel als jij, alleen dan sneller. Als vermoed wordt dat ze gif hebben gehad gaan ze rechtstreeks naar een dierenarts en anders naar een opvang. Hoe langer jij ze houdt, hoe meer je eraan gehecht raakt en als je niet weet of je ze straks kan houden weet ik niet of dat wel zo'n goed idee is.

De keuze is aan jou, persoonlijk zou ik ervoor kiezen om de ambu te bellen..

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 10:11

Ciinderella schreef:
Lisjuh87, mannetjes bij elkaar gaan met elkaar vechten. Maar ik ga langs de dierenwinkel om hun geslacht te laten nakijken enzv.

jeetje, wat goed dat je die diertjes opvangt! maar 1 ding: vrouwtjes kunnen ook heel goed vechten! die vechten ook door tot er 1 dood is.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 10:13

WildWings schreef:
Overigens, uitkijken met hamsters om internet aan te bieden.. ik weet niet of je 'gratis tegen goed tehuis' oid had neergezet.. maar dan is de kans groot dan iemand met bijv. een slang 'm gewoon overneemt..als voer voor 'n slang. Hard, maar het gebeurd.

Als je het over mij hebt, nee, ik heb niet eens slangen. Houd mijn hamsters voor de hobby en gezelligheid. Dus als ik aan de TS aanbied dat ze ze altijd naar mij kan brengen betekend dat niet altijd dat iemand die dat aanbied ook meteen die beestje bij de slangen gooit, ik weet het het gebeurd, jammer genoeg. Maar als je maar weet dat ik dit absoluut niet doe. Heb hart voor de dieren... en wil ze een leuk leventje bieden. Hopelijk begrijp je me.

Ik heb trouwens momenteel ook 2 mannetjes bij elkaar zitten, broertje die dus ALTIJD al bij elkaar hebben gezeten en ze zijn gewoon on-afscheidelijk. Nog nooit hebben ze gevochten, ze zijn nu meer dan een jaar. Maar het zijn over het algemeen alleen levende dieren ik weet het, maar sommige worden er wel gelukkiger om met een maatje.

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 13:31

lilian, dat had ik nou ook niet bij jou verwacht!! Ik vertrouw jou er wel op dat jij er goed voor zou zorgen. Iig kijk ik het gewoon aan hoe het gaat gaat het goed is er niets aan de hand en anders kijk ik weer verder!!

Lachen Het gaat nu HEEEEL goed met de diertjes. Ze zijn heel lief en speels en ze zijnh helemaal gezond