Inbeslag name van honden!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSemmiex

Inbeslag name van honden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 18:02

Ik heb deze link van een vriendin van mij gekregen (haar hond is zelf ook een paar weken terug afgenomen, zei heeft een Rottweiler x Am bull, en 2 Engelse x Am bull) 1 Am x engelse bull is dus een paar weken terug afgenomen omdat ze denken dat er pitt in zit.) Verdrietig
Hoop dat ze hem nog terug krijgt!!

Deze site is heel schrokkend (De fotos) het is echt heel erg wat er met deze hondjes is gebeurt!
Neem even een kijkje en verzamel A.U.B handtekeningen!! Huilen

http://www.dogs-with-spirit.com/

Nikki__

Re: Inbeslag name van honden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 19:49

Omg!! Hier heb ik echt geen woorde voor. De regel opzich vind ik niet slecht, maar als het zo moet, ga ik toch twijfelen! Mijn handtekening heeft ze! Wens haar veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 19:52

Zo erg .. geen woorden voor

juliaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 19:54

Lips are sealed kan je vriendin helemaal niks meer doen???
ik zet even een stipje, dan ga ik zostraks de site doorlezen

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 19:55

Wat vreselijk! Wat een bruten die dat deze honden aan doen.. Ik wens haar ontzettend veel sterkte toe! Heb verder gewoon geen woorden ervoor.
Groetjes, mij

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 20:07

In Nederland gelden er regels voor honden met een uiterlijk gelijkend op een pittbull. Die regels zijn er helaas gekomen na talloze (dodelijke) bijtincidenten. Bij American staffords moet je stamboompapieren kunnen overleggen, anders kunnen ze in beslag genomen worden, ook al zijn de honden nog zo braaf. Ik zeg niet dat ik het eens ben met deze regeling, alles behalve, maar de eigenaresse van deze honden had kunnen weten dat er problemen zouden komen (ik ga er vanuit dat haar honden in beslag zijn genomen, omdat ze geen geldige stamboompapieren hadden). Pittbull-achtige honden zonder papieren worden dan inderdaad geeuthaniseerd.
Het lijkt mij afschuwelijk om je geliefde honden op deze manier terug te krijgen, zeker nu het lijkt of er mishandeling plaats heeft gevonden. Laat dit wel een waarschuwing zijn voor anderen, koop geen pittbull-achtige hond zonder geldige papieren!

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 20:36

Van deze fotos zijn niet mn vriendin haar honden hoor, haar eigen hond heeft ze nog niet terug.

Maar ze belt ze steeds maar ze hebben der hond nog niet onderzocht.

Het is idd zo dat Stafford's een stamboom nodig hebben!
Maar toch kunnen de honden hier niks aan doen, hun hebben hier niet voor gekozen.
Vind het echt heel erg o:

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 20:42

De honden zelf kunnen er inderdaad niets aan doen, maar de eigenaren en fokkers wel. Met dit soort honden weet je dat je in de problemen komt zonder stamboom. Helaas voor de honden...

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 20:55

Ik ben het met Hobby eens. Het kunnen nog de liefste dieren zijn dit is niet van het 1 op het andere moment gekomen deze regel.

Toch vind ik dat dit een afschuwelijke manier is en zou het zeker diervriendelijker moeten zijn.

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 21:01

Wel zielig ja, maar ik snap eigenlijk van die vriendin van je niet dat ze zulke honden koopt. Met 3 dergelijke kruisingen zou je toch van deze regeling op de hoogte moeten zijn. Zo niet, dan is dan erg sneu voor je vriendin. Maar dan heeft ze zich er blijkbaar niet erg in verdiept en dat is ook niet zo slim.

Ik vind dat mensen gewoon geen kruisingen met amstaffs, bulterriërs/zonder stamboom etc aan zouden moeten schaffen. Dan zou dit probleem ook de wereld uit zijn.

X__Hardc0re_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 21:12

Ik had me hond never mee gegeven geen haar op me hooft die daar aan denkt ga nog liever zelf de bak in.
Echt niet ben gek mijn hond is overleden paar maanden geleden maar ik had hem nooit afgestaan.

En als dat mijn honden waren had is ze echt de grond in gemept zwaar triest hoe kunnen ze waardeloze mensen echt waar zwaar triest ik had ze geziekt gestalkt alles.

X__Hardc0re_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 21:12

Ik had me hond never mee gegeven geen haar op me hooft die daar aan denkt ga nog liever zelf de bak in.
Echt niet ben gek mijn hond is overleden paar maanden geleden maar ik had hem nooit afgestaan.
En niet alleen omdat ik nu deze foto's zie hoor zal hem nooit mee geven aan niemand nie.

En als dat mijn honden waren had is ze echt de grond in gemept zwaar triest hoe kunnen ze waardeloze mensen echt waar zwaar triest ik had ze geziekt gestalkt alles.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 22:12

@ X__Hardc0re_
Dat is wel beetje vreemde manier. Deze regel is er al zolang is al zo bekend in Nederland. Alleen omdat mensen nog steeds kruissingen fokken en worden afgenomen gebeurd dit nog steeds. Juist niet dit soort honden kopen dus, maar honden met net papier of niet dit soort types.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 23:13