Zo'n snel einde had ik niet verwacht R.i.p Dino

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Forcalquier

Zo'n snel einde had ik niet verwacht R.i.p Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 17:04

Sinds een tijdje liep mijn rottweiler met een dikke poot, telefonisch consult met de DA gehad volgens hem was het een zwelling door haar artrose, en als het erger werd moest ik maar op het inloop spreekuur komen.
Afgelopen maandag gebeld(2 weken later) ik moest die avond langs komen, dus s'avonds naar de DA, mijn hond kreeg antibiotica en ik mocht weer naar huis met een afspraak voor dinsdag middag half 4.
Dus de volgende dag weer naar de DA en toen heb ik foto's laten maken nog geen 10 minuten later kreeg ik de schrik van mijn leven, ze had een giga grote tumor in haar voorpoot.
Enige optie haar in laten slapen, en daar sta je dan met tranen in je ogen, s'middags was ze nog meegeweest naar stal en zoals altijd stond ze vrolijk te springen en te blaffen ze heeft ook nooit laten merken dat ze pijn had, ze liep niet mank helemaal niets.

Met veel verdriet heb ik haar toen een spuitje laten geven, ik had alleen nooit verwacht dat het zo lang zou duren voordat ze echt dood was, zoals altijd kreeg ze eerst een narcose en daar was ze heel erg tegen aan het vechten uiteindelijk was ze na 20 min. wat slaperig, toen de definitieve spuit na 6 minuten was ze nog steeds in leven en kroop ze tegen mij aan(ik zat op de grond) de DA keek mij aan en zei sorry ik moet nog een spuit geven want het gaat niet zoals het hoort, en toen bij de 2e spuit is ze heen gegaan.
Toen ik overstuur opstond om weg te gaan zei de DA dat hij nog nooit zo'n vechter heeft gezien, qua pijn wat ze niet liet merken maar ook met het inslapen, ik heb er echt veel moeite mee, het was echt mijn vriendje en ze volgde me overal.
Ze is uiteindelijk 7 jaar geworden waarvan 5 jaar in mijn bezit, ik heb haar vandaag laten cremeren en morgen mag ik haar urn ophalen, ze krijgt een mooi plekje in huis want dat heeft ze zeker verdiend.

Lieve Dino je was alles voor me, ik mis je, rust zacht meisje......

JorisDy

Re: Zo'n snel einde had ik niet verwacht R.i.p Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 17:06

oo heel veel sterkte zeg!

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 17:07

Met zo'n snel einde in mijn titel bedoel ik niet de tijd van het inslapen(dat duurde juist heel lang) ik bedoel ermee dat ze in 2 dagen tijd niet meer bij me is zonder een normaal afscheid te nemen.

Nathazzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 17:12

Ten eerste heel veel sterkte.
Ten tweede waarom heb je haar laten in slapen als ze volgens jouw geen pijn had. Er kan dan wel een tumor zitten maar zolang ze er geen last van had, had ze toch nog bij jou kunnen blijven tot ze er wel zienbaar last van zou krijgen?
Is niet aanvallend bedoeld hoor!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 17:16

heel erg sneu om op die manier een dier wat je lief is, weg te halen bij jouw.
heel veel sterkte ermee..

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 17:16

[LZP] > [BB]

tamara_15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 17:17

heel veel sterkte idd geef haar een mooi plekje ze zal altijd bij je zijn Knipoog

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 17:27

Nathazzz schreef:
Ten eerste heel veel sterkte.
Ten tweede waarom heb je haar laten in slapen als ze volgens jouw geen pijn had. Er kan dan wel een tumor zitten maar zolang ze er geen last van had, had ze toch nog bij jou kunnen blijven tot ze er wel zienbaar last van zou krijgen?
Is niet aanvallend bedoeld hoor!

Omdat die tumor in 2 weken tijd heel erg groot is geworden(het zat tussen een tennis en voetbal in),en haar botjes van haar polsgewricht wegdrukte.
Ik had nog wel kunnen wachten maar die tumor word groter en groter en de DA had gezegd dat het ook nog kan gaan uitzaaien.
Voor mij leek het of ze geen pijn had maar volgens de DA was het niet mogelijk dat ze geen pijn had omdat haar botjes ook uit zijn verband werden gedrukt, en ze liet het ook niet zien maar ze liep wel te kwijlen tijdens het lopen en dat bewijst volgens de DA op pijn.
Ik wilde niet dat ze pijn zou hebben en daarom heb ik haar in laten slapen, ik vind het egoistisch(van mij) als ik haar alleen maar zou laten leven voor mij. Ze was gewoon geen opgever maar tegen een tumor kan je helaas niet vechten.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:14

Heel veel sterkte met dit verlies. Je hebt denk ik het beste gedaan wat je kon doen ook al is het niet makkelijk. Een tumor die in zo'n korte tijd groeit geeft zeker wel pijn en een hoop ongemak voor je hond.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 22:34

Het is ook beter zo, bedankt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 01:10

phoe,afschuwelijk lijkt me dat....zeker als zo'n hond ook zo blijft vechten...

was er ook geen mogelijkheid tot amputatie van de poot,nou ja,je dierenarts zal het niet zomaar opgeven..echt heel vervelend,ik zou gek worden ,echt mijn honden zijn zo belangrijk voor mij..

heel erg veel sterkte... Ach gut

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 01:40

Ik leef met je mee, en vind dat jij een goede beslissing genomen hebt, en dat heeft je DA ook
bevestigd, je maatje is je dankbaar voor deze beslissing, dat weet ik zeker.

Ik heb mijn Landseer teef op 6 mei 1994 op bijna 13 jarige leeftijd in moeten laten slapen omdat ze
door haar HD niet meer in de benen kon komen. Haar organische functies waren die van een jonge
teef, ze deed het super, maar om te zien hoe moeilijk ze in de benen kwam ging mij zo aan't hart.
Het jaar ervoor stond ik al op punt om haar in te laten slapen maar mijn man heeft toen geëisd haar
nog een kans te geven (hubby heeft nooit wat met honden gehad maar is door mij besmet geraakt
en vond dat Agnetha nog een kans verdiende), eigenlijk tegen beter weten in ben ik accoord gegaan
en alsof Agnes me wilde bewijzen dat hubby gelijk had, krabbelde ze weer helemaal bovenop.
Nou moet ik erbij vermelden dat Agnes vanaf haar 4e, toen zware HD bij haar geconstateerd werd
2 x per jaar een soort van anabole gespoten kreeg, die stof werkte tweeledig, eenmaal als glijmiddel
voor haar heupen en andermaal voor haar vlooeienallergie (1 van die kleine krengen was genoeg
waardoor ze haar achterkant helemaal kapot beet). Door dit middel is mijn allerbeste vriendin,
mijn soulmate op 3 maand na 13 jaar geworden. Toen ik uiteindelijk de beslissing genomen heb is
mijn VA aan huis gekomen en heeft haar eerst de verdoving gegeven en een half uur later een op
haar gewicht aangepasde injectie, en ook mijn maatje heeft gevochten, maar mijn VA heeft direct
een extra dosis gespoten waardoor ze geen gevecht meer kon leveren en heel rustig in mijn armen
en in bijzijn van 2 goede vriendinnen in is geslapen.
Wij hebben haar in Vasseveld laten cremeren en ze ligt naast haar "Teckeltante Kitty" onder de
rozen in onze tuin.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 01:53

Wat verschrikkelijk zeg... dat ze géén pijn leed is inderdaad onmogelijk, ik ken het principe van de vechter. Dat maakt het juist nóg moeilijker, ze laten zien dat ze nog zo graag willen. Het feit dat je er geen afscheid van hebt kunnen nemen is ook niet makkelijk, maar in ieder geval heeft het je overvallen en heb je er niet over hoeven lopen tobben.

Ik vind het heel erg voor je, het verlies van een vriend en familie lid is altijd zwaar, en ik hoop dat je het snel zult kunnen verwerken

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 02:37

Ik weet wat het is om een dier te verliezen aan kanker...
Heel veel sterkte en ik vindt het zeer moedig van je dat je Dino verdere pijn hebt willen besparen!

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 08:03

Huilen

Jee vreselijk als het zo lang duurt,en ze nog tegen je aan kruipt Huilen

Je hebt de moeilijkste maar beste beslissing genomen, heel veel sterkte ermee... Ach gut

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 19:46

Bedankt allemaal voor jullie medeleven, ik heb vandaag haar urn opgehaald en in de vitrine gezet samen met een foto van haar en haar maatje(de stafford van mijn vriend) en haar halsband(die ze altijd om had) heb ik om haar urn heen gelegd.
Het was idd een goede beslissing, amputatie was niet mogelijk omdat zij aan haar achterpoot ook artrose had, het enige wat rot is zijn de dagelijkse dingen die ik nu mis en haar begroetingen bij thuiskomst.
Ik probeer er zo min mogelijk aan te denken maar helaas vraagt mijn dochtertje constant waar dino is en dan schiet ik weer vol, omdat zij pas 3 is snapt ze nog niet echt wat er met dino gebeurd is, ik heb maar gezegd dat ze in de wolken is.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 20:23

héel erg veel sterkte meis!

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 23:36

heel veel sterkte weet hoe het voelt.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 23:40

ik zit hier met tranen in mijn ogen.. ik ook weet precies hoe je je voelt.

Sterkte

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 01:02

Allereerst sterkte met het verlies van je maatje!
Dat vechten voor de baas, en geen pijn laten blijken is écht Rottweiler.
Onze vorige hond kon bijna niet meer ademen en had 5 weken bijna niks meer gegeten en liet nog niks merken.
En ook net als bij jouw hond, 3 keer een spuit moeten krijgen omdat hij niet heen wilde gaan .. is toch iets moois, dat je weet dat je hond graag bij je wilde blijven Ach gut

Sam_Elena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 01:56

wat erg... konden ze echt helemaal niets meer voor haar doen? ik loop nu stage bij een dierenarts en hier zijn in 1 maand tijd al 2 honden van een tumor in hun poot afgeholpen, ze moesten wel de helepoot amputeren maar hun hond loopt weer..
veel sterkte komende tijd!!!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 11:38

Heel veel sterkte met het verlies, wat zal het stil zijn in huis.
Aan amputeren had ik ook gedacht, maar indien dat een optie was geweest had de DA dat vast wel aangekaart, denk je niet?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 11:41

Heel veel sterkte!

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 15:07

Amputatie was idd geen optie i.v.m artrose in haar achterpoot, ze zou haar achterpoot dan te veel gaan belasten en op 2 poten lopen is onmogelijk. De DA kon de tumor ook niet verwijderen omdat haar polsgewricht al aangetast was door de tumor, ze had zwevend bot in de tumor zitten en de botjes van haar gewricht waren weggedrukt uit het gewricht, ik heb haar foto's gezien en die van een gezond gewricht en het was goed te zien dat zelfs als de tumor verwijderd werd ze nooit meer zou kunnen lopen op die poot, dat in combinatie met haar achterpoot was voor haar gewoon een pijnlijke situatie.