Het is de liefste hond van de hele wereld en doet geen vlieg kwaad. Ze komt uit werklijnen ( paps is politiehond ). We hebebn op de hondenschool gezeten met haar en ze is erg gehoorzaam naar ons en andere mensen toe

In dat topic werd vermeld door sommige mensen of ik wel wistw aar ik aan begon omdat ze uit werklijnen komt en het wkam erop neer dat ze waarschijnlijk in een asiel zou belanden, want mechelse herders hadden iemand nodig die ervaring had met mechelaars ( ik had die niet ) en zou het allemaal niet goed uitpakken en zou ze vals worden.
ik hoor dit vaker om mij heen dat je als doorsnee stelletje of gezinnetje zo'n hond niet moet aanschaffen. ik vind dit de grootste onzin die er is. Met elke hond kan het fout gaan, daar hoeft het niet perse een mechelaar voor te zijn.
Ik ben samen met mijn vriend dus een gewoon dorsnee stelletje met een leuk huisje en een mechelaar met ene hart van goud.
Om het verhaal kort te maken, mijn vraag is dus...mensen die geen ervaring hebben met mechelaars zijn maar dom deze in huis te nemen? En die stempel dus ook te krijgen ( wat wij hebben gekregen toen der tijd )?
Ik zie het ook om mij heen dat het best goed kan gaan met mechelaars...