hond jeuk door netels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wednesday

hond jeuk door netels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 19:03

hallo,

Toen ik vandaag met men hond ging wandelen zag hij ergens een of ander beest en ging er achteraan. Door allemaal netels heen en door de beek enzo. Hij heeft ook in de netels zitten graven en met zen bek allemaal netels zitten uittrekken. Ik kon er niet veel aan doen aangezien zijn jachtinstinct de overhand had...

Maar nu zit hij met vreselijke jeuk en hij wordt echt zot. Hij schuurt tegen de kasten, bijt op zen poten, gooit zich op de grond,...

Weet er iemand een middeltje om hem te helpen??

alvast bedankt

Eas_Mon

Re: hond jeuk door netels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 15:43

jeukpoeder misschien helpt dat??

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 17:30

Even langs de dierenarts voor een zalfje als hij echt zo tekeer gaat. Het gaat waarschijnlijk vanzelf weer over maar als hij zichzelf kapot gaat bijten kun je daar een hotspot krijgen en dan ben je nog veel verder van huis. Even inschatten dus hoe erg het is, als je het niet vertrouwt naar de DA. Ik zou niet te veel gaan klooien met huismiddeltjes, honden hebben vaak een hele gevoelige huid en het goedje wat je er op smeert kan op zich ook weer extra irritatie veroorzaken.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 17:32

even langs de dierenarts gaan die zal er vast wel iets voor hebben en anders kun je van te voren ook even bellen en om raad vragen..
Mijn hond is allergisch in het voorjaar voor de zomerbloeiers en krijgt dan ieder jaar een spuitje en dan is de jeuk ook weg

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-06 19:23

ik heb hem gisteravond bij me laten liggen en het goed in het oog gehouden en uiteindelijk was de jeuk wel weg. Vandaag zie ik er ook niets meer aan! Dus het is gelukkig niet zo erg geweest:)
bedankt voor de antwoorden