Kijk eens wat ik gevonden heb ..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

INGEMUIS

Kijk eens wat ik gevonden heb ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 17:40

Ik fietste 3 weken gelden met een vriendin door het veld, toen we op een bankje gingen zitten keek ik onder me en toen lag er een dood konijn Verdrietig Dacht ik .. toen ging ik op mijn knieen zitten kijken, zag ik dat het konijn nog ademde! Ik zag zijn ribben heel goed zitten , en de vlooien kon ik tellen Scheve mond Echt afschuwelijk! Ik heb dr meteen opgepakt op 1 arm, en ben toen meteen naar huis gefietst. Oké mijn vader was helemaal niet blij, amar ik mocht het konijn in een doos doen met hooi en beetje cavia voer. Ze at niks en ze dronk niks, ze was zich alleen maar aan het krabben en had heel erge diaree Ziek

Toen m'n moeder thuis kwam, werd zij gelukkig niet boos en zei dat ze morgen naar de Da zou gaan.. Ik was natuurlijk helemaal blij ! Eindelijk een konijntje Haha! Toen ik de dag erna uit school kwam was ik niet meer zo blij. De da zei dat het konijn ernstig vermagerd was en had ons wel medicijn gegeven maar zag er weinig hoop in Verdrietig En dan die vlooien.. die moesten natuurlijk ook weg want met een hond en een langharige cavia in de buurt is het niet echt handig natuurlijk! Gelukkig konden we een hok lenen van een vriendin van mij, maar dit was een buitenhok maar buiten mocht niet i.v.m haar weerstand. Toen we haar in bad gedaan hebben , en alle vlooien waren weg. Begon ze langzaam te eten. maar ze wilde alleen cavia voer terwijl hooi het beste zou zijn. Gelukkig hielpen de medicijnen die ik iedere dag 3x in haar mond moest spuiten.

Toen mijn moeder haar een keer aan het aaien was , voelde ze iets scherps onder de huid, het leek op een nagel of een tand! Toen is mijn moeder weer naar de Da gegaan en heeft hij het weggesneden Scheve mond Dat heeft ze overgehouden aan een beet van het een of het andere Verward daar moest ik dus ook iedere dag creme op smeren. En nu is alweer wat flinker, en heeft ze samen met m'n cavia een grote kooi en een buiten hok ( maar dat vind ik ziellig in de winter Nagelbijten / Gniffelen ) Al loopt ze de hele dag door de kamer.

Zo zag ze eruit Verdrietig
Afbeelding

En nog een foto van dr mooie koppie Bloos
Afbeelding

Ze is waarschijnlijk gewoon uitgezet in het veld, zo ziellig! Wie doet dat nou?

mirre

Re: Kijk eens wat ik gevonden heb ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 17:42

Wat goed van je zeg, dat je haar hebt meegenomen! Er worden ind. echt heel veel konijnen gedumpt.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 17:43

goed van je dat je haar geholpen hebt! fijn dat het nu toch wel beter gaat!

heb je ook foto's van hoe ze er nu uit ziet?

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 17:44

Jeetje, wat goed dat je dit arme beestje nog een kans hebt gegeven! Lachen
Wie doet nou zoiets. Nog heel veel succes met 'r!

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 17:49

WOw wat een schattig en mooi konijn,
en wat een verhaal zeg!!!
Leuk hoor dat je nu een konijn hebt veel plezier ermee.

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 23:04

Ik vind het vreselijk dat mensen hun konijn zomaar dumpen
Dan moeten ze ook geen dier aanschaffen.

Vind het echt super dat je het konijn zo goed opgevangen hebt. Haha!

Heb je foto's van hoe het konijntje er nu uit ziet?

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 23:06

Goed van je! Ik heb ook een dumpertje opgenomen, het zijn zo'n arme stakkerds...

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 23:06

een konijn vrij laten in het wild maakt ze nog niet vrij.. dat hangt bij onze DA.. een supertip.. maargoed.. wortels,paardenbloemen dat is ook goed voor konijnen.. super dat je zoiets doet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 23:51

wat goed van je dat je het konijntje opgevangen hebt! echt super!

valerm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 01:36

er worden tegenwoordig zoveel konijnen uitgezet onder het mon van dat overleven ze wel.Dus nidt! GOED dat je haar meegneomen heb.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 01:50

Gewoon gedumpt waarschijnlijk ja...

Fijn dat je nu zo een leuk huisdier hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 02:02

waren er maar meer mensen zoals jij! en de 2e foto kijkt ze echt veel gelukigger dan op de 1e! TOP hoor

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 02:04

Super van je! Heel veel plezier met je nieuwe konijntje.

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 11:08

Goed van je INGEMUIS!! Waarschijnlijk had hij zonder het snelle handelen van jou dit voorval niet overleefd! Gelukkig kun jij hem een goed tehuis bieden. Heel veel plezier met je konijntje!

Ik snap echt niet waarom mensen zo laconiek met dieren omspringen!
Ik heb zelf een cavia die in de zomervakantie 2005 door zijn baasje in het bos is gedumt. Gelukkig is hij bij mij nu topfit en woont hij gezellig met mijn andere cavia in een groot hok.
Mocht je een dier niet meer kunnen/ willen houden, geef hem dan een tweede kans. Dumpen is te gek voor woorden!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 11:11

Als je er echt niks meer mee kan breng ze dan naar een opvang desnoods maar uitzetten in het wild is een doodvonnis tekenen voor je dier

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 11:13

Vreselijk dat mensen denken dat een tamme konijn zich wel gaat redden in het wild....wat een ellende heeft het beestje mee gemaakt en gelukkig zijn er nog mensen op de wereld zoals jij

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 12:29

BAH waarom doen mensen dit hun trouwe dier aan??? Ik kan daar echt niet bij!
Gelukkig heb je hem gevonden en meegenomen! Goed werk!

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 16:04

echt erg zoveel konijnen als er gedumpt worden. heb er in de zomer ook 5! van onze grote wei geplukt, die gewoon uitgezet werden. eentje wilde zich helaas niet laten vangen...helaas had er eentje een supergroot gezwel en 3 zijn er ontsnapt en na eenpaar maanden dat zegewoon op de wei bleven heb ik ze helaas niet meer teruggezien.
maar zal van de zomer wel weer op de uitkijk staan om alle gedumpte konijntjes te vangen en van een nieuw goed huis te voorzien!

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 16:10

Wat een leuk konijn! Zo jij hebt nu ook een goede daad verricht en daar mag je wel trots op zijn! Ik vind dat zo erg dat mensen hun trouwe dieren gewoon in de natuur zetten! Dat doe je toch niet met je trouwe viervoeter! Ik kan daar zo kwaad om worden! Stoom uit je oren Maar gelukkig heb jij dit konijn geholpen! Ach gut

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 16:10

Een hele goed actie van je OK dan!

Wij hebben vroeger ook een dumpkonijntje gehad (was gedumpt met minihok in een bushokje Scheve mond ) Hij had ook een heel groot abses (waarschijnnlijk dat ze hem daarom hebben gedumpt) hij is geopereerd geweest en hij liep gewoon net als onze honden en kat mee los binnen. Helaas is hij na enkele maanden toch nog gestorven...

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 16:17

Ik heb ook ooit eens een konijn gevonden Lachen echt een lieverd en die liep gelukkig nog niet zo lang rond als deze, we hebben hem toen naar kids for animals gebracht want ik had al een nijn Haha!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 16:22

ik heb ooit een een russische dwerghamszter gevonde, maar bah wat was dat beestje aggressief. Goed van je dat e hem meegenomen hebt en opgeknapt, mensen denken vaker, ach zet maar buiten neer die redden zich wel, ze vergeten alleen dat konijn tam is en zich niet kan redden in het wild

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 16:26

Echt super dat er nog zo'n konijnenfreaks rondlopen Haha!

Heb mijn eerste konijn op een rare manier gevonden... In een doos voor mijn deur... Mijn tweede konijntje is een rasecht dwergie. Heb haar gekocht op een rommelmarkt... Als de kleintjes niet weg waren tegen de avond werden ze geslacht...

Vond het zo erg... Mijn eerste konijn bleek trouwens een reus te worden Clown