Vraagje konijnenhok

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maike

Vraagje konijnenhok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 00:26

Hallo,
Ik heb een Franse Hangoor in een buitenhok. Het is zo'n dubbel hok zeg maar... De bovenverdieping is een nachthok en de benedenverdieping is een ren. Ik wil graag dat hij in de bovenkant van het hok slaapt omdat het daar beter beschut is. Het valt me alleen op dat hij veel meer beneden in zn hok slaapt.
Hij gaat heel af en toe boven liggen maar na 5 minuten gaat hij weer terug naar zijn ren.
Ik heb zowel in de boven als in de benedenverdieping hooi en stro voor hem liggen. Kan ik dit nu beter beneden weg laten zodat hij eerder boven zal gaan liggen of denken jullie dat dit niet helpt?
Ik wil namelijk niet dat hij dadelijk alsnog in de ren gaat slapen maar dan helemaal zonder hooi of stro... Hebben jullie hier ervaring mee of dit werkt en denken jullie dat dit het proberen waard is?
Als ik na een dag zie dat hij nog steeds gewoon beneden ligt kan ik er natuurlijk alsnog stro in doen..

Faniek

Re: Vraagje konijnenhok

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 01:04

Gewoon lekker het beestje laten liggen waar die wil. Heb ook een hok plank voorgezet voor beschutting, maar ze wil altijd aan de andere kant liggen eigen keus. Ze redden zich prima.

maike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 01:09

Maar de ren is aan de kant waar hij altijd gaat liggen alleen met gaas afgezet. Op zich staat het hok wel gewoon onder een afdak maar als de wind verkeerd staat regent het daar naar binnen. Dit intereseert hem niet en hij blijft lekker liggen ookal wordt hij nat. Ik heb er nu wel iets voorgezet zodat het wat minder naar binnen regent maar ideaal is het niet.
Kan dit geen kwaad dan??

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 01:13

Nee, hoor konijnen kunnen prima voor zichzelf zorgen. Zet anders 1 kant een schotje ervoor als je, je er echt zorgen om maakt. Ik heb er ook 3 bijzitten die altijd buiten zitten als het regent.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:11

Mijn konijn slaap zijn hele leven al buiten, weer of geen weer
sneeuw zon of regen .. maakt niet uit hij ligt buiten
hij is inmiddels 7 jaar dus het kan echt geen kwaad Knipoog