Ik zal wat meer info geven over de situatie van de hond.
Boyke kwam als puppy bij mijn schoonmoeder emt twee kleine kindjes.Hij groeide heel leuk op,altijd vrolijk en actief.
Nu een jaar geleden heeft mijn schoonmoeder een nieuwe man leren kennen en zij zijn gaan samenwonen.De hond woont nu dusin een huis met tien mensen.
Deze tien mensen zijn een samengevoegd gezin.
Het ene gezin had ook al een hond,een echte hartensteler laten we zeggen.
Zo kwam het algauw dat de 'lieve hond' meer aandacht kreeg,dat ging natuurlijk niet goed.Boyke werd jaloers en viel de andere hond steeds aan.
Het gevolg is dat hij elke dag in de bijkeuken moet blijven,in een mandje.3 x per dag gaan ze met hem lopen [lees;riem om,naar de hoek van de straat lopen,en weer terug]
Als er bezoek is,moet de hond in de tuin.De hond mag niet meer in huis komen en heeft zich zodanig bij z'n lot neergelegt dat hij niet meer om aandacht komt vragen.
Zo ligt hij de hele dag in zijn mand,de enige tijd dat hij mensen ziet is als er iemand door de bijkeuken loopt of met hem wandelt.
Wij,daarentegen...zijn gewent dat deze hond altijd vrolijk was,heerlijk bij de bank kon liggen slapen en graag mee ging wandelen.Als wij de hond nemen,wordt hij weer gewoon betrokken in een gezinsleven;
Een warme huiskamer met gezelligheid en aandacht.
Er wordt lang en vaak met hem gewandelt [wij zijn echte natuurmensen]
Kleine kinderen is de hond dus wel gewent van vroeger uit,daar ben ik niet zo bang voor.
Wij denken zelf dat als deze hond weer het gezellige gezinsleven krijgt,hij een heel eind opknapt en weer vrolijk wordt.
Morgen gaan we met de schoonouders overleggen over een evt. proeftijd en mogelijkheid tot terugkeer als het mis gaat met de baby.
Hoewel we met 'teruggeven' voorzichtig zijn;ik wil niet de hond drie maanden goede hoop geven en vervolgens weer in zijn oude situatie terugstoppen.
De mensen willen de hond overigens dus wegdoen omdat hij hun nieuwe hond aanvalt en ze het niet leuk vinden dat hij zo verandert is in karakter... [vindt je het gek,ze hebben er zelf om gevraagt...]