Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
maike schreef:Ik ben helemaal verliefd op duitse doggen!! Wil er heel graag eentje maar woon nu nog op een flat, lijkt me niet echt een succes dus.
Als ik over een paar jaar een grote villa heb gekocht komt er zeker 1!!
haan schreef:Wij hebben op stal een dog van 6 maanden oud, een scheet van een hond, lekker speels en soms een lompe buffelhij kan je zo omver lopen!
Even een medische vraag, heeft jullie hond ook groei-pijnen gehad in zijn puppie periode zo ja wat deden jullie eraan?
fjordnina schreef:haan schreef:Wij hebben op stal een dog van 6 maanden oud, een scheet van een hond, lekker speels en soms een lompe buffelhij kan je zo omver lopen!
Even een medische vraag, heeft jullie hond ook groei-pijnen gehad in zijn puppie periode zo ja wat deden jullie eraan?
Geen ervaring mee, maar voor een dog is het heel belangrijk om niet teveel te lopen. Ik vermoed dat hij de hele dag door op stal rondbanjert?
Een jonge dog heeft heel veel rust nodig en korte stukjes wandelen. Zo'n grote hond moet binnen no time van niets naar reusachtig groeien en daar heeft hij heel veel energie voor nodig.
Mocht hij inderdaad constant aan de wandel zijn, leg hem dan eens neer op zijn eigen plekje in een lege box oid waar hij niet uit kan. Een dog vind alles prachtig en mooi en zal zichzelf voorbij lopen.
haan schreef:Hij mag de hele dag vrij lopen maar heeft een eigen stal (met mand) waar hij regelmatig ligt. Als er niemand thuis is heeft hij een hele schuur tot zijn beschikking en een buiten uitloop van ongeveer 4 bij 5 ongeveer, dus hij rent niet de hele dag heen en weer.
Wel vind hij het erg leuk om over de grote grasbalen in de andere schuur te racen waar hij ook wel eens afkukelt en dat doet natuurlijk ook zeer. O ja en de loopplank van de mestbult is ook favoriet