Duitse doggen eigenaren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordnina

Duitse doggen eigenaren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 10:58

Ik ben wel eens benieuwd of er nog meer duitse doggen eigenaren op bokt ronddwalen? En zo ja wat voor hond je dan hebt en hoe je het ras ervaart?

Wij hebben sinds 1981 alleen maar doggen gehad. Momenteel hebben we een zwarte teef met een grote witte bef en 4 witte poten van 17 maanden.

Kartouche

Re: Duitse doggen eigenaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 15:49

Yep hier nog een doggenfan
Wij hebben al meer dan 20 jaar doggen, we hebben nu no: 4
Het is een zwarte reu (zonder wit) van 4,5 jaar.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 15:53

ik heb er zelf geen. maar op de stal waar ik sta in de zomermaanden hebben ze vaak 1 te logeren. maar die is echt enorm. heb vaak doggen gezien(op mijn oude stal en die daarvoor hadden ze ook doggen) maar niet zo groot. boy heet deze en komt tot ruim boven mijn heup(ben zelf 1.70) en dat dier denkt dat hij een schoothond is. hij mag ook niet in huis, want maait alles van tafel met zijn staart, hij is namelijk altijd blij Lachen

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 16:05

Bailey, zo heet de onze, maakt met gemak de keukendeur open. Daarstraks lagen er nog 4 schnitzels onder een theedoek te ontdooien. Nu niet meer...

Dat beest gapt ze zo van het aanrecht af, deur of geen deur.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 16:07

bij ons in de buurt lopen er 2 Ja

maaikysammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 16:14

Hoi,

Wij kregen vorig jaar onze eerste doggenpup.
We waren al een tijd lang gek op deze honden!

Een collega van mn vader had een nest en mijn vader besloot geheel onverwachts dat wij er ook een kregen! Was helemaal blij!!

In het nest zat een pup met veel wit, die was erg leuk en wij wilden hem graag een goed huisje bieden!!!
Dus toen hadden we een dove duitse dog!!!
Jaap heet hij.
Ondanks dat hij doof was "luisterde" hij goed naar de gebarentaal. Bloos
En het was een echte lompe lobbes!!! Haha!

Was echt superlief en heel gezond!
Alleen op een leeftijd van 8 maanden viel hij plotseling uit het niets dood neer.
Mn zusje en ik hadden met hem in de tuin gezeten en we gingen naar binnen en ineens viel hij in de huiskamer dood neer. Huilen
Een plotselinge hartaanval.

Het hele gezin was van de kaart! Huilen
Echt een ramp.

Nu is het verdriet er nog, maar er is ook het besef dat hij het in zn korte leven goed heeft gehad!!
Mn ouders willen er graag weer een, ik ga binnenkort in mn eigen huisje wonen....
Dat is wel jammer, maar gelukkig woon ik dan toch nog op loop afstand!! Haha!
We zitten dus te wachten op het loops worden van de teef!!
Zodat ze weer kan worden gedekt!!

Wij vinden het een geweldig ras, erg lief en leuk.
En af en toe lekker lomp!!
Denken echt dat ze chiuahua formaat hebben en zo op schoot kunnen!!!
Kortom super ras!!

groetjes Maaike

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 16:58

Ja, maar ze kunnen toch ook op schoot!

Onze hond mag niet op het rode kleed dicht voor de kachel gaan liggen.
Nu staat er soms een poef voor de kachel en dus bedacht die slimmerd: Dan ga ik toch over de poef liggen? Tja, op het kleed lag hij in ieder geval niet.

Met een witte dog heb je vrijwel altijd het probleem dat ze doof zijn/worden. Meestal zijn dat een beetje de kneusjes in een nest.

Waarom wachten jullie tot die teef weer gedekt wordt? En hoe vaak wordt ze gedekt?

Is die teef en de reu ook door de medische molen gehaald om vererfingsproblemen te voorkomen?

maaikysammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 18:05

ja, het lag niet aan de teef/ reu.
Gewoonweg domme pech van die hartaanval.
Dattie doof was wisten we van tevoren, en hier hebben we goed overnagedacht.

We willen graag van die teef, omdat ze goede lijnen heeft, heel erg lief is en een goed fokbeleid hebben bij die kennel.
De teef wordt zodra ze nu weer loops is opnieuw gedekt.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 19:23

Wij "krijgen" ook regelmatig doggen in het asiel (worden altijd bij een vrijwilligster opgevangen in huis) die honden komen van een broodfokker en wij krijgen ze als ze ziek zijn, de fokteven te oud zijn, en soms hele nesten omdat de moeder is overleden Boos! Het alternatief is dat hij ze in de diepvriezer stopt (om te verstikken)

Heel toevallig hebben we er nu ook eentje (particuliere afstand wegens echtscheiding) een lieve reu van 6 jaar (zwart/grijs)

maike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 00:35

Ik ben helemaal verliefd op duitse doggen!! Wil er heel graag eentje maar woon nu nog op een flat, lijkt me niet echt een succes dus.
Als ik over een paar jaar een grote villa heb gekocht komt er zeker 1!! Ja

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 12:31

maike schreef:
Ik ben helemaal verliefd op duitse doggen!! Wil er heel graag eentje maar woon nu nog op een flat, lijkt me niet echt een succes dus.
Als ik over een paar jaar een grote villa heb gekocht komt er zeker 1!! Ja

Grote villa heb je niet nodig. Alleen een plekje op de begane grond en de mogelijkheid om de hond goed uit te laten. Dan is de hond in huis heel rustig en hoeft het huis dus niet groot te zijn.

maike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 02:15

Hmm, toch nog maar eens met mn vriendje over hebben dan! Hij deelt mijn liefde voor die honden niet echt helaas.. Op de flat moeten we trouwens 4 trappen op en hebben geen lift. Komende jaren zit het er dus nog niet in...

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 10:34

Kom een keertje deze kant op. Misschien voor een weekendje weg. Mijn ouders hebben een hotelbedrijf en de dog ligt 's avonds altijd onder de receptie.

Homerun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:44

Ik heb twee doggen, een van vier jaar en een van vijf jaar oud. Ik vind het een geweldig ras en ze hebben een prachtig karakter. Ik blijf het geweldig vinden dat als zo'n kalf van dik 70 kilo (nog steeds) bij je op schoot wil liggen, ze eerst met hun achterwerk op de bank gaan zitten, en vervolgens zichzelf steeds verder de bank op werken zonder je aan te kijken.
Ik heb foto's van mijn kanjers in mijn profiel staan.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:51

Hier ook een grote fan.. Wiuj hebben er 2 versleten, alletwee opvang. De laatste had OCD, en die hadden we een jaar gehad. Daarna brak het stukje bot helemaal af, ging vastzitten, en hij kon niet meer lopen. hij kon worden geropereerd, maar dan hoefde hij nog niet helemaal pijnloos te revalideren. Dat wilde we hem niet aandoen, aangezien hij al 6 jaar oud was, dus toen hebben we hem laten inslapen. Mijn moeder heeft zoiets vna: We kopen er geen meer, maar er komt er vast nog eentje onzekant op. Dat heet het lot.
Onze eerste was een blauwe dog, en hij heette joep. Ovegenmomen van mensen die hem te groot vonden. We deelden hem met een hele goeie kennis van ons, iets verder op in de straat. Ging ontzettend goed. Hij is aan een maagtorsie overleden.
Onze tweede was Sjim. Kwam bij iemand vandaan die een politiehondenkennel had, en Sjim was daar gedumpt. Die man voerde hem niet, en liet hem buiten wonen, toen we daar kwmaen had hij ook een kurkdroge waterbak. Hij was stokmager, maar zo ontzettend lief.. Dus we hebben hem zonder twijfel meegenomen. Hij was zwart, met een witte bef, en een witte punt aan zijn staart.
Groejtes, mij

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 13:18

Meld zich!

Wij krijgen in Februari een duitse dog!
De pups zijn nu 17 dagen oud, we gaan zaterdag erheen om ze in real life te zien!
Kan niet wachten!

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 14:55

Wij hebben op stal een dog van 6 maanden oud, een scheet van een hond, lekker speels en soms een lompe buffel Knipoog hij kan je zo omver lopen!

Even een medische vraag, heeft jullie hond ook groei-pijnen gehad in zijn puppie periode zo ja wat deden jullie eraan?

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 15:00

wij hebben ook zo'n lomperik! Haha!

mijn ouders hebben er heel wat jaren terug al 1 gehad, daarna wat andere honden gehad en een jaar of 16 geleden weer aan 1 begonnen....
na haar dood (botkanker helaas) weer een aantal andere honden gehad en op het laatst nog maar 2 kleintjes gehad, toen gingen we verhuizen naar een groter huis en wilden we toch eigenlijk wel weer een dog...die is er 2 jaar geleden gekomen, samen met de 2 kleintjes!

het is een ontzettende doos die graag op schoot hangt/ligt/zit, ze is knettergek als ze los is in het bos, verzot op zwemmen en door de blubber baggeren en een ontzettende slijmjurk

foto in profiel Haha!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 16:30

haan schreef:
Wij hebben op stal een dog van 6 maanden oud, een scheet van een hond, lekker speels en soms een lompe buffel Knipoog hij kan je zo omver lopen!

Even een medische vraag, heeft jullie hond ook groei-pijnen gehad in zijn puppie periode zo ja wat deden jullie eraan?

Geen ervaring mee, maar voor een dog is het heel belangrijk om niet teveel te lopen. Ik vermoed dat hij de hele dag door op stal rondbanjert?

Een jonge dog heeft heel veel rust nodig en korte stukjes wandelen. Zo'n grote hond moet binnen no time van niets naar reusachtig groeien en daar heeft hij heel veel energie voor nodig.

Mocht hij inderdaad constant aan de wandel zijn, leg hem dan eens neer op zijn eigen plekje in een lege box oid waar hij niet uit kan. Een dog vind alles prachtig en mooi en zal zichzelf voorbij lopen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 16:41

Kijk in mijn profiel voor mijn lieve lobbes.

Gaan de twee kleine teefjes naar het hek, luid blaffend, komt ie er sjokkend achteraan, moet ik ook blaffen Verward ... nou ja als het dan moet...... Whoefffff de grond trilt

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 17:11

fjordnina schreef:
haan schreef:

Geen ervaring mee, maar voor een dog is het heel belangrijk om niet teveel te lopen. Ik vermoed dat hij de hele dag door op stal rondbanjert?

Een jonge dog heeft heel veel rust nodig en korte stukjes wandelen. Zo'n grote hond moet binnen no time van niets naar reusachtig groeien en daar heeft hij heel veel energie voor nodig.

Mocht hij inderdaad constant aan de wandel zijn, leg hem dan eens neer op zijn eigen plekje in een lege box oid waar hij niet uit kan. Een dog vind alles prachtig en mooi en zal zichzelf voorbij lopen.

Hij mag de hele dag vrij lopen maar heeft een eigen stal (met mand) waar hij regelmatig ligt. Als er niemand thuis is heeft hij een hele schuur tot zijn beschikking en een buiten uitloop van ongeveer 4 bij 5 ongeveer, dus hij rent niet de hele dag heen en weer.
Wel vind hij het erg leuk om over de grote grasbalen in de andere schuur te racen waar hij ook wel eens afkukelt en dat doet natuurlijk ook zeer. O ja en de loopplank van de mestbult is ook favoriet Koe

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 17:41

Denk idd dat hij teveel beweging krijgt.. Denk dat daar gewoon wat in gemindert moet.. Want dat is ook een van de dingen waarvoor ze altijd waarschuwen met jonge doggen..

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 18:33

haan schreef:
Hij mag de hele dag vrij lopen maar heeft een eigen stal (met mand) waar hij regelmatig ligt. Als er niemand thuis is heeft hij een hele schuur tot zijn beschikking en een buiten uitloop van ongeveer 4 bij 5 ongeveer, dus hij rent niet de hele dag heen en weer.
Wel vind hij het erg leuk om over de grote grasbalen in de andere schuur te racen waar hij ook wel eens afkukelt en dat doet natuurlijk ook zeer. O ja en de loopplank van de mestbult is ook favoriet Koe

Wat ik al dacht dus Knipoog

Een jonge dog heeft gedoseerde beweging nodig. Als je op deze manier verder doet, heb je kans dat de botten, spieren en spieraanhechtingsplaatsen niet goed ontwikkelen waardoor je dus flinke ellende kunt krijgen op latere leeftijd.

Het zal absoluut goed bedoeld zijn om de hond op deze manier te houden, geen kwaad woord erover, maar tot de hond ongeveer anderhalf is zal er heel bewust mee om moeten worden gegaan. Zodra de hond deze leeftijd voorbij is, is dit een heel goede manier om een dog te houden. Alleen de eerste tijd dus nog niet.

Kan de hond niet in huis, of anders gewoon in de box en om de 2 uur ofzo eruit en dan wat rondscharrelen?

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 11:22

Hij gaat smorgens mee de grote schuur in dan 'helpt' hij mee stallen schoonmaken en dat is hooguit een uurtje heen en weer scharrelen en na een kwartiertje spelen met bekkies vol gras ligt hij languit in de grote graspakken te kijken wat je allemaal aan het doen bent. Ik weet niet of hij te veel beweging krijgt, ik denk eerlijk gezegd dat het wel meevalt maar we zullen er eens extra opletten dat hij niet te veel doet. Hij komt niet in huis, is geboren op een manege in een paardenstal en hij weet vanaf pup al dat hij niet in huis kan en mag komen.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 14:24

Ik heb er zelf geen en het ras trekt me ook niet echt (vind het wel leuk honden maar zou er zelf niet persé een hoeven Knipoog )
Maar op stal waar mijn verzorgpaard Chuwaz staan hebben ze ook een Duitse Dog (of eentje die er verdacht veel op lijkt Knipoog ), een superleuk en enthousiast beest. Lovers
Is gek op knuffelen en spelen en tsja echt een leukerd!

Meet Larissa Lovers