ik mis mijn jack zo.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lightmorebh

ik mis mijn jack zo.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 23:14

Ik heb op 21-8-2006 mijn hondje jack in laten slapen. Hij is 18 jaar oud geworden. Hij was mijn kindje, mijn alles.We hebben hem 12 jaar geleden uit het asiel gehaald, en heeft 3 honden overleefd. Hij heeft heel veel meegemaakt met mij. Samen op het paard, op de scooter, op de fiets, in het zwembad, sliep altijd op een eigen kussen naast mijn hoofd.

Maar daar kwam helaas een einde aan. Hij was echt op, hij kon niet meer lopen enkelt nog maar liggen. We hebben hem nog een tijd op de been kunnen houden met medicijnen maar op een dag in mijn vakantie wou hij niet meer eten en drinken. Ik wist dat het klaar was maar wou het echt niet.Maar je kan een beest niet laten lijden.

Hij is toen in zijn mandje bij mij op schoot in geslapen,heel rustig. Zelfs de dierenarts heeft staan huilen, hij zei ' ik heb het niet kunnen winnen'
Het is nu 3 maanden geleden en nu komt het er pas uit. Ik mis mijn kleine jack zo erg , wil hem weer vast houden , knuffelen, zijn 'eigen' luchtje ruiken, alles met hem doen maar het kan niet meer.
Ik zat net mijn profiel te veranderen en zag daar ook een foto van hem en kan nu niet meer stoppen met huilen.
Ik heb 3 maanden zonder te huilen aan hem gedacht en begon me al af te vragen of ik hem niet miste of zo, dat ik niet normaal was. Maar ben bang dat het nu pas begint.Ik heb nu nog 2 honden maar ze zijn geen jack. Ik kan met geen 1 van hun zo knuffelen als met jack en het zijn ook wel mijn kinderen maar niet zo als het jack het was, hij was alles voor mij.

We hebben hem laten cremeren en mijn vriend en ik hebben allebei een hangertje met wat as van hem erin.En de rest in een urn. Heb wel al vanaf 'de '' dag zijn halsband in mijn tas .
Ik hoop dat het snel slijt want vind het erg moeilijk.
Sorry voor dit verhaal maar ben alleen thuis en moest het echt even kwijt.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door lightmorebh op 01-12-06 23:17, in het totaal 3 keer bewerkt

MaraYvette

Re: ik mis mijn jack zo.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 23:16

sterkte en hij is echt heel oud geworden heeft bij jullie een goed leven gehad zo te lezen... sterkte ermee

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 23:24

Zal inderdaad erg gelukkig geweest zijn bij jou.
Troost je een beetje met die gedachte, dat je hem zo lang erg gelukkig gemaakt hebt.
Veel sterkte toegewenst deze moeilijke dagen Ach gut.

Essepoester

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 23:28

Heel veel sterkte,
Toen mijn konijntje dood ging, was 11 geworden had ik daar ook zooooveel moeite mee..
kan me voorstellen dat het met een hondje nog net wat gevoeliger ligt!
Heel veel sterkte!

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 23:29

Zo, das oud..!
Heel veel sterkte..! Ach gut

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 23:35

Ach meid ik leef met je mee!!!Er is ook niets zo erg als je beste vriendje te moeten laten gaan! Maar...hij heeft een goed leven gehad en je hebt voor hem de beste beslissing genomen.Eigenlijk wil ik je aanraden om een nieuw vriendje in huis te halen. Natuurlijk kan geen enkele andere hond jack vervangen maar het geeft zoveel voldoening om weer met een nieuw dier aan de gang te gaan. En ook die zal heel snel een plekje in je hart krijgen!

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 23:49

dank jullie wel. aerdenhout, we hebben hadden er al een herder en een jackrussel bij maar die hebben echt een heel ander karakter . weet het dat karakter dat jack had vind ik nooit meer terug. En dat vind ik zo moeilijk, ik kon echt lezen en schrijven met hem zeker de laatste 2 jaar. Vorig jaar liep hij met zijn jas aan, rond deze tijd, nog lekker te rennen en dat beeld krijg ik ook echt niet uit mijn hoofd. Heb ook meerdere filmpje van hem, ook van de laatste dag, maar kan er niet naar kijken. Zijn voerbak staat ook nog steeds in de keuken, op dezelfde plek en zijn riem ligt ook nog steeds in de hal, en zijn jasjes op de verwarming. Aan mijn andere honden heb ik veel plezier maar mis toch wat, de blik waarmee hij me aankeek, het geluid als hij eens diep ademde, het hondje dat me overal volgde, noem maar op. Dat doen hun niet. De laatste maanden ging hij zo hard achteruit en als ik daaraan terug denk doet dat echt pijn.
Gister nog had ik zo het gevoel alsof hij dicht bij me was. Ik ging de honden uitlaten en zei 'kom jack' , maar er kwam geen jack. Ik liep buiten en zocht mijn 3 honden en besefte dat er nog maar 2 waren.Ben altijd zo bang geweest voor 'het ' moment maar toch is dat er gekomen en dat is verschrikkelijk. Weet nog dat ik een paar maanden geledn zei dat als jack dood ging dat ik dan gek zou worden maar er gebeurde niks ik huilde even en klaar, ging verder maar nu ..........

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 23:56

Jullie hadden zo te lezen een erg goede band samen, word er zelf triest van.
Het is nooit makkelijk om zoiets een plaats te geven, en zeker niet na zo een lange tijd.
Misschien is nu je rouwtijd aangekomen? Omdat je zegt dat het toen klaar was maar nu....
Probeer (hoewel dit waarschijnlijk niet makkelijk is) je een beetje op te trekken aan je andere 2 honden.
Succes.

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 01:26

Veel sterkte! Ik ken het hoor.

Ik heb 2 jaar geleden mijn maatje moeten laten inslapen omdat ze een tumor had. Ze was 12,5 en echt mijn vriendin. Nu als ik het liedje "Afscheid nemen bestaat niet" hoor dan moet ik al janken.

Ik kan ook heel moeilijk over haar praten want dan schiet ik helemaal vol. Ik ga ook uiteindelijk een tattoo laten zetten ter nagedachtenis aan haar.

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 01:28

ja daar heb ik ook aan zitten denken nu allen het geld nog .

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 19:18

Sterkte! Ik weet wat je ongeveer voelt. in de nacht van 19 op 20 augustus heb ik mijn paardje dood gevonden in haar stal. Die klap die dan komt.. die komt ook bij mij nu pas eigenlijk. Hoe erg je een dier kan missen...

Hopelijk kun je het een beetje een plekje geven, lachen om de dingen die jullie hebben meegemaakt. Heel veel sterkte nog!

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 20:08

Toch een kleine anticlimax om een foto van een Maltezer onderaan je aangrijpende relaas over Jack te vinden;-).

Sterkte! Ooit gaan de leuke herinneringen de boventoon voeren en vergeten zul je hem nooit. Onderstaand 'gedicht' kan misschien een beetje helpen.

Rainbow Bridge
(Regenboog Brug)
------
Er is een plaats in de hemel die Rainbow Bridge heet. Als een dier, dat een hele sterke binding heeft met iemand hier, overlijdt, gaat dit huisdier naar Rainbow Bridge. Daar zijn graslanden en heuvels voor al onze speciale vrienden zodat ze kunnen rennen en samen kunnen spelen. Er is genoeg eten, water en zonneschijn en onze vrienden zijn er warm en comfortabel.
------
Alle zieke en oude dieren worden hersteld in gezondheid en kracht; die gewond of verminkt waren, worden weer ongeschonden en sterk, precies zoals wij ze ons herinneren in onze dromen. De dieren zijn gelukkig en tevreden, maar er is één klein ding: ze missen allemaal een speciaal iemand, iemand die achtergelaten is.
------
Ze rennen en spelen samen, maar er komt een dag waarop er één plotseling stopt en de verte in kijkt. Zijn heldere ogen staan strak; zijn lichaam begint verlangend te trillen. Opeens breekt hij uit de groep, vliegt over het gras, sneller en sneller. Je bent gezien, en wanneer jij en je speciale vriend elkaar eindelijk treffen, houdt je hem stevig vast in jullie vreugdevolle weerzien, om nooit meer gescheiden te worden.
-----------
De vrolijke kussen regenen op je gezicht; je handen aaien de liefdevolle kop, en je kijkt weer in die vertrouwde ogen, zo lang al weg uit je leven, maar altijd aanwezig in je hart.
------
Dan kruis je Rainbow Bridge, samen…
------
Auteur Onbekend

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 21:28

Jeutje, veel sterkte zeg. Ach gut