wat kan dit zijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mellow

wat kan dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 21:35

ik heb een kat, heb haar al 4 jaar.
vorige eigenaren (tot 6 oud weken) deden haar welleens kleertjes aan...
maar daarna kwam ze bij mij.
nu is het zo dat ze erg bang is, boos, en ik ben echt gek op haar ondanks dat ze me soms niet zo lief behandeld.
soms denk ik dat ik iets niet goed doe bij haar, en heb ik het gevoel dat ze bij een ander beter af is.
wat kan ik hier aan doen, of wat moet ik vooral laten?

als ze een nest jongen kreeg moest ik er trouwens bij blijven, dan hangt ze wel heel erg aan mij.

wie heeft dit ook? of wie weet hier raad mee?
wil gewoon dat ze wel gelukkig kan zijn, en niet bang voor mij hoeft te zijn zeg maar.
dochter van haar heb ik ook, is hartstikke lief en aanhankelijk.
kan het dan zijn dat does bij de vorige eigenaren bang is geworden ofzo?

Zilie

Re: wat kan dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 23:13

Mm, misschien is ze gewoon niet zo aanhalig..
Zou haar voorzichtig benaderen iedere keer, heeft ze geen zin, ze laten doen..
Kan best zijn dat ze schrik gekregen heeft sinds de vorige mensen.

samyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 23:39

misschien is het inderdaad het karakter van het beestje. Ik denk dat je haar het best met rust kunt laten en zelf kunt laten aangeven wat ze wil. Nu kan het zijn dat jij graag closer contact met haar wil, wat voor haar bedreigend overkomt. Als jij haar haar gang laat gaan, kom je minder bedreigend over en zal ze je misschien meer gaan vertrouwen en wie weet komt ze vaker zelf bij je en heb je straks een geweldig beestje eraan.. Heel veel succes met haar.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 10:15

bedankt, ik denk dat jullie idd gelijk hebben, ik wil zo graag haar aanhalen ook omdat ik niet wil dat ze denkt dat ik niet gek op haar ben.

er is al wel wat vooruitgang, ze slaapt inmiddels iedere x bij me op de kamer, ik zal proberen haar met rust te laten (ze heeft zo'n lief kopje) bedankt iig Lachen

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 01:04

Ik ben het helemaal met de vorige reacties eens.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 01:13

mijn kat is ook verschrikkelijk eigenzinnig. ik moet niet zelf naar haar toe gaan om aandacht te geven. dan word ze nog wel eens boos. maar andersom ook. als ik met huiswerk ofzo bezig ben, dan bedenkt poeslief dat ze op schoot wil. en als ik haar dan eraf gooi is het huis ook te klein. of als ik achter de computer zit en mevrouw wil aandacht, gaat ze gewoon demostratief op toetsenbord liggen.

dat is de aard van katten en helemaal vrouwtjes. mijn moeder heeft ook zo'n eigenzinnig kreng. maar die gaat echt slaan en bijten. dat doet ie van mij nog net niet.

mijn mannetje daarintegen, die kan het allemaal een rotzorg zijn.l

mijn vorige kat, tevens mannetje helaas overleden, had ik gekregen toen ik 4 jaar was en hij 8 week. nou je wil niet weten wat ik daar allemaal mee heb uitgespookt.als ikeraan terug denk heb ik nog meedelijden. maar die kat heeft er nooit wat aan over gehouden. tegenovergestelde zelfs. vreemde kinderen konden zo de tuin in lopen en hem aan zijn staart meeslepen(is perongeluk 1 keer gebeurd toen we niet oplette), gaf hij niks om. heeft nooit en te nimmer ook maar een klap uitgedeelt.

elke kat is anders(net als andere dieren), meestal geven ze zelf wel aan wat ze willen.
laat haar naar jou toekomen. wat je wel kan proberen is om met haar te spelen, maar raak haar niet aan. zo kun je toch wat met haar doen zonder fysiek contact, en misschien wie weet word jullie band zo sterker!

succes ermee