Omdat mijn parkiet (mannetje) normaal altijd los mocht vliegen, maar omdat ie aan het behang begon te knagen en dusdoende niet meer los mocht heb ik na een tijdje besloten een parkietje derbij te nemen.
Nu had ik dus besloten om een vrouwtje te nemen, dus ik naar de dierenspeciaalzaak, (ik weet het verschil tussen een mannetje en vrouwtje wel alleen vind ik dit moeilijk te zien als ze jong zijn) dus had ik aan de meneer daar gevraagd om een vrouwtje.
Hij mij een parkietje gevangen waarvan ie zeker wist dat het een vrouwtje was, de doppen waren nog erg licht.
Thuis gekomen het parkietje bij mijn andere gezet wat na wat gegreek en gepik redelijk goed ging.
Alleen toen ik 's avonds mijn nieuwe parkietje even in de hand had leken de doppen een heel klein beetje blauw, dus ik naar de winkel gebeld of het echt niet een mannetje kon zijn waarop het antwoord nee was.
Nu ik vandaag dus weer keek zag ik dat de doppen steeds blauwer worden, dus het is een mannetje.
Nu is mijn vraag of ik ze wel bij elkaar kan laten zitten, in principe vechten z niet, ze pikken wel maar verder niets. Ik wil hem namelijk liever niet terug brengen naar de dierenwinkel.
gr miranda