wat te doen met 2 mannetjes parkietjes?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

wat te doen met 2 mannetjes parkietjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 14:58

Omdat mijn parkiet (mannetje) normaal altijd los mocht vliegen, maar omdat ie aan het behang begon te knagen en dusdoende niet meer los mocht heb ik na een tijdje besloten een parkietje derbij te nemen.
Nu had ik dus besloten om een vrouwtje te nemen, dus ik naar de dierenspeciaalzaak, (ik weet het verschil tussen een mannetje en vrouwtje wel alleen vind ik dit moeilijk te zien als ze jong zijn) dus had ik aan de meneer daar gevraagd om een vrouwtje.
Hij mij een parkietje gevangen waarvan ie zeker wist dat het een vrouwtje was, de doppen waren nog erg licht.
Thuis gekomen het parkietje bij mijn andere gezet wat na wat gegreek en gepik redelijk goed ging.
Alleen toen ik 's avonds mijn nieuwe parkietje even in de hand had leken de doppen een heel klein beetje blauw, dus ik naar de winkel gebeld of het echt niet een mannetje kon zijn waarop het antwoord nee was.
Nu ik vandaag dus weer keek zag ik dat de doppen steeds blauwer worden, dus het is een mannetje.
Nu is mijn vraag of ik ze wel bij elkaar kan laten zitten, in principe vechten z niet, ze pikken wel maar verder niets. Ik wil hem namelijk liever niet terug brengen naar de dierenwinkel.

gr miranda

Cassidy

Re: wat te doen met 2 mannetjes parkietjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 14:59

Ik zou ze gewoon bij elkaar laten, ze zullen nog aan elkaar moeten wennen. Twee mannetjes bij elkaar kan verder geen kwaad....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:00

Twee mannetjes kunnen prima bij elkaar hoor!

Ik heb zelf een jaar lang twee vrouwtjes bij elkaar gehad, en nu zijn er inmiddels twee mannen bij gekomen. Ja

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 18:11

Bij parkieten kunnen twee mannetjes wel bij elkaar. Zeker omdat het nu goed gaat, verwacht ik niet dat er nog problemen bij komen. Alleen als er vrouwtjes bijkomen kan er onrust ontstaan

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 18:14

Twee mannetjes kan volgens mij geen kwaad. Alleen pikken maakt niet uit, als ze maar niet gaan vechten. Ik heb twee vrouwtjes en zelfs dat gaat goed Haha!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 18:17

idd, kan gewoon bij elkaar.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 18:56

ok, bedankt allemaal.