mechelse herder in spijker gestapt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

mechelse herder in spijker gestapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:24

Hay allemaal,

Vanochtend na een drukke ochtend te hebben gehad ( terwijl ik goed ziek ben en eigenlijk moet rusten ) gingen we Nikita uitlaten.
Opeens hoorde we van haar een gil maar zagen zo snel nog niets alleen dat ze over een spijker heen liep die flink roestig was, tot we binnen kwamen. Gelijk vele bloed plasjes ( gelukkig hebben we plavuizen dus was zo schoon ). Ik zei gelijk : naar de da ermee. Ze liep wel gewoon op haar pootje en gaf niet echt tekenen dat het pijn deed. Onderweg was het bloeden gestopt.
Bij de da bleek het toch nog een flink wond te zijn ( snee ) en hebben ze er een soort van nietjes in gedaan. En moest haar pootje in het verband. maandag moeten we terug komen. We hebben ook antibiotica meegekregen omdat het een roestige spijker was en dat zeker niet goed is.
Nu loopt ze steeds erg mank maar gelukkig gaat het wel goed komen allemaal ( ga ik vanauit ).
Maar het was wel ff schrikken en zeker als je zag hoeveel bloed er vrij kwam...

Valentinow

Re: mechelse herder in spijker gestapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:26

Je zal zeker heel hard geschrokken zijn! Zo'n roestige spijker is iig heel gevaarlijk voor infecties! Goed dat ze zo snel bij de DA was. Veel sterkte ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:30

dank je wel, ja idd is rg gevaarlijk voor infecties daarom dacht ik geen seconde na en ging gelijk Lachen

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:33

Das idd schrikken. maar in voeten komt er altijd veel bloed uit. Wij hadden een duitse dog waarvan de nagel was ingescheurd, nou, het leek wel alsof we hem hadden geslacht zoveel bloed lag er. Maar gelukkig zijn er altijd DA's in de buurt. Ik hoop dat het snel over is!
Groetjes, mij

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:33

Ik heb trouwens in je profiel gekeken: Het is echt een hele mooie hond!

o0onadiao0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:37

goed gehandelt! hopen dat die snel weer beter word!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:39

@ valentinow dank je wel Lachen

oja is dat nomaal dat er zoveel bloed uitkomt bij poten? Zal idd wel ja want hetw as echt een bloedbadje in me woonkamer. Lachen

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 18:08

Bij de tenen zitten veel kleine netwerkjes van bloedvaatjes, dus dat kan wel flink bloeden. Is er geen gevaar voor tetanus dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 18:16

hmm dat weet ik ook niet, maar als dat zo zou zijn had de da dat toch wel geweten?

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:13

Onze hond had dat een half jaar geleden ook gehad, in een spijker getrapt.
Wij moesten het gewoon goed schoon houden, ze mocht er ook niet aan likken oid. Het ging aardig snel dicht en ze heeft er niets aan over gehouden, je ziet wel een klein littekentje maar dat is dan ook alles.
Voor je het weet merk je er niets meer van! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:16

hmm die van mij kreeg een verbandje omdat ze er niet aan mag likken en je een hond wel kan zeggen het mag niet, maar ze doen het toch wel

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:16

Dan had de da het zeker wel gezegt, maar dat is het eerste dat wij op school (dierenzorg) te horen krijgen, let op met verroeste dingen en tetanus. Sommige honden worden hiervoor ingeënt, andere niet. Maar als het mooi geneest en je het schoon houdt, zal er wel geen probleem zijn...

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:17

Cinnepin schreef:
hmm die van mij kreeg een verbandje omdat ze er niet aan mag likken en je een hond wel kan zeggen het mag niet, maar ze doen het toch wel

Sandy kreeg ook verbandje hoor Knipoog maar ik bedoel met schoon houden dat we het verbandje af ent oe moesten verwisselen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:18

nee idd, mijn hond word wel netjes elk jaar ge-ent dus misschien hoeft het dan niet?

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:18

dan zal het zeker in orde zijn als tetanus bij in de coctail zit! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:19

kinuh schreef:
Anoniem schreef:

Sandy kreeg ook verbandje hoor Knipoog maar ik bedoel met schoon houden dat we het verbandje af ent oe moesten verwisselen Lachen

dit verbandje mag niet nat worden en moet een zakkie om haar poot doen met uitlaten en maandag terug komen....dus ik mag er zelf niet aan gaan zitten peuteren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:20

AstraGirlie schreef:
dan zal het zeker in orde zijn als tetanus bij in de coctail zit! Knipoog

haha ja denk ik ook wel anders had ie het wel gezegt neem ik aan, staat ook in zijn bestand natuurlijk waar mijn hond allemaal prikkies voor heeft gehad Haha!