Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Urbann schreef:Mijn hond is van 1 ding gek.. en dat is zijn bal.
Je moet iets nemen waar je hond gek van is [ geen voedsel] als JIJ een brommer/hardloper/fietser al aan ziet komen.. pak je het speeltje af.. en zorg je dat ze op JOU gericht is.. je moet proberen haar aandacht alleen voor jou te krijgen.. beetje klieren met dat speeltje zodat ze die fietser niet ziet..
op een gegeven moment kijkt je hond niet meer naar iets anders om dan zijn speeltje..
Ook kun je het proberen door als ze dat wilt, haar iedere x met een teletak [ weet niet of je het zo goed schrijft] een klein schokje te geven.. het klinkt misschien zielig.. maar het het helpt ontzettend goed.. het is het zelfde als een blafband.. alleen kun jij zeggen wanneer ze het schokje krijgt.
succes nog
Babsiej schreef:Wat ik zeg een paar dagen geen eten geven is ook niet mijn ideale oplossingMaar als je alles al hebt geprobeerd, wil je dit ook nog wel proberen...
En ja stroom gaat me tever, zoveel vertrouwen heeft ze al niet en als ze dan ook nog een klap in de tuin krijgt is het natuurlijk ook afgelopen met het in de tuin komen, dat weet ik wel zeker![]()
En nee, na die 3 dagen krijgt ze niet weer "gewoon" te eten, maar heel stuk minder, de rest zal ze moeten gaan verdienen door te luisteren.