Kat Gevonden, Wat Nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shivatjuh01

Kat Gevonden, Wat Nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 20:19

Hoi,

Hier mijn verhaal ff,

Mijn vriend werd gisteren gebeld door zijn vader, dat een vriend van hem een kat had gevonden.
Het was een zwarte kat, en als mijn vriend hem niet ging halen liet hij hem weer naar buiten.
Dus mijn vriend de kat het 's avonds op gaan halen, en hem mee naar huis genomen. Nou zijn
we vandaag naar de dierenarst geweest om te kijken of hij gechipt is, maar dat is hij niet. Wel was hij gecastreerd.En daarna ook nog naar het dierenasiel om te vragen of er een zwarte kat vermist was. Maar daar werd ons meteen gezegd dat we de kat moesten komen brengen. Maar mijn vriend heeft 4 maanden geleden nog een kat gevonden en die ook gehouden. Hij had alleen doorgegeven bij het asiel dat hij een kat had gevonden. Nu werd die man van het asiel kwaad omdat hij wou dat wij die kat kwamen brengen. Maar in dat asiel gaan de geruchten dat als er teveel katten zijn ze gewoon afgemaakt worden. Dus mijn vriend is niet van plan de kat daar naar toe te brengen omdat hij niet wil dat hij afgemaakt word. Nu weet ik niet of er nog iets is dat ik kan doen om de eigenaar te vinden want iedereen kan wel zeggen dat hij een zwarte kat kwijt is. Hij heeft niks speciaals
waaraan je hem zou kunnen herkennen. Dus daarom is het extra moeilijk als er iemand komt die
zegt dat hij een kat kwijt is, want wie zegt dat het ook echt zijn kat is? Is er iemand met tips?
De kat heeft het nu goed, en m'n vriend wil hem houden als er niemand voor hem komt.
Hij heeft al vriendjes gemaakt met de kat die hij nu heeft.

Tips raad, en ideeën zijn altijd welkom!

Groetjes Debbie.

Ireen_

Re: Kat Gevonden, Wat Nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 20:39

Ik zou de dierenambulance in je woonplaats ook even inlichten dat jullie een kat gevonden hebben!
Hoe weet degene die de kat gevonden heeft zeker dat het gaat om een "weggelopen" kat? kan het niet zijn dat de kat daar gewoon ergens in de buurt woont?
Anders kun je in de supermarkt oid nog een briefje met foto ophangen.

Dat iemand de kat komt halen waar hij niet van is, daar zou ik niet zo bang voor zijn Lachen Gewone volwassen katten zijn niet zo geliefd meestal, en marktplaats en het dierenasiel zit er vol van. Grote kans dat de kat ook wel op zijn echte eigenaar reageerd.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 20:40

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 20:42

Super wat jij en je vriend doen OK dan!
Maar ik zou m inderdaad voorlopig gewoon zelf houden als dat geen probleem is, het slaat nergens op van die man van dat dierenasiel om kwaad te worden, klopt niks van..

Wat je zou kunnen proberen is even kijken op www.amivedi.nl en www.katvinder.nl (of com?) daar worden alle vermiste en gevonden dieren geregistreerd. Succes!

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:35

De politie kan vaak ook wel achterhalen of er katten vermist worden...

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:40

Goed van je vriend zeg OK dan!

Ik zou

- Briefjes ophangen met foto's in supermarkten.
- Op marktplaats advertentie plaatsen.
- dierenambulance inlichten.

Verder het beestje natuurlijk wel houden voorlopig !

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:45

En Amivedi bellen! En even nagaan of hij misschien gechipt is Lachen
Fijn dat hij nu iig een warm mandje heeft!

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 22:35

JustNanno schreef:

ze verteld heel duidelijk dat ze naar de DA is geweest om te kijken of hij ook een chip had....niet dus.

Vind het trouwens een beetje een rare reaktie van die meneer van het asiel....zou zo denken dat hij niet zit te wachten op nog meer dieren aangezien die asiels altijd al overvol zitten.

Het enige waar je aan zou kunnen zien (als de eigenaar zich meldt) is of de kat ook reageert op zijn naam.....dan weet je dat het goed zit...anders zou ik het ook niet weten hoe iemand moet bewijzen dat het zijn/haar kat is.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 22:39

djuno schreef:
JustNanno schreef:

ze verteld heel duidelijk dat ze naar de DA is geweest om te kijken of hij ook een chip had....niet dus.

Vind het trouwens een beetje een rare reaktie van die meneer van het asiel....zou zo denken dat hij niet zit te wachten op nog meer dieren aangezien die asiels altijd al overvol zitten.

Het enige waar je aan zou kunnen zien (als de eigenaar zich meldt) is of de kat ook reageert op zijn naam.....dan weet je dat het goed zit...anders zou ik het ook niet weten hoe iemand moet bewijzen dat het zijn/haar kat is.

Oh sorry hoor, even overheen gelezen. Kan gebeuren toch??

Anders de kat naar buiten laten met een halsbandje, en er dan een briefje in het kokertje bij doen..Schijnt ook nog wel eens te helpen, want de kat loopt als het goed is naar huis...

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 22:47

dierenambulance bellen. die staan in contact met een asiel waar ze map hebben met vermisten katten. Is er na 2 weken nog niemand gevonden, kan als je interresse hebt de kat weer ophalen, of gaan ze opzoek naar een nieuw baasje

De politie bellen heeft geen nut, die weten er echt niks van...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 22:49

De dieren ambulance bellen, óf een ander asiel dan waar jullie al bekent mee zijn!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 00:30

Tips zijn al gegeven, ook de dierenambulance, amivedi en de politie inlichten... Heb de politie wel vaker gebeld als ik een beest had gevonden, die maken een notitie en als er iemand met hun contact opneemt weten ze ervan - hoewel die kans bij een kat klein is. En evt. flyers ophangen in de buurt.

Ik kan me overigens niet voorstellen dat die katten afgemaakt worden als er teveel zijn. Voor zover ik weet wordt dat al heel lang niet meer gedaan.

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 08:56

bij ons in de buurt in het asiel toch echt wel Sigaar
kwamen we terug om een katje (door ons binnengebracht) toch mee te nemen was ze al ingeslapen, maar we konden wel een andere kat kiezen Clown

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 09:18

-> BB

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 11:23

Chely, weet jij 100% zeker dat dat katje gezond was? Ik kan me slecht voorstellen dat ze een dier dat gezond is en dus herplaatst kan worden afgemaakt wordt.

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 11:29

Ik zou Amivedi sowieso even bellen om te vertellen dat je een katje hebt gevonden. Zij registreren dan het katje als gevonden en als er iemand belt dan nemen ze contact met je op. Zou het in ieder geval zelf wel waarderen als een van mijn katjes weggelopen zou zijn, dat degene die hem dan gevonden heeft dat in ieder geval meld bij de dierenambulance of Amivedi.