Kat goed tehuis gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Raffel

Kat goed tehuis gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 17:59

Hallo iedereen,

Van de week zat mijn vriendin bij mij thuis en die heeft een kat thuis, MAAR nu komt het verhaal:

Ze heeft 2 maanden geleden een kleine gekregen en die kat plast en peot in huis....daat deed deze al voordat de kleine kwam em ze heeft hem laten onderzoeken, maar daar is helemaal niks uitgekomen.
Nu ze de kleine heeft gekregen heeft ze de kat verhuist naar de schuur waar hij nu zit met het raam open zodat hij gewoon naar buiten kan wanneer hij wil, maar ik vind het geen gezonde situatie. Het beest heeft aandacht tekort en ik heb het idee dat hij alleen maar meer van streek raakt.
Nu vroeg ik aan haar in het weekend hoe het nu met haar kat ging en toen vertelde ze mij dat het dier waarschijnlijk afgemaakt wordt. Ik was absoluut verbijsterd !!!! Ze zegt dat ze hem niet in een asiel kunnen plaatsen omdat niemand een kat koopt die in huis plast en poept. Ik denk gewoon dat de reden dat hij dat doet iets anders is maar dat weet ik niet.
Nu weet ik wel dat een dierenarts niet zomaar een kat inslaapt maar ik ben hier nu al een paar dagen van vanslag omdat
ik het altijd zo triest vindt dat dieren vaak plaats moeten maken voor kinderen........

Nu ben ik om me heen gaan vragen (ik woon tussen de boertjes) of misschien iemand een kat wilde hebben zodat hij lekker zijn verdere leventje kan slijten op een boerderij en lekker buiten kan spelen omdat ik bang ben dat, als iemand hem neemt waar hij binnenloopt, hij weer gaat plassen en poepen, mmar het kan ook zo zijn dat hij daarmee stopt. Ik weet het niet.....
Nu wil niemand deze poes hebben (het is een leuke, lieve poes..gesteriliseerd) en ik heb twee honden thuis die hem zullen vermoorden dus bij mij is ook geen optie.

Heeft er misschien iemand plek voor de poes ?? Mensen, begrijp wel dat dit niet mijn kat is dus niemand mij kan aanvallen over dit trieste verhaal. Ik probeer alleen het beestje te helpen....

Bedankt alvast.

Magnummm

Re: Kat goed tehuis gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 18:04

Het is idd het beste voor dit dier als hij naar bijv een boerderij verhuist. Waar hij dag en nacht buiten kan lopen, eventueel met een kleine eigen huisje zodat hij ook naar binnen kan, om te slapen etc. En waar zijn eten en drinken staat. Het liefst natuurlijk met andere katten.

Misschien weet ik wel iemand die dit dier een goed tehuis kan geven. Nou wil ik dan alleen graag weten om welke plaats het gaat (waar jij of je vriendin woont).

Raffel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 18:05

Mijn vriendin woont in Zwijndrecht en ik in Breda dus dat is niet ver bij jou vandaan.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 18:08

mijn kat heeft t zelfde probleem heeft ze meerdere katten?? zoja een verhuizing naar mensen die vaak thuis zijn en waar de kat enig dier is en veel aandacht krijgt zou zeer waarschijnlijk helpen althans als ik mijn diernarts moet geloven

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 18:08

Raffel schreef:
Mijn vriendin woont in Zwijndrecht en ik in Breda dus dat is niet ver bij jou vandaan.

Oké, bedankt. Ik zal het er eens met haar over hebben. En anders kan ik wel vragen of ie hier bij ons op stal kan rondlopen. Kan het dier bij andere katten? En kan het ook een beetje met mensen overweg? Dat is niet het belangrijkste hoor, maar toch wel leuk Knipoog

Raffel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 19:16

Hij kan eigenlijk met alles overweg. Ze hebben ook een hond en daar gaat het ook heel goed mee dus dat is ook geen probleem.
Het is echt een schat van een beest.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 01:18

Weet je hoe oud ze is?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:10

Het kan zijn dat door de hormonale verandering van je vriendin de kat zich niet happy voelt en daarom in huis is gaan plassen. Het kan ook andere oorzaken hebben zoals een vieze kattenbak of andere stressfactoren, laat haar eens contact opnemen met www.kattengedragstherapie.nl of een feliway stekker in het stopcontact plaatsen.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:18

wij hebben ook zo'n kat die in huis plast. aangezien dat beest vroeger nooit binnen mocht (bij vorige eigenaar), heeeft ie ook nooit geleerd naar de kattenbak te gaan.
aangezien wij op een boerderij wonen is het geen drama, en blijft ie gewoon lekker buiten in de hooiberg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:24

Hoe lovenswaardig ook, op Bokt is het niet toegestaan om spullen voor een ander aan te bieden op EA Lachen Verder horen dit soort topics niet op BB.

Je zou wel een advertentie op een ander dierenforum, marktplaats etc. kunnen opstarten. Hier een slotje.