Hond meenemen op vakantie naar Noorwegen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadia
Oppermuts

Hond meenemen op vakantie naar Noorwegen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 11:05

Wij willen graag volgende week naar Noorwegen (of Engeland) met de hond, dat hebben we gister besloten. Vorig jaar zijn we ook geweest en toen hebben we hem niet meegenomen omdat er zo veel regels aan vast zaten.
We zijn toen geen enkele keer gecontroleerd en we zijn nu van plan de hond "illegaal" mee te nemen.
Hij wordt elk jaar voor alles ingeent (hondsdolheid, kennelhoest enz...) en hij heeft een paspoort.

Iemand enig idee wat er zou gebeuren mochten ze ons aanhouden?

luna1

Re: Hond meenemen op vakantie naar Noorwegen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 11:44

ik dnek dat je een boete krijgt en dat je igg je reis niet verder mag verzetten.....
http://www.dogsincluded.nl/
kijk hier eens wel een handige link..
http://www.dogsincluded.nl/invoer/noorwegen.htm

wij zijn van de zomer in frankrijk en oostenrijk geweest met de hond was overginds bijna geen controle en geen problemen gehad.
wij hebben van het weekend ook besloten om op skivakantie te gaan in oostenrijk alleen nemen de hond deze keer niet mee maar mijn moeder past op bij ons in huis.
dit is bewust omdat we ook echt gaan skieee en dat dan een hond eigenlijk alleen maar in de weg loopt vooral als het om een jog hond gaat ze is nu 1,1 jar vandaar.

veel plezier in ieder geval.
gr gemma

Lysette

Re: Hond meenemen op vakantie naar Noorwegen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 11:57

Ik zou het er niet op gokken. De regels zijn toch al een stuk minder streng geworden? Een bloedonderzoek en vlooienbehandeling bij de DA ofzo. Weet niet helemaal precies maar in ieder geval een stuk gemakkelijker dan een aantal jaar geleden. Als je met de boot gaat worden trouwens alle dingen wel uitvoerig gecheckt.