Poes met ontstoken oog

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hahaatje

Poes met ontstoken oog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 01:06

Eén van mijn poezen heeft sinds gisteren een ontstoken oog. Ze knijpt het oog half dicht en er komt helder traanvocht uit.
Ik ga maandag even met haar naar de dierenarts maar ik vroeg me af of ik tot die tijd zelf iets kon doen. Ik heb het gisteren schoongemaakt met een beetje water (eerst gekookt en daarna af laten koelen, natuurlijk). Dat helpt eventjes maar een paar uur later is het oog weer vies...
Poes zelf lijkt er weinig last van te hebben, ze eet gewoon, is vrolijk, rent door het huis. Ook vraag ik me af of ik met dat schoonmaken niet meer kwaad dan goed doe, omdat ik toch een beetje moet wrijven om de boel echt schoon te krijgen...

Iemand advies??

Zilie

Re: Poes met ontstoken oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 01:16

Wij hadden er een zalfje voor, dat je zo bij de apotheek kan krijgen als je vertelt wat de kat heeft, en daarmee was het opgelost.
Dit is niet zo erg, veel katten hebben het soms.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 01:41

Voor een ontstoken oog hoef je niet meteen naar de DA, je kunt beter zelf langs de DA of dierenzaak gaan om oogzalf te halen. Daarmee is het zo over Lachen

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 02:03

ff cavasan halen bij dieren apotheek. Doe je 2 keer op een dag druppeltje in zn oog. volgens mij mag je dat een week lang druppelen. Maar daar moet je ff de gebruiksaanwijzing voor door lezen. Als die ook begint te ochelen en vocht uit zijn neus begint te lopen, dan moet je wel naar de dieren arts dan heb je nml grote kans dat die niesziekte heeft. (heerst nu)

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 02:11

ik zou niet zelf beginnen met een zalfje of druppels in de ogen te doen zolang je er geen dierenarts hebt bij gehaald... enkel nu en dan met een vochtig doekje het oog wat opfrissen en als het na een dag of twee niet beter is, naar de dierenarts gaan.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 21:54

Ben maandag langs de DA geweest en heb idd een zalfje meegekregen. Ik moet nu 4 x per dag beide ogen spoelen met water en daarna een druppel zalf erin doen. Dat moet ik 10 dagen doen.
En poes vind het NIET leuk, vooral het gedeelte waar het water aan te pas komt. Gelukkig heeft ze inmiddels wel door dat, hoe minder ze tegenstribbelt, hoe sneller ik klaar ben. Nu kost het me nog maar 15 minuten per keer Haha!

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 22:03

ojee, het bekende 'hoe geef ik een kat zijn verzorging' verhaaltje Haha!
Mijn twee pluizebolletjes kennen er ook wat van. Probeer die maar eens een pil in hun keel te duwen Vork

Is het ondertussen al wat beter met het oogje?
En heeft de DA gezegd wat het was? Een vuiltje, een krabbel, een virus?

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 22:08

Waarschijnlijk heeft ze een virusje te pakken gehad want ze was de week ervoor ook een beetje aan het niezen (dat is gelukkig helemaal over).

Met de oogjes gaat het iets beter. Er komt iig geen troep meer uit. Wel staan ze nog een beetje op half 7, alsof ze net wakker is, maar dat kan volgens de DA geen kwaad.
Als het over 10 dagen niet over is, moet ik terugkomen. Even afwachten dus maar...

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 23:06

Wij hebben een zalfje gekregen van de dierenarts en was na 2 dagen wer over. Ze moest wel binnenblijven toen.