Een rijdende hond..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Een rijdende hond..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 23:29

Ik zit met een probleem. Wij hebben een labrador en een maltezer. het probleem zit met die maltezer.
Hij rijd nml steeds op onze labrador. Ligt de labrador gat de maltezer op zijn hoofd rijden. Loopt hij gaat die andere op de been rijden, of achter op. Het zijn twee reutjes. Ik weet dat dit een kenmerk kan zijn van dominantie naar de labrador toe. Als wij zeggen dat hij moet stoppen stopt hij ook. Als onze labrador begint te protesteren begint de maltezer te grommen naar hem.

Nu is dus eingelijk meer mijn vraag. Wat kan ik er aan doen? Corrigeren helpt nml niet. En negeren lijkt me ook niet zo slim plan.

(Kwa gedrag hoef ik dus eingelijk niet te weten waarom hij het doet. ik wil meer weten wat ik er aan kan doen om het te laten stoppen.)

Cyntje

Re: Een rijdende hond..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:32

Ik denk dat je het gewoon zo moet laten... wanneer zij de rangorde bepaald hebben zal dit gedrag afnemen!
Bij ons thuis nu ook 2 reuën, en dat is ook met tijd en wijlen!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 23:35

We hebben onze maltezer nu 1 jaar. En het laatste half jaar rijd hij bijna dagelijks. Rangorde bepalen Ach gut die is nu echt al wel bepaald. miss wil die ook wel paard rijden en is hij nu aan het leren lichtrijden... Haha!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:43

Als je niks aan wilt nemen dan moet je niet vragen om hulp Vork

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 23:44

ik vraag wel om hulp, maar een half jaar iedere dag rijden heeft echt niks meer met het bepalen van rang te maken. En nogmaal ik wil alleen tips hoe het minder word. En negeren is geen optie.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:46

pubelia schreef:
We hebben onze maltezer nu 1 jaar. En het laatste half jaar rijd hij bijna dagelijks. Rangorde bepalen Ach gut die is nu echt al wel bepaald. miss wil die ook wel paard rijden en is hij nu aan het leren lichtrijden... Haha!

Dat zal het um zijn! *LOL* Veel veel sterkte ermee Vork

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:52

Beetje rare reactie van je TS. Je hebt er ook niet bij verteld dat dit al een half jaar gaande is. En dan nog. De jaarlingen op stal blijven ook altijd kauwen naar mijn vorige en huidige vz paard. Ook een rangorde gebeuren.
Ik weet niet echt een serieuse oplossing hiervoor aangezien ik nier ontzettend veel van honden af weet. Misschien je andere hond insmeren met een vies ruikend middeltje Koe

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:58

Wat wij met rijdende honden deden was een emmer water over ze heen gooien. Bij de honden bij ons op cursus heeft het geholpen.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 00:45

saden schreef:
Wat wij met rijdende honden deden was een emmer water over ze heen gooien. Bij de honden bij ons op cursus heeft het geholpen.

zucht...

TS: er kunnen meer oorzaken zijn dan alleen dominantie. Stress, verveling en ook sexuele uitspattingen, je zult er eerst achter moeten komen waarom het gebeurt. is het bv verveling? dan zul je meer met die hond moeten ondernemen, stress? zoeken waarom die hond iets af te reageren heeft, en puur geil? tja, dan ook proberen of je de hond iets anders kan bieden en dan bedoel ik geen teef ofzo, maar iets wat hem afleid, als het puur lust is, dan is het zelfbelonend gedrag en moet je dat dus doorbreken.

dominantie? het kan en zolang beide partijen er geen problemen mee hebben? of dat ze het toch echt nog zelf uit moeten zoeken?
hou oud is de malthezer?

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 01:47

ben het helemaal met baroen eens Lachen

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 02:01

baroen thnx alvast.

daar had ik zelf ook nog niet aan gedacht Hij is nu ongeveer 1 jaar en 2 maanden. Je schrijf dat als het pure lust is dat ik hem dan moet gaan afleiden. Kan je daar voorbeelden van geven. Het probleem is nml dat hij het juist begint te doen als wij ff niet opletten.

Waarom ik ook denk dat het een dominantie probleem is, dat komt omdat als de labrador (noah) tegen begint te stribbelen hij terug gromt. Als dribbel een bot heeft en noah terug wil pakken gromt hij. Maar noah legt juist wel weer zijn poot op de schof naar noah. In hoge houding. ook noah gromt wel eens naar dribbel als het om een flos oid gaat.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 02:05

hmm... misschien is het een noodoplossing... maar zijn ze gecastreerd? zo niet, zou het geen idee zijn om de maltezer te castreren? Het kan zijn dat het dier nu eenmaal 'last' heeft van zijn hormonen.

Behalve dat... kan het ook geen vorm van aandacht trekken zijn? Ik veronderstel dat je hem tegen houd als hij weer begint? dan krijgt hij aandacht, en dat is misschien net wat hij zoekt.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 02:14

pubelia schreef:
baroen thnx alvast.

daar had ik zelf ook nog niet aan gedacht Hij is nu ongeveer 1 jaar en 2 maanden. Je schrijf dat als het pure lust is dat ik hem dan moet gaan afleiden. Kan je daar voorbeelden van geven. Het probleem is nml dat hij het juist begint te doen als wij ff niet opletten.

Waarom ik ook denk dat het een dominantie probleem is, dat komt omdat als de labrador (noah) tegen begint te stribbelen hij terug gromt. Als dribbel een bot heeft en noah terug wil pakken gromt hij. Maar noah legt juist wel weer zijn poot op de schof naar noah. In hoge houding. ook noah gromt wel eens naar dribbel als het om een flos oid gaat.

de malthezer is nu dus volwassen aan het worden en gaat zijn grenzen zoeken, ook het rijden, grommen ed hoort daarbij, dat wil niet zeggen dat je het niet in banen kunt lijden, maar het is dus geen abnormaal gedrag.

dat het juist begint , op het moment dat jullie niet opletten, dat is omdat hij dan zijn zaken zelf uit gaat zoeken, niet erg hoor hoort er ook bij, maar je zou kunnen proberen, of je , op de momenten dat je dus even niet op kunt letten, hem iets kunt geven, waar hij mee bezig kan zijn, een kong bv. iets waar hij dus even druk mee is.

ik denk dat het iets redelijk tijdelijks is, maar goed, dat kan ik natuurlijk niet garanderen ( en 6 mnd is redelijk tijdelijk hoor in honden gedrag Knipoog ) ivm met zijn leeftijd en dat er dus onduidelijkheid is, wie nou hoger staat, en daar moeten jullie ook op in spelen, ook is dribbel jonger, hij kan wel ranghoogste zijn en jullie moeten je daar ook naar gedragen, dus noah een ' douw" geven als die een bot van dribbel af wil pakken bv ( dus de hoogste steun je)

wat doen jullie verder met de honden? onafhankelijk van elkaar dus?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 00:30

Met onze noah mag zo wie zo iedere dag als wij s'avonds naar de wei gaan om paarden te voeren mee naar de wei, om ff lekker te spelen en zo , en ons te "helpen". Als wij thuis komen moet noah altijd in de bench, omdat hij dan nat en vies is. Dan heeft onze dribbel lekker tijd met ons. Meestal gaan wij dan eten. en erna nemen wij tijd voor dribbel. Gaat eerst mijn vriend op de grond zitten om met hem te spelen. en erna ga ik met hem spelen. S'ochtens worden de honden samen uitgelaten, maar omdat ik ze samen niet altijd goed hou, en dribbel door noah onderste boven word gelopen laat ik ze s'middags apart uit. Af en toe als ik naar de winkel ga neem ik 1 van de twee honden mee. (wandelen)

shirley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 10:26

Je mag hem dus niet ze gang laten gaan. Altijd laten stopppen.

Jij bent de gene die de dominanten in huis is en de gene die mag wippen hij niet.

Corrigeer hem maar. MAar wel op een normale manier..

Dit is wat de trainster van mijn puppycursus zegt.