advies gevraagd: wil graag een hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nijntjuh

advies gevraagd: wil graag een hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 21:53

Beste allemaal,

Tot 2 jaar geleden (6-12-2004) heb ik in mijn leven altijd een hond gehad, en ik beschouw mezelf dan ook als een echt hondenmens. Op 6 december 2004 moesten we na een lang leven van bijna 14 jaar onze boevier Beau laten inslapen, anderhalf jaar na zijn broertje Sam Huilen . Mijn man, dierenliefhebber in hart en nieren, en ik hadden er heel erg veel verdriet van, want de dieren zijn onze kinderen.... mijn man kondigde toen aan: ik wil nooit meer een hond.
Die kwam er ook niet. Wel werd ons gezin in januari 2005 verrijkt met een prachtige Ragdollkater Macho. Omdat Macho het toch maar wat alleentjes vond hebben we afgelopen zomer in juli een mooie Burmees Justin (roepnaam: Justy) als broertje aan het huishouden toegevoegd. Beide katerts kunnen geweldig goed met elkaar opschieten, spelen veel en liggen de hele nacht bij ons te maffen (justy onder de dekens, Macho op mijn hoofdkussen).

Ons gezin bestaat verder uit mijn friese merrie Nynke, en we verwachten in april met Gods wil een kleine friese spruit die ook bij ons blijft. Nynke staat op een pensionstalling 10 km van huis, waar haar baby ook zal opgroeien.

Ik hou verschrikkelijk veel van Macho, Justy, Nynke en natuurlijk van mijn man, en straks uiteraard ook van het veulentje wat in april geboren wordt. Maar ik mis enorm een hond in mijn leven. Ik weet als ik heel eerlijk ben niet zeker of dat ook een beetje komt omdat we geen kinderen hebben verder, maar soms ben ik gewoon zo jaloers op mensen die lekker buiten met een hond bezig zijn..... Mijn man heeft destijds gezegd 'ik wil geen hond meer' en dat begrijp ik best, maar het knaagt toch heel erg... Ik weet dat als ik het echt, echt , echt zou willen het wel mag van hem Bloos . Maar ik ga met het leven van een dier nooit over een nacht ijs, want onze dieren blijven van begin tot eind bij ons, dus het is geen kwestie van 'we proberen het wel en als het niet gaat herplaatsen we wel'. Zo zit ik niet in elkaar. ik ben nu al ongeveer een jaar aan het denken of ik wel of geen pup moet vragen.....

Onze thuissituatie is wel een beetje gewijzigd sinds we de twee bouviers hadden, en dat maakt me onzeker en twijfelen. Daarom zou ik jullie meningen op prijs stellen. Hou hierbij alsjeblieft wel rekening met het feit dat ik echt alles voor mijn dieren over heb....inclusief er niet aan beginnen als ik niet voldoende te bieden heb.... Verdrietig

Ik ben zelf 38, mijn man 56, we hebben geen kinderen en werken beiden.
Onze thuissituatie is verder als volgt:
Mijn man werkt 3 dagen buitenshuis en doet verder het huishouden (ja ik bof Cool )
Ik werk 5 dagen buitenshuis en daarnaast 2 avonden (dat laatste om mijn paard(en) te bekostigen). De afstand woon-werk is 18 kilometer, dus tussendoor naar huis om uit te laten is niet mogelijk.
Op drie dagen in de week zijn we beiden niet thuis gedurende de werk-dag.
Op twee dagen ben ik zelf niet eerder dan half 9 thuis, maar mijn man is er dan al wel eerder (ropnd 4 uur). Ik heb de mogelijkheid een dag in de week thuis te werken als ik wil, of eventueel twee middagen.

We wonen in een vrijstaand huis met een riante tuin (400 m2) ronmdom voorzien van schuttingen aan 3 kanten en water aan de 4e kant. We beschikken uiteraard over voldoende financiele middelen om de zorg voor een hond te kunnen bekostigen, inclusief dierenarts e.d.

Mijn man zal, als (als als) hij al akkoord zou gaan met de aanschaf van een pup, verwachten dat hij zo min mogelijk zorgtaken op zich hoeft te nemen. Hij heeft rugklachten en ik zie hem ook niet 1,2,3 achter een pup aanrennen Knipoog

Wat ik een hond te bieden heb:
een liefdevol huis, met warmte, aandacht en de allerbeste zorg
twee schatten van katers en een grote tuin waar hij in mag ravotten en spelen
hij mag aangelijnd mee naar stal
in het weekend lekker lang wandelen rondom waar we wonen (in de betuwe)
Onderweg van thuis naar werk bevind zich een hondencreche waar hij eventueel een of twee dagen heen zou kunnen op de dag.
Een bank en groot bed om op te slapen (bij ons slaapt alles gewoon lekker hygienisch in en op bed) Vork

Wat ik niet kan bieden:
een baasje wat fulltime thuis is
door de weeks zullen de wandelingen niet langer zijn dan 20 minuten ofzo, zeker 's ochtends, dan is het altijd spitsuur (vandaar dat ik aan de hondencreche dacht)

Denken jullie dat een hond een goed leven bij mij kan hebben en gelukkig zou zijn?
Zoals ik het voor me zie zou de hond op maandag en donderdag naar de creche gaan op maandag haal ik hem op en gaat ie mee naar stal, op donderdag moet mijn man hem halen)
dinsdag zou ik dan thuis werken en pas savonds weg gaan voor mijn andere baan
woensdag en vrijdag is mijn man thuis

Eventueel zou hij ook een (of meer) dagen op de dag gewoon buiten mogen blijven in de tuin icm een buitenverblijf.

Wil je je mening ook onderbouwen?
Vast bedankt voor het lezen en reageren en sorry voor het lange verhaal!
Laatst bijgewerkt door Nijntjuh op 25-11-06 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

rhijnauwen

Re: advies gevraagd: wil graag een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 22:19

je zou eens op een hondenherplaatsingsite kunnen kijken, daar hebben wij onlangs ook een schat van een hond gevonden! Doordat je geen pup neemt weet je al iets meer over het karakter van de hond, zijn eigenaardigheden, etc. bovendien zijn deze honden (net als heel veel asiel honden!) veel dringender op zoek naar een lieve baas!
http://baasjegezocht.nl/index.php?mid=3 ... 38b0b78e70

veel succes en ik denk dat een hond bij jullie een superfijn leven tegemoet gaat!

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 22:41

hey,
ik heb wel een andere gezinsuitbreiding voor je.
als je schieuwnierig bent hoor ik het wel!!!

Ik meen het serieus!!!!!

gr

en als je een pup neemt , went deze aanje katten, dat heb je met een volwassen hond niet......
Laatst bijgewerkt door _WenDy op 26-11-06 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

o0onadiao0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 22:51

ik geloof er wel in dat de toekomstige hond een leuk leven zal hebben,, bij ons thuis is ook niet altijd iemand thuis,, daarom zit ik bij mijn ouders te zeuren om een 2e hond, maar bij jouw situatie heeft die gezelschap aan de katers.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 22:52

Volgens mij heb je er al genoeg over nagedacht hoe je het allemaal wil doen. Je gaat niet ondoordacht te werk, dus waarom niet?!
Misschien is inderdaad een hond uit de herplaatsing beter als een pup, omdat je aan een pup zoveel tijd moet besteden. Maar je eigen pup opvoeden is natuurlijk ook geweldig. Weet je al wat voor hond je wilt? Weer een bouvier of nu toch een ander ras?
Misschien kun je iemand uit buurt zoeken die overdag jouw hond mee wil nemen voor één of twee lange wandelingen. (mobiele hondenuitlaatdienst). Hoe wil je je man overtuigen dat je weer een hond wilt? Dat is denk ik het lastigste. Verder komt die hond bij jullie in een gouden mandje. Wij hebben twee honden, maar die zitten ook wel eens een ochtend of een middag alleen. Moet kunnen. Veel succes gewenst met dit dilemma. En laat ons nog eens weten wat je doet, wel of geen hond.
Kan je je man geen hondje geven voor zijn verjaardag of voor jullie trouwdag? Of een andere feestdag?
Een puppie onder de kerstboom, hoe romantisch??? Knipoog

Clien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 23:30

Ik vind dat je er goed over hebt nagedacht en het beste voor de hond wil...wij zijn ook niet altijd thuis en de hond is soms best lang alleen, maar daar is ze helemaal aan gewend.
Ik snap heel goed dat je man zegt: nooit meer een hond. Het verdriet dat een hond geeft als hij overlijdt is natuurlijk vreselijk. Maar vertel hem ook hoeveel plezier je van een hond hebt, en hoe veel voldoening het je zal geven. Juist omdat jullie zoveel van jullie vorige honden hebben genoten is de dood van een hond vreselijk...

Ben stiekem wel benieuwd wat Jeftah in petto heeft!
Hoe dan ook, ga ervoor en hou ons op de hoogte!

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 11:30

jeftah schreef:
en als je een pup neemt , went deze aanje katten, dat heb je met een volwassen hond niet......

wij hebben een volwassen hond via de herplaatsing die prima met onze poezen overweg kan, ze lagen binnen een week al samen te slapen!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 11:39

Je hebt het allemaal goed op een rijtje. En ik denk dat je nog steeds twijfelt omdat je zelf ook wel weet dat een pup heel erg veel aandacht nodig heeft - zelf hele dagen niet aanwezig zijn helpt dan niet...

Waarom probeer je het niet met een hond die zijn pubertijd al achter de rug heeft?

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 10:50

Geef m anders zo'n schattig puppy voor de kerst.....
Als hij dan in zijn ogen kijkt...kan hij niet meer weigeren....

Nijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-06 21:04

LOL, ik zou zo graag willen, maar we hebben er over gesproken en hij wil echt niet Boos!
Ik blijf mijn vrouwelijke charmes proberen aan te wenden..... denk wel dat ik een laaaaaaaaaange adem moet hebben...

offtopic: Leuk je weer te zien van het weekend!!!

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 22:23

wij hebben ook voor volwassen honden gekozen. Oke het levert af en toe wel eens wat onverwachten situaties, je hebt de hond niet zelf op gevoed, maar ik heb toch het idee ze een beetje gered te hebben.
Ze hebben een goed te huis nu.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 22:28

tip: neem hem gewoon mee naar het asiel en hij smelt gegarandeerd! Er zit er altijd wel eentje die je helemaal inpakt!
En zeg nou zelf, wat moet er primeren: de angst voor de pijn als de hond je ontvalt of het feit dat je een dakloos dier een heerlijk mandje hebt kunnen bieden?

Nijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 08:57

@ foxy: ik ben het direct met je eens.... nu mijn man nog...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 12:36

Ik vind het minpunt toch dat er niemand is, omdat je fulltime werkt en de hond dan misschien naar de creche moet.

En je hoeft heus niet 24 uur thuis te zijn, maar een hele dag vind ik toch niet kunnen eigenlijk. Tenzij je hond buiten kan lopen (en dat hij niet kan ontsnappen), maar ook dat hij nog een schuilplaats heeft, bijvoorbeeld een schuur. Maar goed, dat is mijn mening

de overige punten vind ik wel erg goed en daar zal je misschien toekomstige hond het ook erg goed mee hebben Knipoog

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 09:36