Hond blaft 's morgens vroeg alles bij elkaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordnina

Hond blaft 's morgens vroeg alles bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 09:38

We hebben een vrijstaand huis met vrij veel grond er omheen. Tegenover mijn slaapkamerraam staat een hok dat vroeger als kantoor is gebruikt. Nu staat daar het een en ander aan spullen die droog en vorsvrij bewaard moeten worden en de hond heeft daar zijn nachthok.

Sinds een week of 3 gunt hij het me niet meer om langer dan half 8 door te slapen. Het is een duitse dog dus er komt nogal wat geluid uit.

Hij gaat met ontzettend veel plezier naar zijn hok toe, daar voelt hij zich echt lekker.

Het normale ritueel hier is dat de hond rond 12 uur naar dat hok gaat om er dan rond 9 uur weer uit te komen. Hij is nu anderhalf jaar oud en heeft daarvoor nog nooit zoveel herrie lopen maken daar. Iemand enig idee hoe we het af kunnen leren?

Anoniem

Re: Hond blaft 's morgens vroeg alles bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 09:43

Voor een hond van 1 1,5 is dat een hele lang tijd. Hij zit nl te wachten tot hij weer bij de roedel mag. Grote kans dat hij dan ook nog heel nodig moet plassen. Je hebt pech, maar ik denk dat je hem eerder los moet laten.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 09:59

Tja dieren kunnen niet klokkijken.
Mijn honden zijn om 6.30 uur wakker. Pech voor mij want dan moet ik uit bed en gaan wandelen.
Hoe ouder ze worden hoe langer ze over het algemeen alleen kunnen blijven.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 10:02

Bailey kan prima alleen blijven, dat is het punt niet.
Russel: Waarom was het voor die tijd dan nooit een probleem en ook met de andere 5 doggen die we de afgelopen jaren gehad hebben niet?

mekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:05

misschien weet hij nog niet dat de wintertyd is ingegaan?

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:46

een puberteit denk ik zo die van mij is net 1 geworden en is juist het tegenovergestelde geworden van wat ze was,een hond die geen rust in zn kont kon krijgen vervelend enz. ze blijft nu juist rustig is braaf en luistert,meestal dan.....
ik denk dat het beste is om hem te negeren geef hem anders een radio en zet die aan.
als je toegeeft heb je juist kans dat hij dat blijft doen.

@russel als een hond dat gewend is is dat toch geen probleem...?

mijn hond is net 1 jaar geworden en ik slaap toch op zondag ook uit en ze kan als ik een hele dag moet werken ook binnenblijven zonder te hoeven plassen.
het is net wat je het dier aanleert en hij is og jong dus het komt best goed.

en helemaal als je de hond van pup af aan hebt.
ik heb die van mij gekregen toen ze 6 maanden was is.
heb ik ook veel problemen me gehad maar gewwoon stug volhouden zoals jij dat gewent en dat blijven doen....

gr gemma

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:05

Noah, puppy , die ging ook altijd blaffen.
We zitten met haar op curcus en die mevrouw die curcus geeft die had wel een werp-kettinkje Lachen
(het kan ook met een leeg cola-blikje met 3 kleine steentjes ofzo) dan ga je even 1x eerder je bed uit, een kwartiertje voordat hij gaat blaffen & dan doe je de deur zachtjes open...
dan is hij dus wakker en zal hij gaan blaffen...hij moet NIET weten dat JIJ de deur open doet hoor!
en als hij dan gaat blaffen gooi je dat blikje of iets anders keihard naar hem toe( mag raak, graag zelfs!)
soms doet hij het na 1x niet meer, maar het kan zijn dat hij het vaker nodig heeft..
hij moet ook niet zien dat jij dat blikje ofzo gooit..!!!
bij Noah heeft het geholpen Haha!
enneeh.. succes ermee! voor vragen graag een PB Knipoog

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:38

ik denk dat het de enige oplossing is om hem te negeren zolang hij blaft.
Als jij namelijk naar hem toe gaat als hij blaft blijft hij blaffen.
Ik hoop dat het overgaat....
Je mag anders ook pb-en hoor Lachen

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 14:39

Ik negeer het nu al. Ik vertik het simpelweg om daarvoor mijn bed uit te kruipen, dus ik blijf in bed liggen en ga me daar liggen ergeren Haha!. Maar 3 kwartier lang geblaf aan horen is niet echt prettig en het lijkt erop dat negeren niet werkt. Ik denk dat ik dat blikje eens uit ga proberen. Ik had ook al de tip gekregen dat het wel eens kon helpen om de ramen te verduisteren zodat de hond langer denkt dat het nog nacht is en ook de tip om voordat hij begint te blaffen eruit gaan en gaan wandelen en dat iedere keer met 5 minuten weer later maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 14:43

fjordnina schreef:
Bailey kan prima alleen blijven, dat is het punt niet.
Russel: Waarom was het voor die tijd dan nooit een probleem en ook met de andere 5 doggen die we de afgelopen jaren gehad hebben niet?

Omdat elke hond weer anders in elkaar zit. Over 1 kam scheren wat mensen nogal snel met dieren doen, is dus fout. Dieren zijn dieren ja, maar ze zijn niet allemaal hetzelfde.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 16:44

fjordnina schreef:
Ik negeer het nu al. Ik vertik het simpelweg om daarvoor mijn bed uit te kruipen, dus ik blijf in bed liggen en ga me daar liggen ergeren Haha!. Maar 3 kwartier lang geblaf aan horen is niet echt prettig en het lijkt erop dat negeren niet werkt. Ik denk dat ik dat blikje eens uit ga proberen. Ik had ook al de tip gekregen dat het wel eens kon helpen om de ramen te verduisteren zodat de hond langer denkt dat het nog nacht is en ook de tip om voordat hij begint te blaffen eruit gaan en gaan wandelen en dat iedere keer met 5 minuten weer later maken.

dat wou ik net zeggen! Lachen
maar... als je negeert, en er lopen bijv. kinderen langs je huis die lawaai maken, dan vind hij het alweer positief, en wat positief is herhalen ze! dus je kunt het negatief maken of idd die tip hierboven Lachen succes!! ( ik volg het nog even Lachen )

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 19:57

fjordnina schreef:

is inderdaat mischien wel een idee... Tong uitsteken niet raak gooien hoor Clown * lijkt me logies*
En je moet er wel op letten dat hij niet merkt dat het van jou komt, dat verergerd het blaffen nl.

sterkte..................