Gedumpte Poes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CynPerfect

Gedumpte Poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 22:21

Ze was gedumpt bij mij op school, samen met haar zusje.
Ze was bijna dood en reageerde totaal nergens meer op.
Ze zat helemaal onder de vlooien..
Ze at en dronk niet meer en had dus ook geen ontlasting,
Haar hele buik stond bol van de wormen.
Na haar ontwormt en ontvlooit hebben heb ik haar mee naar huis genomen.

De eerste lading poep kwam in de trein, hele coupé ging zowat over hun nek van de stank,
en de tweede lading heeft ze gedumpt in mijn vaders schoen.. Haha!

Afbeelding
Dat ze de eerste dag bij ons in thuis kwam. De eerste keer dat ze weer wat at.

Ze heeft de eerste week alleen maar onder de bank gelegen, en alleen maar liggen slapen.

Ik heb haar nu anderhalve maand.

We denken dat ze nu een maand of 4 is,
Ze begint te groeien maar ze is toch een stuk kleiner dan haar zusje, die was er een stuk beter aan toe!
Luna weegt nog maar 1,8 kilo

Maar ze doet het nu onwijs goed

Niemand is meer veilig bij ons in huis,
Als het sprinttijd is zie je haar niet eens meer gaan,
Loop je langs, hangt ze ineens in je broek.
Zit je op de bank, begint ze spontaan met je haar te spelen.
Als je thuis komt, begint ze naar je te mauwen en wil ze meteen kroelen,
het is gewoon een heerlijk beestje,

Afbeelding
Luna 3 weken later.

Ik snap dat ook niet dat iemand haar zo kan dumpen...
Zijn er meer mensen die dit hebben mee gemaakt?
Laatst bijgewerkt door CynPerfect op 21-11-06 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

garny95

Re: Poes dumpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:23

nee, maar je verhaal ontroerd me en ik ben blij voor haar en jullie, veel geluk met haar.

Ashkerlon

Re: Gedumpte Poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:37

Mijn jongste is niet echt gedumpt, en was er lang niet zo slecht aan toe, maar de "echte" eigenaar kijkt er ook niet meer naar om.
Hij had hem gevonden op een tennisveld (dat verhaal gaat in ieder geval de ronde) en na het tennissen bleef het katje aan zijn benen plakken en heeft hij het meegenomen naar huis. Hij heeft het arme ding nooit eten gegeven en een paar weken later is hij voor twee maand vertrokken richting Thailand. Niemand die voor het katje zorgde.
We zijn nu met twee mensen in de straat die hem regelmatig eten geven. Hij zit echter meer bij ons, en als er een dierenarts nodig is betalen wij het ook. Dus ik beschouw het wel als onze kat.
Eigenlijk best wel zonde... het is een pracht van een kater, en het zou zo'n knuffelkont kunnen zijn, maar hij is best wel agressief. Als hij honger heeft laat hij de andere kat ook alle kanten van het huis zien Blauw oog

In ieder geval blijft Spooky bij ons. Hij is nu een gezonde kater van 5kg en een echte teddybeer in zijn wintervachtje Haha! Ook het sociale aspect is wat aan het beteren. Toen we hem pas eten gaven, moesten we het bord als het ware op de grond smijten en rennen voor ons leven. Hij gromde en blaasde dat het geen naam had. Nu begint hij zelf te spinnen als hij eten krijgt, en zou ook al uit de hand eten.

Ik snap ook niet dat mensen zo onverantwoordelijk met dieren kunnen omgaan... Ik hoop dat Luna haar achterstand wat inhaalt, maar dat komt zeker wel goed Knipoog Knap dat je haar in huis hebt genomen. En veel plezier met je nieuwe huisgenoot!

CynPerfect

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 22:46

Jammer dat hij zo agressief is, maar gelukkig boek je wel vooruitgang!!

Ik denk niet dat ze heel groot zal worden,
Omdat ze toch in de groei periode niet veel te eten heeft gehad..
Ze is echt een heerlijke knuffelaar,
Maar zodra en anders mensen in huis zijn dan het gezin,
Lijkt het net of we geen poes hebben, echt niet dat ze zich laat zien, hahah
En ze is doodsbang voor de stofzuiger en strijkbout ect.
maar het gaat nu al beter, ze gaat al niet meer onder de bank.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:32

Spooky heeft ook heel weinig eten gehad toen hij klein was, en had een serieus wormenbuikje. Hij heeft trouwens best wel vaak last van wormen... waarschijnlijk dat hij nog vaak wilde muisjes gaat oppeuzelen en dat die hem wormen geven. Het is wat geminderd sinds hij op Royal Canin staat en we hem letterlijk vet mesten.

Hij is nu 2,5... het eerste jaar is het eigenlijk een skeletje met haar geweest... hij had zo veel energie nodig voor zijn groei dat hij niet dik werd (+ die wormen zaten hem half op te eten hoewel we hem meer dan voldoende ontwormden)
Maar sinds deze zomer is hij eigenlijk volledig terug kat geworden, en is hij wat beginnen uitzetten in de breedte. Hij heeft ook een echt katerkopje nu.

Dus misschien dat het met jou Luna ook die kant op gaat. En als ze toch klein blijft heb je tenminste een eeuwige kitten Clown

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:49

Toen ik in 1998 een huis had gekocht met mijn man kwam een collega naar mij toe dat ze een kitten op straat had gevonden.
Wij hebben deze kitten (Jody) in huis genomen.
Ze is inmiddels 8 jaar oud. Ze vangt muizen en vogels als de beste.

Enige nadeel is dat ze denkt dat de hele wereld aan haar voeten ligt. Regelmatig zie ik buren uit hun auto stappen omdat Jody niet van plan is om weg te gaan van haar plekje.
Ach ja tegenwoordig noemen wehaar hare majesteit.