poes plast in huis.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

aniekje

poes plast in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 18:19

wij hebben een gestereliseerde schildpadpoes genaamd floortje van 11 jaar oud.
het is echt een schootkat maar als ze er genoeg van heeft kan ze je gewoon een mep uitdelen.
ze haat honden en valt ze dus ook aan. dit zegt natuurlijk veel over haar pittige karakter.
Maar ze is wel lief Tong uitsteken

Het probleem is ze plast sinds een jaar of 5a6 zomaar in huis.Op alles dus deurmat,paraplu's enz.
Vroeger was ze overgens wel zinderlijk. (en ze plast alleen in huis ze poept gewoon in de kattenbak)
ze doet haar plas ook wel eens in de kattenbak of buiten.
Soms doet ze het 3 weken niet en dan weer heel vaak. Zonder enige aanleiding;
De dierenarts heeft haar gecontroleerd en zegt dat ze gewoon gezond is. Maar dat ze het uit stress of protest doet. Maar het is zo raar want ze krijgt veel aandacht waar ze ook van geniet. Ze krijgt optijd haar eten enz. Maar we weten niet meer wat we eraan moeten doen.
we hebben alles al geprobeerd. Een hormonenspuit of ander voer,andere kattenbak vulling enz..
Ze pist nergens op waar ze wel eens slaapt. Dus kussentjes,bank, en haar eigen kattenmandje ook niet.
Mevrouw kan naar buiten en naar binnen wanneer ze wilt. (kattenluikje)

Wie heeft er raad. Want we beginnen echt een beetje de hoop kwijt te raken.

Afbeelding

Dit is haar Tong uitsteken

roylinde

Re: poes plast in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:16

wat raar zeg...
mischien een andere dierenarts laten kijken?
ik zou het anders ook niet weten... is er iets in huis veranderd zins die tijd?

Jen_2oo6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:30

Hebben wij ook gehad we hebben gesteriliseerd en pilletjes gekregen voor blaasontsteking

hebben jullie verder geen andere dieren in huis ofzo? want het kan ook zijn dat hij/zei haar terratorium zo laat zien wat van haar is. veel suc6

(wij hebben ook speciaal spul gebruikt voor als ze ergens plast op papiertje doen en dan op die plek neerleggen helpt ook erg goed moet ik zeggen)

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 21:05

we hebben geen andere dieren in huis. We zouden ook geen andere dieren in huis kunnen nemen.. want dan zou ze ze gewoon aanvallen. We hebben al 2 dierenartsen gehad.. Maar ze zeggen alletwee hetzelfde :S

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:06

Wij hebben het ook gehad, ze plaste vooral op kleden. De dierenarts dacht eerst dat het blaasontsteking was maar dat was het niet, ze had ook zo'n pittig karakter maar ze was zelfs zo erg dat als je soms naar haar wees dat ze al begon te grommen enz. Maar was wel superlief, het was een persachtige poes en wij dachten die houden we binnen straks word ze gejat of doodgereden. dat hadden we dus niet moeten doen op een gegeven moment begon ze bloempotten van de vensterbanken te gooien we hbben haar dus naar buiten gelaten. Het was een heeeeele snelle kat geen enkele kat van ons kon haar bijhouden. Dus ook wel logisch dat ze naar buiten wilde. Maar ze kon ook niet met onze andere katten opschieten. Dit alles zal waarschijnlijk haar niet hebben aangestaan. Uiteindelijk kon mijn moeder er niet meer tegen en moest ze weg. Bij de mensen waar ze nu is doet ze het niet en die hebben ook 2 katers erbij gekcoht. Toch raar. Maarja.

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 21:21

bach bloesem therapie?
Tinley gedragsdeskundige.

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 19:38

Jeftah kan je daar iets meer over vertellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 19:40

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 01:52

inderdaad als niets meer helpt ga maar naar Tinley, zij bekijken of bach bloesem therapie icm andere dingen jou kunnen helpen.
Bij mij zijn er al een hoop dingen in korte tijd positief veranderd.

je zegt dat je poes opeens in huis is gaan plassen, is er toen iets gebeurd, veranderd in je huis, gezins situatie, kattenbak verhuist......
Is er wel eens een urine onderzoek gedaan, echo of iets dergelijks????
maar wat ik vergat is heb je clomicalm uitgeprobeert. Dit middel is echt geweldig en helpt heel vaak bij onzindelijkheid.
Mijn poes met blaasgruis weerhield ervan om met dit middel in huis te plassen ondanks dat ze ontzettend veel pijn moest hebben.
Middel is via je da te verkrijgen.

Wil je meer info en of heb je vragen?
pb me even!
Ik ben wel benieuwd welke onderzoeken er zijn gedaan.

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:06

koop sowieso feliway spray en stopcontact vulling.
Hier zitten feromonen in en kan helpen zodat je poes zich lekkerder voelt. spray waar ze het meeste plast en de stopcantact vulling waar ze het meeste is.

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:07

Kijk deze site eens door, kun je heel veel vinden over blaasproblemen. geeft je al heel veel duidelijkheid. Ik heb en had er heel veel aan!

www.margali.com

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 15:22

Ik heb dit ook bij twee katten gehad, was ten einde raad.
Ik stond op een gegeven moment op het punt om ze naar het asiel te brengen, zo erg was het het hele huis stonk naar pis.
Tot ik de mega tip kreeg dat het nog wel eens aan de vulling van de kattenbak kon liggen, die stoof namelijk een beetje.
(Was goedkoop)
Heb een duurdere aangeschaft waar op stond dat ie niet stoof, en dat hielp!!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 15:26

Koop valeriaan kruiden en strooi die in de kattebak, katten zijn dol op die lucht.Of koop zakjes goede nacht rust thee, maak zo,n zakje stuk en strooi dat in de bak.

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 19:16

kattenbak met chloor schoonmaken ;niet de pies plaatsen, katten houden van chloor!

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 00:04

Kattenbak met gloor bespuiten al gedaan, Ze is gecontroleerd op blaasgruis/blaasonsteking enz..
we hebben vieze geurtjes op de plekken gespoten waar ze pist helpt ook niet.. :s we hebben al andere kattenbak grind gebruikt. Kattenbak is nooit verplaatst. Ook heb ik haar wel eens betrapt dat ze het op de mat doet en dan gaat ze bewust naar die mat toe.. Het is niet zo dat ze het opeens midden in de kamer doet omdat ze het neit kan ophouden. Maar gewoon echt op tassen kleeden enz. En soms gaat het 3 weken goed. Maar daarna weer niet..

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 11:34

Nou dan zou ik echt een kattengdrags deskundige inschakelen.
Dus www.Tinley.nl
Bestraf je kat er in ieder geval niet op, niet met de neus er doorheen e.d.
en PROBEER de CLOMICALM!!!!!

amazoneken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 14:31

onze kat doet het zelfde ze plast ook overal Lachenmaar bij ons is het omdat ze oud is Haha!

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 00:57

altijd fijn om de oorzaak te weten!

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 11:48

Dank je wel voor de Tinley site.. ik zal hem zo eens goed doorlezen

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 18:46

suc6 ermee....ik snap je probleem volkomen. Lijkt misschien alsof je poes het erom doet maar niet alles is zoals het lijkt!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 18:50

Vaak poepen of plassen dieren in huis om te laten weten dat ze ziek zijn, maar aangezien de DA zegt dat alles goed is zal ze wel gezond zijn..