Schootkatje of buitenkat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rota

Schootkatje of buitenkat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 15:32

Was benieuwd wat voor gewoontes jullie katten hebben.
Wij hebben 2 poezen, Nika en Pippi.
Pippi is een echte buitenkat, met een buitengewoon eigenzinnig kakaktertje.
Nika een echt schootkatje, wil nauwelijks naar buiten en alleen maar knuffelen.
Wat hebben jullie?
Brand los Haha!

mirre

Re: Schootkatje of buitenkat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:36

Die van ons heeft een beetje van allebei, ze vind het heerlijk om buiten te zijn en dan vooral in de zomer, in de winter komt ze niet zoveel buiten. Knuffelen en bij je liggen vind ze heerlijk ondanks dat haar moeder een wilde kat was op een boerderij en nooit met mensen in aanraking kwam.

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:37

Mijn twee poezen ( van een half jaar) zijn een combinatie wat jij zegt. Smokey en the Bandit heten ze. Ze houden van buiten spelen, op schoot liggen met z'n tween tegelijk natuurlijk, en het zijn vooral mama's kindjes. Overal waar ik ik loop, lopen ze met me mee. Ze zitten zelfs voor de badkamer deur te wachten tot ik klaar ben met douchen haha

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:45

Poes Stasia is een vreselijk vrijdoos, kan buitengewoon hard knorren en ligt het liefst bij je op schoot. Staas is zo'n poes die je op pakt, op je schoot zet en ze dan ook gelijk gaat liggen.
De ex-kater Vlad heeft ook wel vrijbuien maar vind het meestal al voldoende om in de hoek van de bank bij ons te gaan liggen.

Nou is het wel zo dat beide katten bij ons in principe altijd buiten moeten blijven. Dus als ze naar binnen mogen hebben ze dan ook altijd gelijk mega-vrij-buien Clown

Rota

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 16:28

Wat heerlijk zo combinatiekat!
Nika, de binnenkat, is erg stout!
Ze spring op het aanrecht, de eettafel enz..
Ze sprong net op het aanrecht, maar de kookplaat was nog heet!
Dus voor de zekerheid even 10 min. onder de kraan gekoelt..
Wat een sukkelpoesje... net kleine kinderen..
Ze zit nu heel beduusd, haar natte pootje te likken..
Geen schade, zo te zien, waarschijnlijk denkt ze alleen maar: 'hoe haalt dat stomme baasje het in haar hoofd míjn pootje 10 minuten onder dat vieze lauwe water te houden' Clown
En Pippi, als je die oppakt is ze binnen een seconde weer weg..
Een enkele keer komt ze bij je, en wil ze knuffelen en kroelen, maar dan sta ik er echt van te kijken!
Nika en Pippi zijn ook niet echt vriendjes.. Pippi is 2, Nika nog geen jaar.. Nika wil alleen maar spelen en irriteren, en Pippi wil alleen maar met rust gelaten worden.. Dus dat botst een beetje... vind ik wel heel erg jammer!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 13:54

Pientje (3 jaar) is een echte knuffelkat, die kan de hele dag wel bij je op schoot liggen in de gekste houdingen!
Juultje (6 maand) vind daar niet zoveel aan, die ligt liever zelf in dr mandje of speelt buiten.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 15:16

Tijger (19) is liever niet meer buiten. Beetje dement en kan dan de weg niet terugvinden. Is geen schootkat. Komt naast je staan en kopjes geven maar vind het vreselijk om op schoot te zijn.

Ali (16) heeft het buitenleven pas 6 maanden geleden ontdekt. Heeft haar hele leven in Den Haag gewoond en was nog nooit buiten geweest. Heeft ontdekt dan wind en blaadjes een leuke combinatie zijn. Komt vaak tegen me aan liggen (tot irritant aan toe) maar wilt niet op schoot.

Barrel (13) kruipt het liefst onder de dekens in bed. Als mevrouw het blieft komt ze op schoot en o wee als je haar eraf wilt zetten. Maakt geregeld een rondje om buiten, vooral als ik met de hond loop, loopt ze graag mee

Sheetah (7) echte buitenpoes. Altijd naar buiten willen en daar de hele dag jagen. Heeft een enorm territorium. Loopt altijd mee met de hond en doet haar behoefte als een hond. Komt niet vaak op schoot maar doet dat meestal als je een volle blaas heb en dan krult ze zo heel lief tegen je aan dat je haar eigenlijk niet weg wilt sturen.

Kiko (5 maanden) Kiko is waar ik ben en ligt het liefste altijd bij me

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 15:17

1 binnenkat, een buitenkat, en eentje die het om het even is. Je kan hem wel niet binnenhouden, hij moet echt elke dag even naar buiten, maar hij ligt net zo lief binnden op schoot te ronken.
Groetjes, mij

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 15:20

Als hij de kans zou krijgen zou Gijsje echt een buitenkat zijn, maar tegelijkertijd zoekt hij ons altijd op en is hij het er ook absoluut niet mee eens als wij te lang boven of van huis blijven.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 15:21

mijn 2 kleine katjes Diesel en turbo zijn 15 weken
die blijven nog lekker binnen
heb ze met de hand opgevoed, vanaf dag 1 flesje gegeven
dus die zien mij als hun mama, en slapen het liefst bij mij in bed Haha! haha
echte vrijdozen
Noortje en Tibbe (5) zijn echte buitenkatten, en tibbe is een knuffelkat, noor niet zo, die is het liefst buiten (behalve als t regent Knipoog )
Phoebe mag niet naar binnen van mijn moeder, omdat ze is aan komen lopen. Maar datis ook echt een vrijdoos.

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 15:50

Ik heb er 8, en geen 1 is een schootkat.. Huilen Het zijn 6 binnenkatten, 1 buitenkat, en 1 draaikontkat..(wel, niet binnen)
Het zijn wel allemaal knuffel konten, maar op schoot helaas niet. Zelfs de 2 kleinsten van 16 weken willen niet eens op schoot.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:18

Ik heb een binnenkat (bewuste keuze) en ze is een onzettende knuffelkont. Gaat al spinnen als je hand in haar richting beweegt en is behoorlijk pissig als je zomaar een paar uur weg bent. (Terwijl ze ook wel eens uren onder het bed of in de kast ligt te slapen, maar daar moet ik dan weer niet over zeuren. Tong uitsteken )

CynPerfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:04

Mijn poesje is nu waarschijnlijk 4 maanden
We willen haar sowieso de winter nog niet naar buiten doen.
Maar ik denk dat ik haar helemaal niet naar buiten doe,
Het is echt het prototype van een schijtert,
Alles is eng, dus ik ben bang dat ze als ze ergens van schrikt weg is.
En het is een echte kroelpoes,ze wil altijd op schoot,
tenzij het sprinttijd is natuurlijk, maar dat gebeurt altijd als ik naar bed ga, haha.
Ligt de hele dag te maffen maar rond 12 uur ......

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:28

Die van ons is ook van veel dingen bang hoor! Ze heeft ook een keer een klap gekregen van de een of ander en is toen zeker buiten nog banger geworden. Toch komt ze veel buiten, als ze bang is rent ze gewoon snel naar binnen.

shirley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:34

Mijn ex-kater is het alle twee.

Hij gaat heel erg graag naar buiten maar houd er ook weer van om lekker bij me op schoot te zitten en met me te knuffelen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:35

Ik heb twee binnenkatten, maar dat komt puur doordat ik in een flat woon.
Had ik de kans gehad, hadden ze lekker buiten mogen struinen.

SevenEleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:25

Aangezien ik het niet echt heb op katten buiten laten (teveel gevaren voor de kat + overlast voor anderen) is mijn kat een binnenkat. Zij mag enkel aan een tuigje buiten en is er heel gelukkig met om eerlijk te zijn. Moest ik een eigen tuin hebben, zou ik die wel volledig cat-proof maken, zodat ze wel in de tuin kan maar er niet buiten of een grote ren plaatsen. Maar ze is heel tevreden met binnen wonen en in de zomer aan haar tuigje af en toe buiten rondwandelen.

Ik weet dat iedereen hier vind dat katten buiten horen, maar er zijn zoveel gevaren (ziekten, verkeer - ook op rustige gebieden, kattenhaters, ...) en katten zorgen voor veel overlast (drollen in de tuin - probleem hebben wij ook en ik haat het echt terwijl ik echt van katten houdt).

^-^

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:27

Onze kat is best vaak buiten, maar als hij binnen is dan wil hij niets anders dan op schoot zitten en overal geaaid worden, het is een gigantische knuffel Ja
Onze poes is niet vaak buiten (nouja, de laatste tijd wel meer), maar komt ook niet heel snel op schoot. Ze is wel meer een schootkatje dan een buitenkat.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:31

Ik heb 2 poezen, Alexis van 2 en Nuray van 6 maanden. Alexis is wat meer op zichzelf en ligt nooit op schoot. Ze houdt wel van aaien maar nooit echt lang. Nuray is mijn kleine knuffeldier, ze ligt altijd op schoot en slaapt naast me op bed. Ze houdt erg van knuffelen en gezelschap. Het zijn allebei binnenkatten. Ze kunnen gelukkig wel goed met elkaar overweg.

Rota

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 23:39

Wat leuk al die verschillende poesjes!
Zo leuk, ze hebben allemaal hun eigen karakter en gewoontes Lachen
Een hond kan je echt wat aanleren maar poezen doen echt alleen waar ze zin in hebben en anders niet!
Eigenlijk best makkelijk zo'n poezen leven Ja
Ik heb trouwens een blingblingbandje voor de jongste gekocht Haha!
ZO pittig Pling

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:41

Wij hebben 2 schootkatjes Haha!
1tje is hel rustig
en de andere is een hypertje Clown

Rota

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 23:45

mirre schreef:
Die van ons is ook van veel dingen bang hoor! Ze heeft ook een keer een klap gekregen van de een of ander en is toen zeker buiten nog banger geworden. Toch komt ze veel buiten, als ze bang is rent ze gewoon snel naar binnen.

Hihi, dat doet onze jongste ook!
Als ze dan wat spannends buiten ziet, loopt ze er heel dapper op af, beweegt er een blaadje, rent ze keihard weer naar binnen!
Als de deur openstaan, hoor je haar gedribbel constant op de vloer, zo'n leuk gehoor Ja

Sapphire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:48

Wij hebben een broer en zus.. Taz en Quincy
Taz is de buurtkat Clown s'morgens en s'middags gaattie voor onze deur op het muurtje zitten wachten tot alle mensen voorbij komen. Zodra er iemand langs komt kan je bijna niet om hem heen! Haha! We zien dan ook geregeld dat er mensen voor de deur met hem staan te kroelen. In de zomer blijftie soms snachts ook wel buiten, maar in de winter istie rond 20.00 wel binnen.
Daarintegen is z'n zus een echte huismus. Soms gaat ze heel even naar buiten, maar dan staat ze binenn 1minuut weer voor de deur Haha!
Het zijn allebij wel échte kroel katten, en ze spelen vaak ook heel leuk met elkaar Lovers

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:49

wij hebben 4 binnenkatten met hun eigen ren. Ze kunnen in en uit als ze zin hebben. De 2 birmanen zijn lui en liggen het liefst warm in de vensterbank. Maine coon Calvin zit zelfs in de stromende regen buiten. Birmaanx maine coon Spaceboy is vaak buiten maar niet in de regen. Hij is de grootste knuffel van het stel en ligt ook altijd op schoot als ik thuis ben. De birmanen liggen nooit op schoot maar wel naast je op de bank. Calvin de mainecoon ligt soms op schoot maar is liever aan het spelen met zijn favoriete speeltje. Een stok met touwtje eraan Haha!