Konijnen op 'kattenbak'? Hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Candorlover

Konijnen op 'kattenbak'? Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 12:09

Hoi! Doei!
Ik heb twee konijntjes, en ze lopen wel is in me kamer! Haha!
Ze poepen door me hele kamer heen.. Boos! Ze hebben een soort 'kattenbak' waar ze wel in
gaann Maar waar ze niet in poepen.. Ik wil dus dat ze daar in gaan poepen en niet in mijn kamer..
Weet iemand misschien hoe je ze dat kan aanleren? Vork

Doei! Doei, doei

_Tarzan

Re: Konijnen op 'kattenbak'? Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:01

Op 1 vaste plek zaagsel neerleggen,
meestal doen ze hun behoefte in een vaste hoek, in het zaagsel

iig succes ermee Lachen

VeraW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 14:25

Ik heb speciaal spul voor in haar poepbak. Weet eff niet hoe het heet.(Ik zoek het morgen voor je op) Maar sinds dat ik haar heb poept en plast ze altijd op haar toilet. Hij staat wel in haar hok maar toch. Het werkt super Lachen .

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 15:36

VeraW schreef:
Ik heb speciaal spul voor in haar poepbak. Weet eff niet hoe het heet.(Ik zoek het morgen voor je op) Maar sinds dat ik haar heb poept en plast ze altijd op haar toilet. Hij staat wel in haar hok maar toch. Het werkt super Lachen .

Oke! Dat is wel makkelijk! Haha! Ik hoop dat je het snel kunt vinden!
Koop je dat gewoon in de dierenwinkel? Haha!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 15:37

Mijn konijn ging altijd op de katttenbak Ja

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:16

Heeey!
Houd er wel rekening mee dat niet elk konijn zindelijk wordt Knipoog het is tenslotte geen kat Lachen.
Als het een mannetje is wil het weleens helpen om hem te laten castreren, dan wordt ze territoriumgedrag minder Lachen.
Gr.
Naatje

VeraW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:48

lOiisJee schreef:
Oke! Dat is wel makkelijk! Haha! Ik hoop dat je het snel kunt vinden!
Koop je dat gewoon in de dierenwinkel? Haha!

ja daar koop ik het gewoon. Morgen kijk ik eff hoe het heet oke. Het is idd geval een soort witte korrels.

yindey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:15

Ik had het bakje met zaagsel gevuld en enkele keutels erin gelegd.
Dit werkte prima! Lachen

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:31

Mijn konijn doet het ook netjes op zn bak. *LOL*
Maar ik heb het hem niet echt aangeleerd.
Hij poepte altijd op één plek, daar heb ik die bak neergezet en voilá. Haha!
Het kan ook idd helpen om zaagsel en wat urine/ontlasting in de bak te leggen.
Je nijn weet dan dat het zijn geur is en misschien dat het wil helpen dat ie op zn bak gaat. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:34

je kunt konijnen inderdaad zindelijk maken, maar hoe? Verward volg dit topic even..

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:38

Konijnen zijn van zichzelf al zindelijk, zoals je ziet als je ze in een hok bijvoorbeeld hebt, dan poepen en plassen ze altijd op dezelfde plek.

Als je gewoon de ontlasting in die bak doet, gaan ze vanzelf er ws. ook op.. Lachen.
Van die kattenbak korrels (natuurlijk) kan je ook gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:40

Meestal 'poepen en plassen' ze op dezelfde plek mijn konijn tenminste wel altijd in een hoekje

Is wel handig alleen dat hoekje wat vaker schoonmaken .

vonnie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:57

Hoi, mijn konijnen zijn ook gewoon zindelijk op de toiletbak.
Inderdaad zoals al vaker is geschreven op de plek waar ze plassen een bak neerzetten.
Mijn konijnen waren zo gewend aan die bak dat toen ze een nieuw hok kregen en ik daar de
toilet bak gewoon ergens in zette, ze daar ook automatisch weer hun behoeftes doen.

De keutels die ze over de hele kamer laten vallen zijn meestal "geur-markeer" keutels en om daar vanaf te komen kan je ze het beste laten castreren. Heb je vrouwtjes/ mannetjes?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 22:13

Ook mijn konijnen huppelen los rond. Nou ja, ze hebben een flinke ren. Nu poepen ze wel op een bepaald deel, maar op dat deel kan het ook regenen. Dus ik kan er niet echt handig een toilet neerzetten. Iemand een ander idee?

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 09:28

Dat idee met die keutels in de bak leggen heb ik al twee keer geprobeerd. Maar daar doen ze niks mee.. En het zijn vrouwtjes. Ze zijn ook nog geen jaar oud, kan dit een probleem zijn? Want mijn vorige konijn (3 jaar) plaste en poepte wel in z'n bak.. Ze lopen niet heel vaak in mijn kamer want ze hebben een buitenhok met een grote ren erom heen. Maar dan nog poepen ze door het hele hok. Waardoor hun pootjes onder de poep zit. (ik moet ze ook wassen Scheve mond . Wat ze niet erg vinden). Maar dat met die 'speciale' korrels vind ik wel een goed idee. Ik zal kijken of ik het kan vinden in de dierenwinkel! Haha! Nog andere ideeën?

vonnie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:54

Ik denk niet dat je persee "speciale" korrels nodig hebt.
Omdat ze nog jong zijn kan het zijn dat ze inderdaad nog niet helemaal zindelijk uit zichzelf zijn maar dat komt echt wel.
Plassen ze wel op 1 vaste plek?
Dat hun pootjes onder de poep zitten is toch niet helemaal goed volgens mij.
Konijnen zijn van zichzelf hele schone dieren.
Kan het zijn dat het de "blindedarm keutels" zijn die vastplakken, dat zijn die "trosjes" die ze poepen en die behoren ze op te eten.
Indien ze dit niet doen worden de kontjes en pootjes vaak vies.
Dit is weer een gevolg van, ik geloof, te eiwit rijk eten. Wat geef je ze te eten?

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 08:24

vonnie1 schreef:
Ik denk niet dat je persee "speciale" korrels nodig hebt.
Omdat ze nog jong zijn kan het zijn dat ze inderdaad nog niet helemaal zindelijk uit zichzelf zijn maar dat komt echt wel.
Plassen ze wel op 1 vaste plek?
Dat hun pootjes onder de poep zitten is toch niet helemaal goed volgens mij.
Konijnen zijn van zichzelf hele schone dieren.
Kan het zijn dat het de "blindedarm keutels" zijn die vastplakken, dat zijn die "trosjes" die ze poepen en die behoren ze op te eten.
Indien ze dit niet doen worden de kontjes en pootjes vaak vies.
Dit is weer een gevolg van, ik geloof, te eiwit rijk eten. Wat geef je ze te eten?

Ze poepen door het hele hok. Verdrietig ik geef ze 's ochtends niks, 's middags lopen ze los in de tuin (half uurtje) zodat ze een beetje gras enzo kunnen eten. 's avonds krijgen ze een normale hoeveelheid konijnenvoer+ groeten(een worteltje bijvoorbeeld). En ze krijgen de hele dag door VEEL hooi! Waarvan ze ook erg veel eten! (Natuurlijk hebben ze ook gewoon water Vork ) Is dit een goed voerpatroon? Pling

vonnie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:53

Hoi, lastig dat ze door het hele hok poepen.
Plassen ze wel in 1 hoek? Hoe groot is het hok en van welk materiaal.
Die van mij hebben een groot houten hok met 2 verdiepingen daarin staan 2 toiletbakken en de rest is bedekt met oud tapijt.
Ze doen hun behoefte alleen in de toiletbakken.
Indien ze wel op 1 plek plassen kan je daar de bak met zaagsel en wat stro of hooi zetten.
Als je de rest van het hok b.v. ook bedekt met oud tapijt ofzo zullen ze misschien meer geneigd zijn om alles in de toiletbak te doen.
Op zich lijkt het voerpatroon goed hoor, wat versta jij onder een normale hoeveelheid konijnenvoer en wat voor voer is het.
Mijne krijgen gemengd voer maar wel meer biksjes dan lekker zegmaar en daar krijgen ze 2 keer per dag een dun bodempje van, beslist niet meer!
Het is goed dat ze veel van het hooi eten, wortel b.v. worden ze wel weer dik van. Hoe zit het met die "blindedarm keutels" die trosjes, plakken die aan de pootjes of eten ze ze netjes op? De normale keutels horen groot, rond en vrij droog te zijn, dan krijgen ze de juiste voeding.
Ik hoop dat het lukt met het zindelijk worden!

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 17:06

Het hok is iets van anderhalve meter.. Met een ren van rwee bij 1 meter erom heen. ik zie geen trosjespoep dus dat zullen ze wel opeten. Ze poepen ook niet veel in 1 hoek.. Tiis echt door het hele hok Boos!. Ze hebben gewoon droge poepjes.. En hun voerpatroon is ook gewoon goed. (nat gevraagd bij de vrouw waar ik ze heb gekocht). Ik wil zo graag een oplossing.. Maar misschien moet ik gewoon even afwachten tot ze wat ouder zijn! Haha! Of niet?

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 15:08

Hoe heette die korrels? Haha!