hond inenten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yellow20

hond inenten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 22:25

sommige mensen verkiezen hun hond niet te enten, en dan heb ik het over de jaarlijkse enting
maar waarom niet? en waarom wel?

DenK4ever

Re: hond inenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 22:26

Voor de gezondheid van je hond!?!

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 22:29

wij enten niet elk jaar puur omdat de enitngen vaak meerdere jaren actief blijven. Puur geld klopperij vinden wij. Dit is erkend door meerdere Da's. Zelf door een erkende Dierenarts die in amerika werkt.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 22:31

Wendel schreef:
wij enten niet elk jaar puur omdat de enitngen vaak meerdere jaren actief blijven. Puur geld klopperij vinden wij. Dit is erkend door meerdere Da's. Zelf door een erkende Dierenarts die in amerika werkt.

Hoe vaak enten jullie dan wel, en welke enting?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 22:31

sorry dubbelpost Haha!
Laatst bijgewerkt door timokyana op 17-11-06 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 23:09

http://www.schnauzervereniging.nl/vaccineren.htm

Hier staat een heleboel informatie over het enten welke enting wij om de 3 jaar doen weet ik zo niet uit mijn hoofd. Er is wek een enting die wij elk jaar doen, maar ook die weet ik niet uit mijn hoofd

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 23:12

Ik heb veel gelezen over vaccineren en de duurzaamheid van de immuniteit van bepaalde vaccins en de beperkte bescherming van bepaalde andere vaccins. Ik laat nooit meer een cocktail enten, niet bij Senna en niet bij Ruby, omdat ik dat veel te belastend vind, al die rommel in een keer in mijn honden, en vooral eentje die ook nog eens epilepsie heeft. Vooral de enting tegen hondenziekte (die trouwens veeeeel langer bescherming biedt dan de fabrikant ons wil laten geloven, wel 5 tot 7 jaar) is een enting die bij honden met epilepsie de aanvalsdrempel kan verlagen.
Tegen parainfluenza en kennelhoest ent ik niet, omdat ik dit geen noodzakelijke entingen vindt. De ziektes zijn niet dodelijk en kennelhoest kunnen ze ondanks de enting nog steeds krijgen en sommige honden krijgen juist kennelhoest van de enting!!

Parvo biedt bescherming voor tenminste 2 jaar. Dus dan vindt ik het niet nodig om daar elk jaar voor te enten, zoals veel dierenartsen doen.
HCC (hepatitis) beschermt voor drie jaar. Intervet, de producent van de Nobivacvaccins is bezig met een driejarige registratie van Parvo, hondenziekte en HCC, dus dan kun je er gevoeglijk van uitgaan dat de bescherming na enting langer dan 3 jaar is.

Heb een stukje gequote van een ander forum

yellow20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 23:58

ik hoorde al zoveel negatieve verhalen over de cocktail enting
zit nu in 2 strijd moet ik me hond nou enten of niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 00:05

Waarom ik ent:
Het is verplicht op wedstrijden/keuringen.
Ik kom dagelijks met ze in het "hondenloslaatbos" waar ze erg veel contact hebben met andere honden.
Op het trainingsveld zitten ze vaak in kennels waar ook andere honden zitten.
Bovendien gaan ze nog wel eens in pension als wij een paar dagen weg zijn en ook dan is het verplicht.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 01:14

Ik heb ook vernomen dat een cocktail niet per se jaarlijks hoeft te worden gegeven.. Maar zolang de registratie niet rond is, ga ik mijn dieren niet in gevaar brengen.. Ik zou het mezelf niet vergeven als ze ziek worden terwijl ze beschermd hadden kunnen zijn door een enting..

Wanneer mijn hond naar de kennel gaat krijgt ze een neusenting voor (tegen) kennelhoest.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 01:31

Honden die een vaccinatie krijgen tegen influenza en kennelhoest en die er ziek van worden is normaal. het is nml een geactiveerd/levend vaccin. dat hou in dat het virus nog wel leeft wat ingespoten word, alleen is het heel wat meer in kracht af genomen. Hier door komt de ziekte in het lichaam van de hond, en maakt dus afweer stoffen aan tegen die ziektes. Waardoor als ze echt die ziekte krijgen, er al afweer stoffen hebben en dus niet meer ziek worden. Omdat het een geactiveerd vaccin is kunnen sommige honden hier na het vaccineren ziek van worden.
Honden kunnen (echt maar een enkeling) ook al hebben ze het vaccin gehad er ziek van worden. maar hoe vaak hoor je dat nou. Ik heb het in mijn omgeving nog nooit van gehoord.

Dan vind ik zelf nog dat je wel moet vaccineren. De reden daarvan is dat je ten eerste vaak niet je hond in een pension kan doen of mee naar een honden school mag. Daar buiten nog stel je hond word ziek en je hebt hem niet gevaccineerd dan sla je je echt voor je kop. En mocht jou hond een uitzondering zijn, dat hij door het vacineren, erna toch nog ziek is geworden, dan kan je wel zeggen dat je je best iig hebt gedaan. Naar mijn mening zeggen dieren artsen ook niet voor niets dat je ieder jaar moet vaccineren. ok mischien werken sommige vaccins wel langer als een jaar, maar de coctail enting word niet voor niets coctail enting genoemd.

Mijn mening dus kort en bondig: Vaccineren! Beter wat geld meer uitgeven dan mischien een dier wel onnodig laten lijden

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:05

Onze hond wordt elk jaar geënt en ontwormpt,
gewoonweg om ziektes uit de weg te gaan

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 17:35

Myra en Mike worden geent tegen kennelhoest en de cocktail, ook vooral omdat ze op de hondenschool zitten, Myra loopt shows en ze zijn veel in contact met andere honden

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 17:43

ik vind het wel noodzakelijk om je hond elk jaar te enten.
zolang het nog niet is ingesteld bij de DA's om de enting te rekken en na meerdere jaren te geven vind ik dat je je hieraan moet houden voor het welzijn van je hond.

bovendien als je hond in pension gaat MOET hij een enting.
als je hond naar een hondenschool gaat MOET hij een enting.
als je hond mee gaat op vakantie Moet hij een enting.

ik zou het persoonlijk dus wel elk jaar doen.