2 parkieten samen, probleempje...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Astrid

2 parkieten samen, probleempje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 16:41

Ik zal het even uitleggen, mijn zus heeft een parkiet, een vrouwtje, en van de zomer hebben wij een parkiet gekregen van een buurvrouw, die zou bij ons blijven staan tot mijn zus ging verhuizen, en dan ging die naar mn zus, wouden we niet gelijk doen, anders is het zoveel verhuizen voor onze parkiet (Pebbles) en tot pas dachten we dat het een vrouwtje was, want snaveldop was bruin, en toen kwamen er achter dat hij blauw werd, en nu is hij dus zo goed als blauw. Dus Pebbles blijkt dus een mannetje te zijn, maar omdat Vogel(zo heet de parkiet van mn zus Tong uitsteken ) een vrouwtje is, lijkt me dat niet kunnen samen, zonder een nestje te krijgen, Vogel komt maandag hierheen, zetten we de kooien naast elkaar om te kijken hoe het gaat samen, en als het goed gaat gaat Pebbles mee met Vogel naar het nieuwe huis van mn zus. Maar zou dat dan samen gaan? Gewoon in 1 kooi, en als ze geen broedplaats hebben, kan ze dan alsnog eitjes gaan leggen?
Iemand ervaring hiermee, zou graag willen horen of ze samen kunnen. Lachen

Gr. Astrid

mirre

Re: 2 parkieten samen, probleempje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 16:46

Parkieten gaan meestal alleen broeden als ze een broedblokje hebben. Het lijkt mij dus dat als je geen broedblokje ophangt ze ook niet gaan broeden

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 17:18

Dit hoeft niet. Want een parkiet van ons legde gewoon eitjes op de vloer. Maar je kan de eitjes toch eventueel gewoon weghalen? Als je elke dag even kijkt of er niet een eitje ligt, kan je hem gewoon weghalen.
Groetjes, mij

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 17:44

Dat kan ind. ook mochten ze toch eieren gaan leggen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 17:55

Parkieten zijn hardleers Haha! Clown en gaan soms zelfs zonder broedhokje of nestmateriaal broeden. Maar zoals geegd kun je de eieren dan gewoon weghalen.

Omdat je ze in een kooi gaat houden is het wel het mooiste als je ze als een toe los kunt laten vliegen trouwens...

Ik heb zelf vier tamme parkietjes in een buitenvoliere, twee mannen en twee poppen. De mannen doen wanhopige versierpogingen maar de vrouwen gaan er alleen niet op in. Er zijn dus nog niet echt koppeltjes gevormd helaas. De vrouwen zijn trouwens van 2005 en de twee mannen van 2006.
Ik hoop dat ze komend jaar wel jongen gaan krijgen, ik hang iig nestkastjes op. Haha! Haha!

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 18:34

Idd, gewoon de eitjes weghalen. Dan kunnen ze een heel gezellig koppel worden zonder voor jongen te zorgen.

_Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 13:26

bedankt voor jullie reacties ! Lachen
heb het aan mn zus doorgegeven, en ze gaat het gewoon proberen Lachen