Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
doerakje schreef:narcose denk ik dat je bedoelt.. en ja die van ons heeft het overleeft.. gaat vakker goed als fout.
mystery1980 schreef:narcose hoeft geen groot risico te zijn mits goed toegepast door de dierenarts. Veel dierenartsen volgen geen bijscholing voor knaagdieren want er komen vooral veel honden en katten. Zorg dus dat je een goede dierenarts vind. Deze kan het beste een gas narcose kiezen voor een cavia (is veiliger). Na de narcose de cavia goed warm houden en als hij zelf nog niet eet bijvoeren, met een spuitje met voer wat je krijgt van de dierenarts (evt olvarit eerste hapje in wortel smaak als je niks krijgt). Vraag ook om pijnstillers (bv carprofen), want ook al herstelt hij er niet van doordat hij zich beter voelt zal hij eerder gaan eten en dus ook eerder opknappen. Sterkte, hoop dat je er wat aan hebt, mocht je nog andere vragen hebben mag je ook pm en ik heb het al vaker meegemaakt.
mystery1980 schreef:niet alleen tijdens de operatie moet hij warm gehouden worden, maar ook als hij straks naar huis mag. Ik deed vaak een warme lamp boven de kooij hangen of als je die niet hebt een kruikje maken en naast hem leggen.
mystery1980 schreef:Deze kan het beste een gas narcose kiezen voor een cavia (is veiliger).
XxSultanxX schreef:heb stuart net weer opgehaalt,alles is goed gegaan maar is alleen nog wat slaperig
_Mars_ schreef:XxSultanxX schreef:heb stuart net weer opgehaalt,alles is goed gegaan maar is alleen nog wat slaperig
GOed nieuws
Lindy schreef:mystery1980 schreef:Deze kan het beste een gas narcose kiezen voor een cavia (is veiliger).
Gaskapje gaat een beetje lastig als de kiezen getrokken moeten worden.
Maar fijn dat het goed gegaan is, het gaat ook meestal wel goed hoor.
Ook al is het vaak even spannend, leg m maar lekker in de watten.