onzindelijke poes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amy_leftover

onzindelijke poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 14:27

Onze poes (pers) van 8 jaar is eigenlijk al d'r hele leven onzindelijk
In het begin wisten we niet wie de boosdoener was, aangezien we nog een kat en 2 honden hadden.
Na een tijdje zijn we er dus achter gekomen dat onze pers het dus doet.
Ze plast en poept constant voor of naast de kattenbak.
De bak wordt iedere dag schoongemaakt en bovendien lopen de katten buiten, de bak is dus echt niet smerig.
Omdat we haar natuurlijk liever niet weg willen doen, hebben we al van alles geprobeerd.
We hebben een open bak geprobeerd, verschillende soorten kattenzand en bovendien hebben we haar ruimte verkleind.
Overdag zit ze buiten en 's nachts zit ze in een hok van slechts 1 vierkante meter.
Ze had eerst 2 vierkante meter, maar ook daar had ze nog te veel ruimte om naast de bak te gaan zitten.
De bak staat nu direct naast haar mandje.
Nu gaat het echter zo ver, dat ze in haar mandje plast en er vervolgens zelf in gaat liggen.
Aangezien ze langharig is, is dit dus echt niet te doen.
's morgens druipt de urine gewoon uit haar vacht, dit is niet alleen smerig, maar zorgt ook voor enorme klitten in de vacht.
Ze is meerdere keren door de DA onderzocht op blaas- en nierproblemen.
Er is urine afgenomen en er zijn blaasfoto's gemaakt.
Er bleek echter geen medische oorzaak te zijn.
Gisteren hebben we contact opgenomen met de DA, deze geeft aan dat het een gedragsprobleem is dat bovendien zeer moeilijk te verhelpen is.
We hebben gevraagd of er nog mogelijkheden zijn, de DA belt daar vandaag over terug.
Als de DA geen oplossing meer weet, gaat ze waarschijnlijk naar het asiel.
Ik ben echter bang dat ze nooit meer een huisje zal vinden, vanwege haar onzindelijkheid. Verdrietig

Een lang verhaal, maar ik moest het toch even kwijt.
Ik vind het zo sneu voor haar, maar we zien geen andere oplossing meer.
Hopelijk komt de DA nog met een oplossing, maar ik ben bang van niet aangezien ze gister al niet erg positief klonk.

Rosita

Re: onzindelijke poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 18:25

www.kattengedragstherapie.nl in ieder geval contacten. Ik ben het wel met de DA eens dat dit een moeilijk probleem is maar men leert steeds meer over kattengedrag dus wie weet?

Ik zal duimen!

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 20:31

De DA heeft nog een soort tabletten voorgeschreven, zodat de blaas gaat ontspannen
We gaan ze morgen ophalen en dan maar hopen dat het werkt Ach gut
De DA zag eigenlijk ook geen andere oplossing meer
Het asiel zou ook niet ideaal zijn, aangezien de kans klein is dat ze nog geplaatst kan worden
Als ze niet geplaatst kan worden, is de kans groot dat ze haar in laten slapen Verdrietig
Er zit echt een super karakter in, ze maakt niks kapot en is hartstikke lief.
Nou ja eerst maar eens kijken hoe het met die tabletjes gaat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 22:21

Wegdoen zal ik inderdaad niet doen, je doet je ouders ook niet weg als ze incontinent zijn.

Het moet dus wel een psychische oorzaak hebben. Ik weet niet of tabletten wel helpen.
Neem eens contact op met een gedragstherapeut.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 16:07

Hmm ik heb Amitriptyline meegekregen
Ze moet 1 capsule voor het slapen gaan
Dit schijnt een middeltje te zijn tegen "stress plassers" ofzo Verward
Misschien dat het toch wel werkt
Eerst dit maar eens een weekje proberen en als dat niet werkt toch maar eens naar een gedragstherapeut.
Ik wil eigenlijk ook nog eens uitproberen hoe het gaat, wanneer er geen andere huisdieren aanwezig zijn
Sommige Perzen schijnen namelijk plotseling op te houden met dat onzindelijke gedoe, als ze alleen zijn
Maar ja eerst maar eens even afwachten Ach gut

Afbeelding
Hier nog even het probleemgeval Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 22:26

Tja wat ik eigenlijk bedoelde met mijn eerdere post, is dat medicijnen misschien het probleem wel kunnen verdoezelen, maar de oorzaak (de bron) wordt niet aangepakt.
Vandaar dat ik eerder naar een gedragstherapeut zou gaan.