verhaal van de eigenaar:
ik heb twee broers in huis, die zijn al zes jaar samen bij mij (vanaf de geboorte) en de beste vriendjes. ik haal er ne kleine kater bij, en het is oorlog. de kleine kateris nu 7 maanden (waarvan 6 maanden bij mij, en ondertussen is hij gecastreerd), en het is nog steeds oorlog.
de twee oudere katten staan compleet onder de stress omdat de kleine kater zich constant wil laten gelden. resultaat: geen enkele van de drie zit nog op zijn gemak, ze zijn ofwel aan het vechten ofwel zitten ze gestresseert uit te kijken waar de andere twee zijn.
alleen de kleine kater kan nog "rustig" in de kattenbak gaan, die andere twee worden zelfs in de kattenbak geterorriseerd door de kleine kater.
en er is niks aan te doen...
het gaat zover da ik 's morgens die kleine kater een kwartier bij mij houdt tot de andere twee snappen dat het eventjes rustig is en ze in de kattenbak kunnen zonder dat den andere komt vechten
oh ja, er zit feliway in 't stopcontact om de stress wa weg te nemen, maar helpen doet dat nie echt
en euh, ik zit ook onder de stress van die oorlog hier
oh ja, toen de kleine twee dagen weg was naar de dierenarts voor zijn castratie, waren de andere twee direct weer helemaal kalm en rustig...
nee, ik wil die kleine nie wegdoen maar zo kan het ook nie verder
wat zouden jullie doen?