katten kenners: mening gevraagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

katten kenners: mening gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 12:01

Ik zou graag iemand helpen. Maar katten is mijn gebied ook niet. Daarom zou ik graag jullie advies krijgen. En zo leer ik ook bij Haha!

verhaal van de eigenaar:

ik heb twee broers in huis, die zijn al zes jaar samen bij mij (vanaf de geboorte) en de beste vriendjes. ik haal er ne kleine kater bij, en het is oorlog. de kleine kateris nu 7 maanden (waarvan 6 maanden bij mij, en ondertussen is hij gecastreerd), en het is nog steeds oorlog.
de twee oudere katten staan compleet onder de stress omdat de kleine kater zich constant wil laten gelden. resultaat: geen enkele van de drie zit nog op zijn gemak, ze zijn ofwel aan het vechten ofwel zitten ze gestresseert uit te kijken waar de andere twee zijn.
alleen de kleine kater kan nog "rustig" in de kattenbak gaan, die andere twee worden zelfs in de kattenbak geterorriseerd door de kleine kater.
en er is niks aan te doen...
het gaat zover da ik 's morgens die kleine kater een kwartier bij mij houdt tot de andere twee snappen dat het eventjes rustig is en ze in de kattenbak kunnen zonder dat den andere komt vechten

oh ja, er zit feliway in 't stopcontact om de stress wa weg te nemen, maar helpen doet dat nie echt

en euh, ik zit ook onder de stress van die oorlog hier

oh ja, toen de kleine twee dagen weg was naar de dierenarts voor zijn castratie, waren de andere twee direct weer helemaal kalm en rustig...

nee, ik wil die kleine nie wegdoen maar zo kan het ook nie verder

wat zouden jullie doen?
Laatst bijgewerkt door lesilla op 16-11-06 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Re: katten kenners: mening gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:02

Toch de kleine herplaatsen, zo is niemand gelukkig.
En normaal Nederlands schrijven is ook geen slecht idee, je maakt sommige woorden nieT af Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 12:03

Billy schreef:
Toch de kleine herplaatsen, zo is niemand gelukkig.
En normaal Nederlands schrijven is ook geen slecht idee, je maakt sommige woorden nieT af Knipoog

ja tis een quote eigelijk zal effie verbeteren.

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:05

Het lijkt erop dat ze geen van 3-en zullen gaan toegeven. Herplaatsen is denk ik je enige optie. Je oudere katten zijn ook al zo lang alleen, het is hartstikke moeilijk om ze te laten wennen aan andere katten in huis. Voor die kleine is het ook niks alleen maar stress en de hele tijd jezelf moeten laten gelden.

succes!

SuuZzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:07

Ik denk dat het niet verstandig is geweest om er nog een kater bij te plaatsen.
De 2 broers redden dat samen, omdat ze altijd samen geweest zijn, maar nog een vent erbij wordt oorlog..
Een poes had wel gekund, Al denk ik dat die ook geen leven heeft, doordat er constant 2 katers achter haar aanlopen..
Ik denk dat de beste beslissing is, om hem te herplaatsen, want zo krijgt hij geen fijn leven.. Ook omdat de andere 2 al hun hele leven samen zijn en je dus eigenlijk een andere kant inbreuk laten maken op "hun" terrein..

Ik heb zelf 2 poezen en een kater.. Dat gaat prima..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 12:07

Sunshine80 schreef:
Het lijkt erop dat ze geen van 3-en zullen gaan toegeven. Herplaatsen is denk ik je enige optie. Je oudere katten zijn ook al zo lang alleen, het is hartstikke moeilijk om ze te laten wennen aan andere katten in huis. Voor die kleine is het ook niks alleen maar stress en de hele tijd jezelf moeten laten gelden.

succes!

Zijn er dan geen oefeningen dat je kunt doen met je kat, zoals er zijn voor de hond. Mischien een domme vraag Bloos

Dakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:08

ik ben het eens,, je heb de kleine al paar maand en in die paar maand tijd is het er niet beter op geworden. onze oudste kat acepteerd ook niet zomaar een ander.. maar terroriseren doet ie niet erg en laat ze ook na een maand of 2 met rust.. ik denk dat de kleine beter naar iemand anders moet gaan... je hebt de kleine al een paar maand als ik het zo lees en het is nog steeds oorlog en stress.. de katten liggen elkaar simpel weg gewoon niet..

en zo luchtverfrisser ding met kalm merende middel werkt naar mijn mening ook niet..

SuuZzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:09

katiavl schreef:
Sunshine80 schreef:

succes!

Zijn er dan geen oefeningen dat je kunt doen met je kat, zoals er zijn voor de hond. Mischien een domme vraag Bloos

Honden zijn op hun baas gericht.. en kunnen van nature een baas als leider zien..
Katten niet.. Die kun je geen commando's aanleren..

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:13

kleine herplaatsen dit probleem hebben wij ook 2keer gehad. daaro nemen we d'r geen kat meer bij als we d'r al 1 tje hyebben

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:14

Ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn 3 katten. Alleen die zaten al 10 jaar bij elkaar. Nadat ik verhuisd was, is er een in de stress geschoten met als gevolg: OORLOG (vechten, overal in huis plassen, hele dagen en nachten 3 krijsende poezen). Heb het een tijdje aangekeken in de hoop dat ze na een paar weken wel gewend zouden zijn aan het nieuwe huis e.d. Maar in plaats van dat het minder werd, werd het alleen maar erger!
Uiteindelijk heb ik de "boosdoener" weg moeten doen (gelukkig bij een bekende kunnen herplaatsen) en vanaf dat moment ging het met mijn andere 2 katten gelijk weer goed.
Voor de verhuizing was er niks aan de hand, zoals gezegd, ik had ze al bijna 10 jaar en het waren ook nog eens poezen uit één nestje, maar die verhuizing heeft zoveel stress veroorzaakt, dat ze elkaar niet meer konden zien of luchten.

Het enige wat je kan doen is de stressfactor wegnemen, in jouw geval betekent dat dus de kleine wegdoen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:17

Ik denk ook dat t beter is om de kleine weg te doen. Niet leuk, maar zo hebben geen van de katten een leuk leven.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:30

ik zou allereerst meerdere kattenbakken neer gaan zetten want dan kunnen die anderen misschien ongestoord op de bak en dan kijken of eea zich stabiliseert.
Hoe lang geleden is die kleine gecastreerd? misschien gieren zn hormonen nog door zn lijf.

Ik lees dat ie pas een maand oud was toen hij kwam? dat is veel te jong geweest en hij heeft dus nooit geleerd dat ie wel eens klappen kan krijgen als ie zich niet gedraagt, dat leren ze van hun nestgenoten en mamma tussen de 6 en 12 weken nl.

Helaas kun je dat niet meer veranderen, als hij aan de gang blijft zou ik m toch herplaatsen want nu heeft niemand een fijn leven, ook hij niet!

(Ik heb nog wel een poes voor je te leen die m wel even verteld hoe de regels zijn Clown die leert m wel indimmen!)

Je zou ook je probleem hier kunnen voorleggen www.kattengedragstherapie.nl