Vroeger, toen ik nog een heel lief klein meisje was
hadden we een hond EN kat, dit ging prima omdat de kat toch altijd buiten was. Uiteindelijk hebben we de kat weggedaan, naar een boerderij. Omdat het niet echt gunstig in onze buurt was, zo'n buitenkat. De hond is immiddels 8 jaar geleden overleden. We hebben nu al 2 jaar een andere hond, een teefje van 3 jaar. Ontzettend liefe en leuke hond!
Het is een kruising van een Golden Retriever en een Witte Herder. Ze heeft wel energie, maar dat kan ze ook weer kwijtraken omdat we op een hele korte loop-afstand van een bosje en het buitengebied wonen. Ze hoeft met het uitlaten eigenlijk nooit aan de riem, en kan gewoon de hele tijd lekker in het bosje en in zo'n 'verlaten' weiland rennen en spelen met andere honden. Ook zijn er enkele speciale 'speel' weides voor de honden. Genoeg ruimte dus! Maar goed, ze wil gewoon met alle honden spelen, en jaagt katten en poesen hier in de buurt letterlijk en figuurlijk de boom in.Daar hebben we het probleem
Omdat ze dus die katten en poesen hier de boom in jaagd, willen me ouders geen kitten. Onze buurt is niet echt "kat vriendelijk". En onze vorige kat werdt dan ook niet gewaardeerd. Er lopen hier zat katten/poesen rond, maar me ouders willen liever zelf geen kat/poes meer wegens de nare-ervaringen met de buurt-bewoners. Wij zijn trouwens zelf wel echte dierenliefhebbers
. Maar goed, de vorige kat van ons was echt zo'n buitenkat en dat is ook de reden waarom we hem weer terug hebben gedaan naar een boerderij (hadden hem ook gekregen van iemand). Nu wil ik zelf héél graag een kitten, niet omdat ze zo klein en schattig zijn (ja ook wel) maar omdat ik het gewoon erg leuk vind om zo'n diertje te hebben en op te zien groeien! Ik realiseer me ook goed dat ze niet altijd zo klein en schattig zijn (en blijven)..
. De vraag
Nu is mijn vraag naar jullie wat jullie me aan raden, een kat of een poes? En wat zijn jullie ervaringen?
Dus een kat/poes bij een hond, en vooral hoe jullie dat hebben gedaan.. als je eerder de hond had dan de kat/poes?
Ik ben vooral benieuwd naar jullie ervaringen en advies.

Groetjes
Marinke
, maar er zitten volgens mij meer nadelen aan dan voordelen.
(behalve voor die van ons dan.) Daarvoor hadden we 2 goldens en een kat, ging ook super. Heb nooit echt problemen gehad.

Het gaat nu echt super, en ze liggen saampjes in de hondenmand (als de hond erbij durft te gaan liggen, hihi). Zelf hadden we verwacht dat onze hond ze zou verslinden, en daarom was de hond ook aan de lijn.