vervelende kat wil mn nijnen pakken :?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

goldflower

vervelende kat wil mn nijnen pakken :?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 18:53

Ik heb mn nijnen in de tuin en die staan daar al een jaar,ze hebben een apart stuk waar ze ook los kunnen lopen.
Maar nu sinds vandaag zit er een irretante kat achter mn konijnen aan.
Konijn liep los en ik keek voor t raam en zie hem rennen met die kat die zat echt te loeren en probeerde steeds hem te vangen.
Ik slaan uit paniek op mn raam totdat ik de sleutels had van mn tuindeur ,maar kat reageerde niet.
Uiteindelijk de deur op en ik schreeuwen naar die kat ,en toen sprong hij op t schuurdakje.
maar later ging ik kijken zat hij weer op mn konijnenhokken,,en hij had gewoon schijt aan mij.
konijn was al uit angst zn hok ingesprongen .
Maar later heb ik water gepakt en over de kat heen gegooid daar schrok hij wel van ,en heb hem gelukkig niet meer gezien.
(normaal zou ik een beest nooit wat doen ,maar hij wil mn nijnen grijpen en dan moet hij dus gewoon op t*fe)
Maar goed zou een kat mn konijn echt dood kunnen bijten???
En nu gaat hij natuurlijk snachts ook mn nijnen lastig vallen en ik durf ze niet meer buiten los te laten Verward
Wie heeft hier ervaring mee??

__inge__

Re: vervelende kat wil mn nijnen pakken :?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 18:55

Ze kunnen ze niet doodbijten, maar volgens mij wel gewoon 'pakken' en krabben enzo. wat ze ook met een muis doen, licht er ook wel aan wat voor kat/konijn het is, groot of klein.
Kan je je konijnen snachts niet binnen doen voor de zekerheid?!

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 18:55

Ja die kat zou je konijn dood kunnen bijten (maar ligt er wel aan hoe groot de kat is en je konijn)

Hoe hoog is het stuk waar ze in lopen??

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 19:34

snachts zitten ze in hun hok,maar de kat zal dat toch niet open kunnen slopen lijkt mij.
alleen t buiten lopen is wel vervelend overdags ,want je durft ze nu niet alleen te laten.
Mn konijn is een soort hangoor dus gelukkig wel flink,,en meestal kunnen ze katten wel afbluffendacht ik ,maar in dit geval is de kat brutaal en de konijnen bang Verward

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:36

een konijn kan heel hard schoppen met zijn achterpoten Tong uitsteken

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:49

Ik weet niet hoe groot het is waar ze los in lopen? is het de hele tuin of een stuk afgezet met gaas of wat dan ook..

Als het nog niet afgezet is met gaas kan je dat eerst doen als de kat er dan nog steeds binnen komt kan je een net boven de ren hangen.
Als ze kat er dan inspringt raakt ie misschien wel vast te zitten..
En je tuinslang klaar maken als ie dr aan komt meteen met water naar hem spuiten.. als je dat een paar keer doen moet hij het wel afleren..

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:51

Mocht die kat blijven, een plons water helpt misschien wel. Nagelbijten / Gniffelen Hebben wij ook eens gedaan met een kat die onze eigen katten flink terroriseerde. Daar werden we gek van. Plons water erover en dat beestje kwam niet meer terug. Mocht dat beest wel terugkomen, nog een keer water. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:55

Kat even flink laten schrikken met een enorme lading koud water met de tuinslang of een emmer Vork Works all the time. Of hem oppakken en naar het asiel brengen, heb je iig een tijdje geen last meer van hem Clown Tja, hij was toch verdwaald in jouw tuin? Duivel

Neem dat laatste niet al te serieus hoor

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:56

Kat van mijn buurvrouw heeft eens een jong konijntje gevangen en doodgebeten. Dus als je nijnen niet al te groot zijn zou ik die kat toch proberen uit de buurt te houden.

Ook niet zo fijn voor die konijnen als ze konstant bang moeten zijn voor die kat.

Plens water wil vaak heel goed helpen om katten uit de buurt te houden en is diervriendelijk.

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 22:12

Ja ik heb een glas water over hem heen gegooid en dat vond hij niet zo fijn ,,nu hopen dat hij ook echt weg gaat blijven,,iig tot nu toe niet gezien meer Lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:17

Die komt wel weer hoor Knipoog zo'n indruk maakt water niet altijd....

Kun je niet het bovenste deel van de buitenren afdekken met een plank of gaas?

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 15:19

een kat kan een konijn wel degelijk doodbijten. Water zal alleen maar tijdelijk helpen, want het is het instinct van de kat om achter het konijn aan te gaan, ik zou het hok gewoon zo maken dat de kat er zeker niet meer bij kan!

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 16:32

Hoi ,ja t overdekken is heel moeilijk t stuk is 3 bij 3 meter en daar staan ook de hokken in ,en als ik t overtrek kan ik er niet meer bij om t schoon te maken Verward
Maar ik waak nu maar als ik ze los laat,,want kan ze moeilijk binnen houden ,,alleen komen ze niet zo heel lang meer buiten.
Tot nu toe is de kust nog veilig heb t beestje niet meer gezien (gelukkig).
En mn doggies laat ik in de tuin de wacht houden ,want die gaan gelukkig blaffen zodra ze een kat zien Lachen
Maar t blijft er vervelend zooo !!!

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 01:03

Een kat kan zekker wel een konijn dood bijten. Ik ben ook 2 keer een konijn kwijt geraakt omdat die door een kat was gepakt. (en dat was een groot konijn)
Een stroomdraatje met stoom er op kan helpen. Als de kat eenmaal een schok heeft gehad laat die het wel even uit zijn hoofd weer langs te komen.
Ook kan jij nog makkelijk je konijnen hok schoon maken. (even stroom er af halen)
Het handigste is om het stroomdraatje bovenop het gaas of hek vast te maken. Wel uitkijken dat er geen stroom op je hele hok (van gaas) komt te staan zodat je konijnen een schok krijgen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 01:18

idd vervelend probleem. Ik heb het probleem niet, meestal komen de katten (ook wilde) uit de buurt niet eens in de buurt, ze kennen denk ik allemaal het beruchte witte ding uit mijn tuin, die zit meestal zelfs onverstoorbaar voor onze hond die hem bijna wegblaft. Vreemd dier maar ze houdt de katten op afstand, zelfs mijn eigen kat is er bang van. Over het algemeen denk ik dat konijnen wel tegen katten kunnen hoor (mss is het iets anders als ze in een hok zitten, ze kunnen nl hard schrikken).

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 01:43

Gewoon een plons koud water. Komen ze niet meer terug en ze drogen toch wel weer op Lachen

Hebben de buren ook bij onze kat gedaan ,omdat hij de hele tijd bij hun vijver zat. Nu zit hij er niet meer Tong uitsteken

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 17:11

Dan schrik je ook wel misschien moet je een netje boven je ren maken.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 17:53

Dat is indd schrikken. De buurkat hier kwam eerder ook altijd bij de konijnen, de beesten pesten. Een keer had ik er een los. Kat wou naar hem uithalen, maar konijn is waarschijnlijk fel terug geweest ofzo (flink aggressief konijn en aan de grote kant) en toen zag ik de kat wegrennen. Sinds dien kijkt die niet meer naar ze, ik weet gewoon van die kat dat er niks gebeurt. Maar met vreemde katten ben ik er altijd heel snel bij, gelijk water erover heen Ja
Ik laat ze ook nooit s nachts alleen buiten en heb de hokken ook helemaal afgesloten. Er zitten ook veel vossen bij ons in de buurt, daarom ook wel. Maar er kunnen zo ook geen katten bij komen.