Hond naast rennen met fiets o.i.d.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

0maris0

Hond naast rennen met fiets o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 14:36

Heyhey wat vinden jullie nou van een hond die mee rent naast het fietsen??

Ik vind het wel kunnen doe het ook regelmatig.. ga vaak af en toe erg langzaam en stop ook wel eens.
Maar k krijg er toch vaak comm. over omdat mijn lab echt net doet of ze helemaal buitenadem is.. terwijl we net weg zijn maar wel vreselijk hard mee rennen.

Nou zag ik laatst iemand die een hond mee liet rennen naast een scooter!

Dat vind ik niet kunnen.. wat als de poot onder de wiel komt?? of de hond komt tegen de uitlaat aan??

Wat is jullie mening hierover??

Toess

Re: Hond naast rennen met fiets o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:57

Ik fiets bijna elke dag met mijn hond, een groot stuk lopen trek ik niet meer en gezien ze toch wel haar beweging nodig heeft fiets ik 1x per dag een stuk met haar.
Ik zorg dat ik in haar draftempo fiets, in het loslooppark fiets ik wat langzamer dan mag ze "vrij" en terugweg fiets ik vaak wel eens langs een lang boerenweggetje waar we dan even wat harder gaan, dat vind ze geweldig.
Als ik bijna weer thuis ben stap ik van de fiets af en loop de laatste paar honderd meter, iets met paarden moet je ook uitstappen dus zal voor een hond ook wel goed zijn Haha! . Zolang je de grootste stukken maar in een goed tempo voor je hond fietst is het denk ik alleen maar goed hoor om geregelt een stuk te fietsen!

Met een scooter zou ik nooit doen maargoed dat is ieders eigen keuze...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:00

ik fiets ook regelmatig met de honden. inderdaad op 'draftempo' zoals hierboven al beschreven is. vaak een kilometer of 10 met halverwege nog even zwemmen (zomer EN winter).
wanneer de honden loslopen, rij ik langzamer. ze moeten tenslotte ook wel even lekker kunnen snuffelen.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:02

Ik fiets ook regelmatig met mijn hond. Dit is gelijk een goede training, omdat ze in april haar kruisband had gescheurd.
Dit is inmiddels gelukkig weer hersteld en de DA zei dat fietsen, in draftempo, erg goed was om haar spieren weer op te bouwen.
Dus meestal fiets ik dan rond de 12-14 km/uur, en dat gaat prima!
En voor de drukke stukken, en als ze toch iets gevoelig gaat lopen, daarheb ik een hondenfietskar voor, ideaal!

Lisjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:08

Ik wil graag met mijn hond fietsen,maar als hij een aanhangwagen,kat of hond tegenkomt dan lig ik zo op de grond Nagelbijten / Gniffelen .

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:44

Hoi,

Ik doe het met mijn hond ook... Sinds een maandje.. Ik durfde eerst ook niet omdat ze ook achter katten/honden aangaat ... Maar heb zo'n walky dog gekocht die je aan de fiets vastmaakt en daardoor gebeurt er eigenlijk niks Haha!

Zij trekt wel maar door de veer voel ik dat niet. gewoon een een beetje doorfietsen en je bent er zo aan voorbij Clown

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:48

ik fiets nooit met mijn hondje. zij raakt dan zo opgefokt dat ze zichzelf zo een hart aanval loopt Verward

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 18:02

Ik fiets wel met de hond, nog niet met de jonge hond, dat gaan we pas doen als hij anderhalf is (in verband met groei e.d.)

T is trouwens VERBODEN om je hond naast de scotter te laten lopen (gelukkig)
is toch ook ziek Boos! dat je dat gaat proberen lijkt mij... gevaarlijk...

Maar fietsen is leuk en gezond hoor Lachen (mits ze te oud of te jong zijn)

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 18:14

ik had een poosje een hond in huis. en die was nogal actief. en waren we lopend naar mijn moeder haar huis gegaan en met de fiets weer terug. ging 3 km heel goed tot hij een doodbeest zag en boven op de rem. ik had het dode beest niet gezien dus klapte boven op een paal. niet erg grappig. meisje hier bij mij uit de buurt laat haar hond altijd met de snorfiets uit, alleen niet aangelijnt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 18:15

ik fiets heel vaak met mijn 2 hondjes
alleen naast de scooter zou ik niet doen !

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 00:08

Ik of mijn vader fietsen ook dagelijks met onze labrador.. Geweldig dat hij het vind en het is nog leuk ook.. In de steeg even los Knipoog

wat we ook wel eens doen is als met de auto weg zijn geweest en hij is mee, gaan we een steeg in, gooien hem er uit en rijden er zachtjes achterna, kan hij rennen snuffelen en doen wat hij wil op z'n eigen tempo Knipoog

Fietsen is leuker...

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 00:14

Ik fiets ook bijna dagelijks met mijn hond. Na 5 minuten hangt zijn tong ook bijna op de grond, maar hij kan het naar mijn idee heel erg goed aan!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 00:16

en ik fiiets ook met mn hond alleen loopt hij meeste van de tyd dan wel los:)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 01:35

Als je met een hond lang de fiets laat lopen vast aan een lijn nooit de hond harder dan de draf tempo gaan. Als je harder gaat krijgt hij iedere klappen op zijn heupen en ellebogen door dat hij vast zit en in zijn beweging word beperkt. Als je hem los hebt mag hij wel harder...

Verder met pups wel uitkijken.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 18:30

Wij fietsen nooit met de honden. Een hond vind daar namelijk echt niets aan, en de andere is gewoon te gek om normaal te kunnen rennen. Voor de lol hebben we dat eens geprobeerd, maar dat werkt echt helemaal niet. Zodra hij in een draftempo moet lopen hangt hij met zijn bek in de riem en gaat er keihard aan trekken (wat een opvoeding Clown) Het zou wel goed zijn voor hem, maar het is gewoon een onmogelijk beest. Zelfs met hem hardlopen is niet te doen....

freaky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 18:37

Ik fiets ook met mijn honden. Zoals Pubelia zegt, in 'galop' naast de fiets is een te zware belasting voor de gewrichten. Een stukje kan natuurlijk wel. Een drafje is erg goed voor de ontwikkeling van de spieren.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:42

thaollat schreef:
Heyhey wat vinden jullie nou van een hond die mee rent naast het fietsen??

Ik vind het wel kunnen doe het ook regelmatig.. ga vaak af en toe erg langzaam en stop ook wel eens.
Maar k krijg er toch vaak comm. over omdat mijn lab echt net doet of ze helemaal buitenadem is.. terwijl we net weg zijn maar wel vreselijk hard mee rennen.

Nou zag ik laatst iemand die een hond mee liet rennen naast een scooter!

Dat vind ik niet kunnen.. wat als de poot onder de wiel komt?? of de hond komt tegen de uitlaat aan??

Wat is jullie mening hierover??

Wat is de leeftijd van jou lab?
Ik heb ooit eens van een intructriece een loopschema gekregen voor de hond. Hoe je het het best op kan bouwen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 22:11

Er is hier iemand in het bos die zn windhond *iets in die richting Knipoog* uit de auto gooit en over de zandpaden gaat crossen, hondje rent graag mee Lachen. Heel lollig om te zien, maar eigenlijk levensgevaarlijk!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 22:28

Met mijn vorige hond fietse ik ook vaak, vond ie leuk.
In het begin zelfs zo leuk dat ie het liefst mij+fiets voortsleepte Clown tja je bent werklustig of niet he.
Hij had dat overigens wel snel afgeleerd.
Fietste ook meestal in zijn draftempo, op een recht,rustig stuk galoppeerde ik ook weleens,
hij vond t geweldig, moest m echt tegen zichzelf beschermen anders zou hij zich letterlijk doodgerend hebben.
Laatste stukje liep ik meestal ook naar huis.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 01:15

mijn hond fietst ook mee maar ik heb wel zo'n speciaal ding aan mn fiets (springer). Op zich rent hij ook wel eens hard (kan met gemak 38km/u) maar dat doen we enkel een paar keer, en hij gaat gewoon graag hard. Maar ik doe het enkel op weggetjes waar er heel weinig verkeer is en hij blijft ook netjes naast me (in het begin is hij wel zo gek als iets maar dat mindert na een min of 5) Dus ik vind het kunnen, zolang de hond het aankan.

wematje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 15:09

Ik fiets ook bijna dagelijks met mijn hond, vind ze echt helemaal geweldig Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 15:13

Het moet kunnen zolang het maar niet te hard gaat voor de hond. Veel honden vinden het erg leuk, wij doen het zelf niet vaak met onze hond maar als we het doen dan is hij helemaal happy. De temperatuur moet normaal zijn vind ik. Mensen die in de zomer bij hoge tempraturen gaan fietsen en de hond ernaast laten rennen wil ik het liefst van hun fiets trappen en ze zelf ook lekker aan eind laten rennen. En dan maar bij hoog en laag beweren dat de hond het 'leuk' vind om met 25C te rennen als hij met z'n tong op z'n knieen staat te hijgen van de hitte. Yeah right Gestoord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 15:13

die van mij gaat wel eens mee in de mand, en dan bij parkjes waar het kan en mag gaat ze lekker los, ze gaat in de mand omdat ik meestal als ik ga fietsen wel ver weg ga en als ze eenmaal los is er geen uitknop meer opzit Clown
dus dan is ze al helemaal moe voordat we ook maar op de terugweg zijn en dat is niet de bedoeling natuurlijk Knipoog