Rust zacht lieve Mickey

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sypheron

Rust zacht lieve Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 02:07

Moest het toch even ergens kwijt.
Gisteren is onze lieve Mickey jammer genoeg het "slachtoffer" geworden van onze katten.

Hoewel ze al van jongs af aan samen leefden, is het gisteren toch niet goed gegaan, hoe en waarom precies weten we niet, maar we vermoeden dat het een foutje is geweest. Een van de katten heeft waarschijnlijk per ongeluk aan de kooi gehangen, waardoor deze van de dressoir gevallen is en de parkieten los zijn komen te vliegen... De katten op hun beurt verwachten dan natuurlijk een speelpartij... echter, daar is een parkiet niet sterk genoeg voor..

Ilona kwam gisteren thuis en trof een ravage aan thuis.. de katten hadden de parkietenkooi van de kast gegooid en daarbij zijn de parkieten vrij komen te vliegen. Aangezien ze geen flinke conditie hebben omdat ze nooit los vliegen, hebben ze waarschijnlijk geen hoog punt kunnen bereiken om veilig te zitten. Na 6 maanden lief en vrolijk samen wonen, is de tijd dan toch gekomen dat een van de katten per ongeluk een van de vogels voor zijn kiezen heeft gekregen.
Ilona heeft trof alleen nog het hoofdje van Mickey aan in de keuken... Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen
Tico daarentegen was zo slim geweest om zich te 'verstoppen' achter een kattenbak, en begon direct te schreeuwen toen hij Ilona's stem hoorde. Hij heeft wel een behoorlijke klap gekregen, maar hij gaat het wel redden.

Mickey, rust zacht... met Tico gaat het redelijk en we hebben een nieuw vriendje voor hem gehaald, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken... ik had gehoopt dat we langer bij elkaar konden zijn, maar blijkbaar mocht het niet zo zijn.. Ik mis je zo schat, je was altijd zo levendig en kletserig... we zullen je nooit vergeten.. Ach gut

Afbeelding

Afbeelding

Huilen Huilen Huilen

Manda

Re: Rust zacht lieve Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 02:48

Wat erg.... Sterkte..

Persoonlijk zou ik katten nooit met vogels in dezelfde ruimte laten. Een kat is toch een roofdier en heeft nog steeds zijn instincten he... Maar jullie moeten het zelf weten.

Dit is heel erg en ik hoop dat het andere parkietje weer gelukkig wordt met zijn nieuwe maatje.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 08:45

Manda, als ik ook maar íets in de gaten had gehad dat zoiets een keer zou gebeuren, had ik allang de vogels verhuisd. Ze deden echt helemaal niets met de vogels, dus we vermoeden dat het gewoon een stom ongeluk is geweest. Niet dat we ons niet enorm schuldig voelen over wat er gebeurd is, zie de ravage nog steeds voor me.

Dag lieve Mickey, we zullen je nooit vergeten... Lovers

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 09:00

Ahhh wat sneu! Sterkte!

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 10:40

Katten en vogels opzich gaan prima samen, ik had er alleen nooit aan gedacht de kooi vast te zetten, zodat deze niet om kon vallen Boos!.

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 13:08

als de kat van huis is spelen de muizen.
wij hebben het ook gehad kan gebeuren het blijven roofdieren......
gewoon de kooi ergens anders zetten als je er niet bent.

das ook een van de redenen dat ik een bench heb voor de hond,ze is nu anhet leren om alleen te blijven,maar het blijven beesten.

gr gemma

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 13:11

Kan altijd gebeuren.. wij hebben onze katten altijd samen met de vogels in een kamer gehad.. nooit wat mis gegaan... Dus het hoeft niet perse..

Sterkte hoor... k kan me voorstellen dat je ontzettend geschrokken bent...

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 13:15

quote "omdat ze nooit los vliegen " Huilen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 13:16

Nou dat kan wel hoor kat en vogels samen houden.
Mijn kat is dol op buitenvogels maar van onze parkiet moest ie niks hebben die was wit met geel Nors opkijken

Dan liep ie altijd hard weg als Goofy (parkiet)los vloog en goofy ging altijd achter de kat aan... behalve als goofy in de kooi zat dan ging Charlie (kat) er naar toe en beetje terug pesten

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 13:17

Ach gut Sterkte ermee!

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 13:20

Heel sneu!
Ik zou zoiezo nooit volgens alleen maar in een kooi houden.. ze zijn "gemaakt" om te vliegen . Maar dat ter zijde!

Sterkte!

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 13:25

sterkte.

FrankJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 13:35

Ik ga wel mee in wat Manda zegt.
Iets als dit is snel gebeurt..
Ook hoort een vogel niet in een klein hokje thuis maar in een boom in een warm land!

Maargoed, dit terzijde.. Heel sneu voor jullie! Zo'n beestje, daar ga je je aan hechten!
Lijkt me ook echt niet leuk om dan alleen het hoofdje te vinden

Sterkte!

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 13:45

Een vogeltje vind het volgens mij niet echt leuk om met zijn meest grote vijand in een ruimte te leven. En dan nog de hele dag in een klein kooitje tegen een spiegeltje aankijken. Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen.

Vind het wel zielig wat er gebeurd is....

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:08

Nou, maak je maar geen zorgen over het welzijn van onze parkieten, die hebben echt geen slecht leven. Ik weet héél goed wat ik doe. Ben gediplomeerd in de dierenwereld, ben er alleen niet meer werkzaam in, je hoeft mij dus niets te vertellen over het houden en verzorgen van wélk dier dan ook... Iedereen heeft daarnaast zijn eigen opvattingen over het houden van dieren, iedereen doet wel dingen waar een ander het niet mee eens is. Daar gaat het in dit topic ook helemaal niet over, dus gráág ontopic verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 18:17

Je kunt nog zo gediplomeerd zin, vogels in een kooitje houden is gewoon zielig, als ze er nooit uit mogen.
Maar dat terzijde.

Erg jammer dat dit is gebeurt. Ik weet hoe het voelt om je kat(ten in dit geval voor jou) zo te vertrouwen. Mijn kat heb ik vanaf dat ze 2 weken is en ze is nu 16. Ik vertrouw haar vollédig. Twee keer zin er hamsters ontsnapt en toen heeft ze niks gedaan, alleen mooi van een afstandje er naar kijken.
De musjes achter het huis kunnen 30 cm van haar af zitten en ze kijkt er alleen naar.
Ik heb een voliere met tamme parkieten en ze gaat regelmatig mee naar binnen. Ook slaapt ze in dezelfde ruimte als de knagers.. Maar er zal nooit meer een kat zijn die ik zo vertrouw als haar.

Misschien kun je kijken of je je katten eens in een andere ruimte kunt doen en dat je vogeltjes dan in die tijd los mogen vliegen. Dit zal ze héél veel goed doen en tevens maken ze met een betere conditie een grotere kans mocht zoiets ooit weer gebeuren.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:46

Ik denk dat deze reacties nu echt passend zijn bij het verdiet van de TS. Je kan en mag ook verdriet hebben om het verlies van een vogel, en zeker als het zo naar en noodlottig is verlopen. Beetje respect graag...

In ieder geval wil ik jullie veel sterkte wensen en een dikke knuffel geven.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 09:57

Wuis schreef:
Misschien kun je kijken of je je katten eens in een andere ruimte kunt doen en dat je vogeltjes dan in die tijd los mogen vliegen. Dit zal ze héél veel goed doen en tevens maken ze met een betere conditie een grotere kans mocht zoiets ooit weer gebeuren.

We zijn nog volop bezig met het afmaken van het dit jaar door ons aangekochte huis. Er zal heus gekeken worden naar opties aanpassingen te maken zodat de vogels kunnen vliegen. Nu is ons huis daar simpelweg nog niet geschikt voor, ze kunnen nergens landen, dus blijven maar rondscheren en overal tegenop vliegen.

Kortom: niemand kan in onze situatie kijken en dan is inderdaad commentaar leveren erg makkelijk.

We zijn inmiddels over de ergste schrik heen, Tiko heeft het overleeft, heeft inmiddels een nieuw vriendje en is weer gaan eten. Gelukkig maar.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 12:46

Vogels in kooitjes is erg, maar paarden in stallen houden niet? Natuurlijk ze komen af en toe wel buiten, maar ook dat is niet natuurlijk. Beetje hypocriet weer (as usual).
Ik vraag hier trouwens niet om de discussie, wel of niet buiten de kooi en wel of niet katten met parkieten, als ik dat had gewild had ik wel een ander topic gestart. Volgende persoon met een dergelijke opmerking zal een TeM erachteraan krijgen, aangezien het topic niet is gestart ter discussie. Dat even ter info.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:51

Ik weet zeker als Ts de ruimte krijgt om ze te laten vliegen dat ze dat zou doen....
Het lijkt me vreselijk om zoiets te zien (koppie in de keuken) ik zou echt van streek zijn......Ik voel met je mee....hopelijk gebeurt het nooit meer.....

Tamme parkieten die in gevangschap zijn geboren weten niet wat een kat is en zijn daar in eerste instantie niet bang voor.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 14:41

Citaat:
Tamme parkieten die in gevangschap zijn geboren weten niet wat een kat is en zijn daar in eerste instantie niet bang voor.

Instinct misschien Vork

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 14:51

nee hebben ze niet meer....parkiet vlieg weg voor een kat omdat ie dreigend over komt maar als een parkiet opgegroeid is met kat zou en groot gebracht dan zijn ze niet bang

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:52

ahguttegut arm pietje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 18:38

Direct temmen lijkt mij overdreven, als je zo'n topic start kun je zulke reacties verwachten. En bovendien is mijn reactie niet respectloos maar ik geef alleen advies. Had dan direct een slotje aangevraagd na het plaatsen van je topic als iedereen het alleen maar mag lezen, maar verder niks mag zeggen.
Als iemand een topic aanmaakt dat zn kat is aangereden heb je ook direct Desiree er bovenop zitten (okee nu niet meer dan Clown ) dat je hem dan maar niet los moet laten lopen. Mensen die daar op reageren krijgen ook heus niet direct een OW.
Maargoed ik houd me wel stil.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 19:49

Wuis, het is geen discussietopic, als ik dat had gewild, had ik wel om meningen of advies gevraagd. Iedereen mag gerust posten, maar hoe ik met mijn dieren om ga, is mijn zaak, niet die van een ander. Daar is naar mijn mening dit forum ook niet voor bedoeld.