we hebben ook een border collie van een jaar.zij heeft die andere nestjes natuurlijk niet meegemaakt en ziet dit dus ook voor het eerst.
ze is best nieuwsgierig maar tegelijk ook best bang.
ik laat haar soms snuffelen of als mama jack naar buiten is snuffelt ze wel zelf als ik erbij ben.ze blijft op een afstand van min. een halve meter en doet haar oren naar achter kwispelt met een laag hangende staart en draait snel weer haar kop om.
ik aai ze nu dan allebei tegelijk en zeg dat het goed is.als ze wat ouder zijn mogen ze rond in huis lopen af en toe dus moet ze er aan wennen vind ik.
ik vind het gewoon zo gek dat ze er niks van moet hebben.het zijn nu natuurlijk nog 2 dikke zwarte frummels (ze hebben net hun ogen open en zijn 2 weken) maar ze vind ze echt heel eng als ze geluid gaan maken en bewegen.
wat kan ik het beste doen onze border gewoon laten ruiken of gewoon niks laten doen bij de pups.
om eerlijk te zijn vind ik het ook best eng zoals ze snuffelt omdat ze het zo eng vind dat ze misschien een hapje neemt ofzo. niet dat ze vals is ofzo...maar je weet het nooit ookal is gina de liefste van de wereld.
onze grote kruising heeft de andere nestjes wel meegemaakt en is een tweede moeder hij wast ze en als ze groter zijn speelt hij voorzichtig met ze.dat is diep in zijn hart echt een grote mama hond (het is een reu )

graag handige tips....