Kat en draadjes, waarschuwing voor iedereen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kat en draadjes, waarschuwing voor iedereen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 21:01

Vanmorgen wordt ik wakker van mn pers die luidruchtrig op mn bed aan het roggelen en koren was, ik schrok meteen wakker toe ik dr zag ze spuugte bloed!!!!
Nooit koort mn kat dus ik onderzocht haar meteen en toen zag ik het probleem, echt ik schrok me wild.
Er hing een draad uit dr bekje wat onder de bloed en slijm zat, een draad wat ik acuut herkende wat afkomstig was van een klosje garen dat ik die avond te voren had laten slingeren.....en beneden lag, 10 meter verder.....ze had dus een draad vanaf beneden achter zich aan gesleept en daar probeerde ze zich van te verlossen Huilen

Heel voorzichtig heb ik het draad eruit getrokken, ze koorde als een gek ik raakte licht in paniek want wat was wijsheid? Afknippen? Nee want wie weet hoeveel er in dr verstikt zit dus heel zachtes begon ik te trekken....
Gelukkig had ik heter vrij snel uit het zat op een kluwetje.
Nog een paar minuutjes heeft ze liggen roggelen, en het bloeden stopte.

Jeetje ben me rot geschrokken, normaal laat ik nooit draadjes liggen, nu is het er gewoon even bij in geschoten.
Dit overkomt mij niet meer!

Natasjaa

Re: Kat en draadjes, waarschuwing voor iedereen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 21:05

Jeetje dat moet schrikken zijn geweest, wat zo'n banketstaaf klosje garen al wel niet had kunnen aanrichten...
Beterschap voor je kat, die zal zich nog wel rot voelen zeker?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 21:07

Dat gevoel ken ik.. Ik had een hondje wat dat eens heeft gehad. Niet bloed, maar die was wel echt aan het kokhalzen... Dus ook met honden opletten!
Groetjes, mij

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 21:11

wat is koren?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 21:14

Ik denk t zelfde als miauwen en schreeuwen enzo.. Weet het niet zeker..

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 21:21

wij hebben dat ook gehad maar dan aan de andere kant mijn dochter kwam thuis en vond de kat op de tv en uit zijn achterste hing een draad wij er ook zachtjes aan trekken maar dat vond hij niet zo leuk dus maar de dierenarts gebeld die zei meteen komen want als er teveel draad inzit trek je zijn ingewanden mee naar buiten ahhhhh wij heen en toen heeft hij het eruit getrokken er zat bijna twee meter wol in mijn kat vanaf toen ben ik panisch op het laten liggen van klosjes en bolletjes wol Bloos

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 21:24

Mijn kat mag niet met wol of met garen spelen, gewoon alleen al het feit dat hij verstrikt kan raken of zichzelf verstikt vind ik al gevaarlijk.
Wel rot dat door zo'n klein ongelukje je kat zo heeft geleden!
Zoiets verwacht je echt niet!
Wen sje katje veel beterschap en geef hem maar een dikke knuffel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 21:28

Li_lee_yang schreef:
wat is koren?

Haha! o dat zal wel iets West Fries zijn!
Koren staat voor kokhalzen en spugen iets er tussen in.
Weet je wat het gave was? Shelley (het slachtoffer) is normaal heel angstig, en
krijst om niets.
Ze kwam dus óp mn bed (ik sliep nog) en maakte dus die geluiden, ik kon dr meteen pakken en helpen, ze liet alles toe.
Toen het draad uit dr was kroop ze zowat In me.
Ze wilde niet meer bij me vandaan en ging op mn bortst liggen, echt het was zo vertederend!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 21:35

vuurtoren schreef:
mijn dochter kwam thuis en vond de kat op de tv en uit zijn achterste hing een draad wij er ook zachtjes aan trekken maar dat vond hij niet zo leuk

Brrr!!!! Daar zat ik ook al aan te denken.....stel dat ik niet thuis was geweest.
Ze had overal in verstrikt kunnen raken...
Gelukkig is het met jullie kat ook goed afgelopen!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 10:33

Kennen jullie dat engelenhaar (glimmende slierjes) voor in de kerstboom? Ook beter niet gebruiken als je honden of katten hebt.... Nare ervaringen mee, de kat dan vooral Nagelbijten / Gniffelen

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 10:37

Jezus..Dat is inderdaad schrikken Bloos! Maar goed dat het goed is afgelopen..

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 10:57

tis altijd oppassen met dieren in huis, ik let ook altijd op dat ik geen glaswerk laat staan als ze het omlopen en er doorheenlopen..... of andere kleine dingen waar ze in kunnen stikken zoals bindertjes van broodzakjes, doppen van flessen enz. enz. Gelukkig dat dit weer goed gekomen is en een goede waarschuwing voor ieder die dieren in huis heeft lopen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 10:58

weet je wat ook heeeeel gevaarlijk kan zijn?

elastiekjes Knipoog
zelf es en kat gehad die een elastiekje had ingeslikt,was een propje geworden in de darmen en moest er operatief uit gehaald worden Knipoog

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 18:37

kattensnoepjes zijn ook gevaarlijk volgens mijn kat 8 weken terug heb ik hem een gistsnoepje gegeven dat is gekanteld tussen zijn kaak is gegaan het heeft zijn kaakkopje eruit geduwd en is weer terug geschoten hij gilde heel hard en wilde niet meer eten na anderhalve dag maar weer naar de dierenarts en was de hele boel gaan ontsteken antibioticakuur en hij moest binnen twee dagen weer gaan eten drinken deed hij wel anders moest ik weer terug gelukkig deed hij dat alleen wil hij nu geen snoepjes meer ik heb gewoon een domme kat die me al heel veel geld heeft gekost maar dat geeft niet als hij s'nachts bij mijn benen ligt te kroelen is hij toch wel lief hij zal nog wel meer uithalen....... Haha!

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 18:59

Zo moet je ook nooit ergens een plastic tas laten liggen! M'n moeder heeft een kat gehad die erin wou, met z'n kop door het handvat ging en daardoor is gestikt. Niemand had het door dat dat het gebeurde. En dat kan ook met een hond gebeuren, en als ze erin willen slapen. Scheve mond

Zal wel even schrikken geweest zijn. Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:04

Oei Mango!! Verdrietig Dat wist ik ook niet ik zal daar ook op gaan letten.
vuurtoren schreef:
kattensnoepjes zijn ook gevaarlijk

Maar kan dat niet ook gebeuren met een brokje?
Of komt het omdat ze groter zijn dan een gemiddeld brokje?
Jeetje dat verhaal liegt er ook niet om zeg....

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:05

Joo Bloos!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 22:27

brr wat erg joh, arme poes!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 22:37

Ze kunnen de gekste dingen opvreten, ik trof laatst een Maine Coone die een stuk snoer van een telefoonlader had gegeten Gestoord Met dat draadje heb je nog geluk gehad, komt vaak voor dat die dingen om de tong gaan zitten en de rest wordt doorgeslikt met als gevolg dat de darmen als het ware worden opgestroopt over het draadje.

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 22:48

pff kan me voorstellen dat je geschokken bent !!
Knap zeg dat je niet helemaal in paniek raakte ! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 23:04

Ellebel schreef:
Met dat draadje heb je nog geluk gehad, komt vaak voor dat die dingen om de tong gaan zitten en de rest wordt doorgeslikt met als gevolg dat de darmen als het ware worden opgestroopt over het draadje.

Echt waar!! Ik moet er ook niet aan denken wat er was gebeurd als ik niet thuis was egweest dat was echt horror geweest denk ik!
"Gelukkig was ik thuis...Het draad zat al in dr maag en het bloede ook.
Ja dat ik rustig ben gebleven, gelukkig wel ja, ik trok wel heel zachtjes hoor als het te zou zijn zou ik de DA hebben gebeld.
Wat een paniek.

Ellebel schreef:
ik trof laatst een Maine Coone die een stuk snoer van een telefoonlader had gegeten

Hoe is het met die Main Coon afgelopen waren jullie erbij toen het gebeurde?

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 00:27

ik denk dat mijn kat gewoon pech heeft gehad en met die draadjes een kat heeft een ruwe tong en als ze een draadje in hun bekje krijgen kan het alleen maar naar binnen (er zitten een soort weerhaakjes op hun tong) waardoor ze het wel moeten doorslikken wel een handicap hoor zo'n tong.........

jou kat heeft wel geluk gehad hoor dat zij er niets aan heeft overgehouden zij heeft weer een leven ingewisselt (ze zeggen toch altijd een kat heeft negen levens.....)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 00:36

Ja dat denk ik ook vuurtoren alhoewel die dingen natuurlijk vrij grof zijn en als de tandjes wat minder worden....

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 01:03

Ach gut, arme poes Ach gut Mijn kat was pas ook bezig een draad naar binnen te werken, gelukkig had ik die nog op tijd te pakken, maar hij had al zo'n 10 cm naar binnen gewerkt.
Chubby schreef:
Kennen jullie dat engelenhaar (glimmende slierjes) voor in de kerstboom? Ook beter niet gebruiken als je honden of katten hebt.... Nare ervaringen mee, de kat dan vooral Nagelbijten / Gniffelen

Ja, naar spul. Eén van onze honden vreet het letterlijk uit de kerstboom als het erin hangt (of zo uit het pak als hij de kans krijgt). Het is maar een klein hondje, en hij zat op een gegeven moment ook te kokhalzen en even later dus flink overgegeven. Wat voor hoeveelheid van die sliertjes daar uit kwam was niet normaal, helemaal samengedrukt was het een bonk zo groot als een tennisbal, en dat bij een hondje van zo'n 7 kilo.... Hij bleef echter kokhalzen, dus toch maar langs de DA gegaan, daar bleek er nog zeker zo'n hoeveelheid in zijn maag te zitten.
Voor ons geen sliertjes meer dus Hij vreet het namelijk nog steeds op zodra hij het te pakken krijgt.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 18:54

Heb al eens een hond meegmaakt die meerdere sokken hadt opgegeten. Was de hond van mijn dierenarts (chef). Gelijk geopereerd. Zat helemaal verstopt.

Ook al eens een hond meegmaakt die de bank uit elkaar hadt gehaald en zich te goed hadt gedaan aan het schuimrubber....