Hebben we er wel goed aangedaan? Konijntje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

m1992

Hebben we er wel goed aangedaan? Konijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 19:19

N.a.v. dit topic; viewtopic.php?f=73&t=679781

Het konijntje heeft een huisje gevonden. Hij ging naar een opvang.
s' avonds om 5 uur gingen we hem wegbrengen. We moesten naar het werk waar die mevrouw werkte. Om 5 uur was ze klaar, dus toen stonden we daar met een trillend konijntje in de bak. Terwijl hij thuis nog zo rustig was en absoluut niet bang, maar juist vrolijk was. We hadden een dikke laag stro in de bak gedaan en een lekkere knabbelstang erbij in. Toen we wachte aaide ik het konijntje rustig en hij trilde al lang zo erg niet meer. Toen kwam die mevrouw. Ze stelde zicht niet voor ofzo maar zei alleen: Jullie hadden een konijn toch? Wij: Ja klopt. Zij liep weg, dus wij er maar achteraan. Toen naar een auto toe. Ze 'aaide' het konijntje. Opzich niet echt aaien, want het was nou niet bepaald zachtjes.. Toen pakte ze met 1 hand het beestje vast, in een nogal rare houding. Ze pleurde het beestje in een heel klein donkerbakje zonder een beetj stro of wat dan ook. Ik vroeg of ze de knabbelstang wou hebben en ze zij alleen maar 'ja' Toen stapte ze in en zei kortaf 'doei' en reed weg. In de auto hadden mijn moeder en ik het er nog over.. Ze was niet eens geintresseerd en handelde heel snel en kortaf. En echt lief tegen het konijntje was ze ook niet.. Je zou toch denken dat zo iemand die bij de dierenbescherming werkt wat aardiger kan doen. Ik hoop maar dat het beestje een goed tehuis krijgt, want het is echt een schat. Achteraf hebben we een beetje spijt dat we hem daarheen hebben gegaan. Ze bedankt ons ook niet voor de knabbelstang, voor de zorg. Wij waren maar druk met hem om hem het zo prettig mogelijk te maken..
Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom ik het hier schrijf, maar ik moest het even kwijt.
Hier wat foto's van bij ons.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wij hebben hem de naam Lucky gegeven omdat hij maar geluk moest hebben dat wij hem hebben gevonden en verzorgd hebben, maar of die naam nu nog geld? Maar ik denk dat ze wel goed voor hem zullen zorgen en een fijn baasje voor hem vinden. Maar ze kon wel iets aardiger doen vind ik, zowel tegen ons als tegen het konijntje! Knipoog

jiehaaa

Re: Hebben we er wel goed aangedaan? Konijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 19:22

Weet je zeker dat ze voor de dierenbescherming werkt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 19:24

hmm beetje raar dat ze dan bij de db werkt maar lief konijntje en hij komt vast wel goed terecht Knipoog

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 19:28

Ja we hebben gebeld met amivedi, iets voor gevonden en vermiste dieren. Die vrouw kende iemand en ze zei dat die hem wel op wou vangen.. Het is zeker een lief konijntje, Olifant

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 19:56

Misschien heeft ze al zo veel konijnen opgehaald dat het gewoon allemaal wat makkelijker is voor dr. Maar natuurlijk is het wel jammer dat dat zo moet...

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 20:00

Het enige wat ik nog mede wil delen is: Let aub op met konijnen die jullie vinden, er heerst nu een bepaalde konijnen ziekte (maxymetose als ik het goed schrijf) en die is zeer besmettelijk voor andere konijnen...

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 20:08

Oke pubelia, bedankt.. Knipoog
Hij is niet in contact geweest met anderen.. AdnariM: Nee, ze vangt ze echt zelden op, dit was omdat het even niet anders kon en zij wou dat dan wel even doen.. Ze heeft het maar 1 x eerder gedaan.. Knipoog

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 20:30

ach weet je,
misschien heeft die vrouw wel een baaldag achter de rug,
heeft ze problemen thuis/op haar werk,
er zijn zoveel redenen waarom iemand kortaf kan doen,
ik denk dat je er prima aan gedaan hebt om het konijn daar te brengen.
Je hoeft je er ook niet schuldig oid over te voelen,
jullie hebben prima voor hem gezorgd en hij krijgt een fijn nieuw huisje nu.

Maar kan me wel helemaal voorstellen dat je je rot voelde hoor,
zou ik ook hebben.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 20:34

Dankjewel.. Ja ik hoop echt dat hij/zij een fijn baasje krijgt! Lachen

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 22:02

Sorry, maar ik denk dat dit konijntje word gebruikt voor hele andere doeleinde die kun je denk ik zelf ook wel invullen, als je een konijn als huiskonijntje wil ga je er toch normaal mee om en zeg aah wat een leuk konijntje en wil je er meer over weten sorry maar krijg hier echt geen goed gevoel bij en denk ook dat het konijntje voor ander dingen gebruikt word (vind het niet leuk om te zeggen ).

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 23:17

Meissie17 schreef:
Sorry, maar ik denk dat dit konijntje word gebruikt voor hele andere doeleinde die kun je denk ik zelf ook wel invullen, als je een konijn als huiskonijntje wil ga je er toch normaal mee om en zeg aah wat een leuk konijntje en wil je er meer over weten sorry maar krijg hier echt geen goed gevoel bij en denk ook dat het konijntje voor ander dingen gebruikt word (vind het niet leuk om te zeggen ).

Dat lijkt me sterk, aangezien ze anders niet bij de DB zou werken Knipoog dan zou de amivedi dat niet als contactpersoon gebruiken.

Erg leuk konijn trouwens, lijkt me echt een schatje Lachen!

De konijnenziekte die momenteel heerst heet myxomatose Knipoog.
Gr.
Naatje

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 10:43

meissie17 : Dat hoop en denk ik niet hoor.. Knipoog
Hij gaat naar een konijnenopvang.. ZEI ze..

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 19:48

Linnie13 schreef:
meissie17 : Dat hoop en denk ik niet hoor.. Knipoog
Hij gaat naar een konijnenopvang.. ZEI ze..

oow dat had ik niet gelezen sorry, maar dan denk ik wel dat het goed komt hoor Haha!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 22:08

De konijnenziekte die momenteel nog veel meer heerst is VHS/VHD/RHD (allemaal verschillende benamingen voor hetzelfde)

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 23:11

ik denk eerder dat die vrouw het gedacht had dat jullie dat hadden gekocht en het kwijt wilden toen het ziek werd ofzo...

of ze had gewoon een slechte dag

Boris94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 12:57

Weet je niet in welke opvang het terecht zou komen, dan zou je even kunnen bellen of hij daar echt beland is!!!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 13:53

Nee ik weet niet naar welke opvang hij gegaan is.. Maar we bellen die mevrouw van Amivedi nog wel een keer en dan vragen hoe die terecht is gekomen.. Knipoog