Wel erg koud in de winter, ook voor goudvissen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

m1992

Wel erg koud in de winter, ook voor goudvissen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 19:02

Ik heb dus een aquarium met goudvissen. Nou zijn ze de laatste tijd erg rustig ze liggen alleen maar stil, dus ik voelde toen straks eens in het water en het is ijskoud. Meteen de guppy`s naar beneden gedaan. Maar het hele aquarium kan niet naar beneden.. Ik heb nog een verwarmingselement, die zat bij mijn aquarium en die heb ik nog nooit gebruikt, omdat ik altijd goudvissen heb gehad. De verwarming kan van 20 C tot 32 C. Is het misschien wat om die verwarming bij de goudvisjes te doen op 20 graden?
dit is em:

Afbeelding
Afbeelding

Alvast bedankt!

shemar

Re: Wel erg koud in de winter, ook voor goudvissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:07

Goudvissen hebben echt geen verwarming nodig hoor, water krijgt de kamertemperatuur en dat is warm zat.
Ik heb ook goudvissen die gewoon buiten in m'n vijvertje blijven zwemmen 's winters en die overleven het ook gewoon.

Heb je wel een zuurstofpomp aan staan in je bak, want dat hebben ze wel nodig.

Globetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 15:49

Goudvissen kunnen tot 10 graden overleven. Maar hoe kouder hoe minder actief ze worden. Vissen kunnen prima overleven zonder zuurstof pompje mits er voldoende planten in staan!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 18:19

Ze hebben een groot aquarium met een zuurstof pompje.. Ik hoef me dus geen zorgen te maken over de tempratuur? Lachen
Ze zijn idd veel minder actief..