probleem met hond.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Robyn

probleem met hond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 12:58

Ik zit met het volgende probleem.
Door onvoorziene omstandigheden kon een vriendin van mij niet meer voor haar hond zorgen. Daarom hebben mijn man en ik hem geadopteerd.
Dit gaat allemaal heel erg goed. Het lijkt alsof hij nooit ergens anders geweest is en is helemaal gewend.

Nou is het probleem dat elke keer wanneer mijn vriendin op bezoek komt is hij helemaal van de rel. Hij weet natuurlijk donders goed wie zij is en als ze weggaat wordt hij eigenlijk elke keer weer achtergelaten. Hij is dan vreselijk onrustig en piept constant. Het is altijd na een paar uur weer over maar we vinden het zo sneu voor hem. We hebben hem proberen af te leiden, hem in z'n mand gestuurd, het genegeerd maar niks helpt eigelijk.
Wie weet hoe ik dit het beste aan kan pakken? Ik kan natuurlijk niet tegen mijn vriendin zeggen dat ze niet meer mag komen.

Zondebokje

Re: probleem met hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:04

achh dat is wel heel zielig idd....denk dat ie er aan moet wennen en dat je er niks tegen kan doen..Bloos

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:43

Tuurlijk is dit even wennen voor jullie hond. Het is logisch dat hij zo reageert wanneer zij elke keer weer weg gaat. Ik weet niet hoe lang die hond al bij jullie is, maar ik denk dat het een kwestie van wennen is. Stuur hem niet naar zijn mand als hij dat gedrag vertoont, ik vind niet dat hij hierviir gestraft moet worden. Probeer hem af te leiden met een speeltje of een leuke wandeling. Ik hoop voor jullie dat het over een tijdje beter gaat, succes! Lachen

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:47

negeren, anders geef je aan de hond toe dat hij ze idd mag missen en dan gaat het alleen maar langer duren voordat die gewend is.

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 15:48

Toen wij net de hond van kennissen hebben overgenomen hebben we besloten om ze even niet op bezoek te laten komen. Na 4 maanden weer op bezoek laten komen. En nu is ze niet meer of minder waard dan het andere bezoek dat komt.

Het hangt ook wel deels van de leeftijd van de hond af. Een jonge hond is het makkelijker aangeleerd dan een oudere hond. En succes er verder mee.

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 17:08

Hij is nu vanaf augustus bij ons.
Ik ben een beetje bang dat als ik hem ga "troosten" dat ik het juist erger maak. Dat ik dan zijn gevoel bevestig. Hij is trouwens 3 jaar oud.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 17:25

Robyn schreef:
Hij is nu vanaf augustus bij ons.
Ik ben een beetje bang dat als ik hem ga "troosten" dat ik het juist erger maak. Dat ik dan zijn gevoel bevestig. Hij is trouwens 3 jaar oud.

Dat doe je ook. Ik zou inderdaad bovenstaandedoen. Je hond negeren op zo'n moment, of en je vriendin vragen een tijdje niet meer te komen bij jullie.