Aangereden kat gevonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Speedster

Aangereden kat gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 13:12

Gisteravond laat kwam ik terug van stal en zag ineens een bobbel op de weg zitten. Moest even uitwijken en ben toch maar gestopt en omgedraaid om te kijken wat het was. Bleek een kat te zijn, duidelijk aangereden. Zat helemaal ineengedoken en er lag bloed op straat. Toen ik dichterbij kwam rende hij weg, althans, hij hompelde weg en zijn linker voorpoot hing er een beetje wapperend bij. Omdat het al zo laat was, kon ik nergens gaan aanbellen, en heb ik de dierenambulance gebeld. Die zeiden dat ze alleen kwamen als de kat gevangen was, dat gingen zelf niet doen. Gelukkig had ik een handdoek in de auto liggen, en toen ik die over hem heen gegooid had, kon ik hem pakken (allemaal terwijl ik die dieranambulancemeneer nog aan de lijn had). Afijn, telefoonnummer doorgegeven en waar ik stond, ze zouden komen. Het arme beestje was zachtjes aan het mauwen van de pijn, ik heb hem maar bij me op schoot gezet en geprobeerd hem een beetje gerust te stellen. dat hielp wel een beetje. Wel kreeg hij nog een keer een ingeving dat hij weer weg wilde, en toen heb ik hem toch goed moeten vasthouden en de handdoek over hij koppie moeten leggen om hem weer rustig te krijgen. Dat hij me daarbij gekrabd en gebeten heeft neem ik maar voor lief. Toen de dierenambulance arriveerde werd me verzekerd dat ze goe voor hem zouden zorgen, en zeiden ze dat ze het toch triest vonden dat degene die hem aangereden had het zelf niet nodig vond om te stoppen (ervanuit gaande dat hij het gemerkt heeft). De kat zat toevallig voor een herberg op straat, ik ga vanmiddag voor de zekerheid daar maar even vertellen wat er gebeurd is, voor het geval zij horen dat iemand een kat kwijt is. Hopelijk komt het allemaal goed met hem, en komt hij weer bij zijn baasje terug.

Daf

Re: Aangereden kat gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 13:18

Ookal ken ik je niet, ben echt onwijs TROTS op je dat je gestopt bent en de DA hebt gebeld. Onze kat is nl ook aangereden en de persoon is doorgereden en daarna was het dus te laat. Het was midden in een woonwijk, precies in een scherpe bocht waar je niet harder dan stapvoets kan, dus je kan mij niet vertellen dat de persoon niets gevoeld of gehoord heeft.......

Nogmaals super van je en als mensen de kat missen en ookal is die dan al overleden, zo kunnen ze toch afscheid nemen.

Pas alleen wel op met de krabben en de beten, laat het anders voor de zekerheid even bij de dokter nakijken voor evt een tetanusprik, zou zo vervelend zijn als jij strax met een ontstoken hand zit.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 14:20

Dankjewel Bloos!

Een tetanusprik heb ik toevallig een aantal jaar geleden nog gehad, dus die zou het nog moeten doen. De krabben vallen vanmorgen gelukkig mee, niet dik geworden of zo. Gebeten heeft hij me gelukkig door mijn fleecetrui heen, dus dat was niet door (maar wel zo pijnlijk Haha!). Ben wel benieuwd hoe het met het beestje gaat, zou het raar zijn als ik daar binnenkort nog eens over bel?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:23

Ik vind het ook heel erg goed van je!! OK dan!
Fijn dat er ook nog zulke mensen als jou bestaan!

En waarom zou je niet kunnen bellen?
Ik had het ook gedaan! Knipoog

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:23

Nee hoor, helemaal niet raar! Ik zou ook niet te lang wachten met informeren!

Super dat je dat gedaan hebt OK dan!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:43

Hardstikke goed van je. De meeste mensen rijden door, snap zelf ook neit waarom. Zo hard en onverschillig....

Ik heb ook nogal eens aangereden katten van de weg geplukt. Helaas waren deze al dood dus kon ik niets meer voor ze doen. Behalve er voor zorgen dat ze niet helemaal aan gort gereden werden.....
Je gaat toch wel bellen he? En vertel hoe het gegaan is.

maxx_whiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 19:24

Heel goed van je! Mijn kat was ook aangereden , en diegene die het had gedaan was doorgereden en de mobilist achter die auto was even gestopt en mijn buurvrouw kwam ook (ik had alles gezien, was naar buiten aan het staren..

Maar ik zou gewoon bellen.. Knipoog Is helemaal niet raar..

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 19:27

oh echt geweldig van je!
super meid!
Ik ben ook zo'n geval die voor zielige gevalletjes stopt,
zou precies het zelfd gedaan hebben!
Toppie toppie toppie!!!!!

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 19:29

super gedaan ! laat even horen hoe het gaat met de kat

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 19:34

Super! OK dan! Het is echt vervelend als je kat weg is en je weet niet wat er mee gebeurd is, en maar blijven hopen dat je hem nog vind.
En ik zou ook bellen hoor, ben benieuwd hoe het afloopt voor het beestje!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 20:18

Heel goed van je !

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 20:22

occh wat zielig voor het katje.. Verdrietig
Gelukkig ben jij gestopt om het katje te helpen en komt alles als het goed is weer goed en komt de kat weer terecht bij het baasje.

Alleen vind ik het zwak van de gene die de kat heeft aangereden dat die zo is doorgereden Boos!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 20:24

Hele goede actie hoor. Je kan gewoon bellen hoor om te vragen hoe het gaat. Heb ik ook wel eens gedaan.
Super van je.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 20:27

Ik ga zometeen naar stal, dan kom ik weer daar langs. Dan kan ik even die mensen van die herberg inlichten. Misschien was die kat zelfs van hun. Ik bel morgen overdag naar de dierenambulance, benieuwd of ze goed nieuws hebben. Als ik wat weet, kom ik het hier wel effe vertellen!

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 17:54

Nou, jammer maar helaas, het beestje heeft het niet gehaald. Ik heb net teruggebeld naar de dierenambulance, en die hebben me het nummer gegeven van het asiel waar ze hem naar toe gebracht hebben. Daar is een dierenartsenpraktijk bij, dus ik had goede hoop dat ze een gebroken pootje wel konden fixen. Ze vertelden me daar echter dat hij beide voorpootjes gebroken had en behoorlijk wat interne verwondingen had, dus hebben ze hem een spuitje gegeven Verdrietig. Hij was overigens niet gechipt, dus wie weet is er nu ergens iemand heel verdrietig naar zijn mauwmauw aan het zoeken Ach gut... Maar het is een klein beetje een troost dat hij nu in ieder geval niet te lang heeft moeten lijden, voor hetzelfde geld had hij nu nog ergens onder een struik kunnen liggen, doodgaan in zijn eentje... Sjnif...

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 19:12

Ach, wat jammer... Verdrietig Ach gut
Maar idd wel fijn dat hij niet lang en in zijn eentje heeft moeten lijden.
Toch heb je goed werk verricht!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 19:15

ik heb zeklf ook een keer een aangereden kat gevonden, alleen die lag te kroelen van de pijn, toen pakte ik heb, hij beet naar zijn pootjes, maar mijn hand zat daar dus beet hji in mij, endat deed eigenlijk best wel zeer.. Hij kreeg stuioen en was toen dood....we namen hem mee in een kleed en thuis de dierenambulance gebeld. Toen hebben ze heb opgehaald en wij hebben in de supermarkt een briefje opgehangen voor de eigenaar..

Súper van je Knipoog

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 19:20

Misschien kan je een advertentie op Marktplaats en Speurders zetten, dat je die kat hebt gevonden. Dan heb je grote kans dat er iemand reageert. En een advertentie in de plaatselijke krant.
Top wat je gedaan hebt!
Wel raar dat de dierenambulance niet wilde komen om het beestje te vangen.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 19:36

Heel goed van je! Haha!
En je kan echt wel bellen hoor! Ben ook wel benieuwd hoe het nu met hem gaat! Knipoog

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 19:46

Linnie13 schreef:
Heel goed van je! Haha!
En je kan echt wel bellen hoor! Ben ook wel benieuwd hoe het nu met hem gaat! Knipoog

Euhm, hij is dood hoor.
Staat hierboven.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 12:13

Ik had die mensen van die herberg al ingelicht woensdagavond (maar toe wist ik dus nog niet dat hij dood was), en ik ga vanmiddag even in de supermarkt daar in de buurt een briefje ophangen. Verder ben ik al op aan het letten of ik ergens briefjes aan lantaarnpalen of bomen zie hangen.

Puce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 12:33

Ik heb zelf ongeveer hetzelfde meegmaakt als jou.. Op de terugweg van de bioscoop lag er midden op de weg ook een groot zwart hoopje. Eerst er voorbij gereden niet wetende wat het was.. We zagen dat het een kat was maar ik dacht dat hij al dood was we reden een stukje verder maar toen heb ik paniek tegen mijn vriend geschreeuwd dat we terug moesten en hem van de weg moesten halen ik kon het niet over m´n hart verkrijgen dat de eigenaren van de kat hem de volgende dag bij daglicht van het wegdek konden schrapen. Verdrietig

Stukje van 500 meter maar ondertussen doodsbang dat de auto´s achter ons hem niet zouden zien en er overheen zouden rijden.
Auto op de busbaan gezet uitgestapt naar de kat toegelopen en toen wist ik dat hij nog leefde want hij had zijn hoofd verplaatst. Ondertussen stopte er achter ons een auto en aan de andere kant van de middenberm stopte ook mensen. Een man heeft toen met een oude deken de kat opgepakt van de weg en op de stoep neergelegd (en ondertussen reden er gewoon auto´s en zelfs een vrachtwagen langs ons heen. Andere mensen wisten het telefoonnummer van de dierenambulance en die arriveerde toen ook 10 minuten later.

Mijn vriend heeft de volgende dag nog gebeld... maar helaas de kat had ook teveel interen verwondingen enzijn hele kaak was aan gort dus heeft de dierenarts besloten hem in te laten slapen. De kat was gelukkig gechipt dus ze hebben wel de eigenaar kunnen achterhalen. Ondanks dat de kat het niet gered heeft was ik blij dat het beestje niet te lang heeft hoeven lijden en dat zijn eigenaar de kans heeft gehad om afscheid van zijn beestje te nemen.

Ik kan dus alleen maar zeggen dat het heel goed is wat je gedaan hebt en het is juist een heel goed idee om ook briefjes in de supermarkt op te hangen en misschien alsnog bij huizen in de buurt langsgaan evt.?? Weet niet of daar huizen in de buurt staan natuurlijk.
Hoe dan ook mag je trots zijn op jezelf.. al die moeite die jij hebt ondernomen terwijl een ander de kat heeft aangereden!!!!