Vraagje over de Stafford

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikita10

Vraagje over de Stafford

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 11:07

Ik had even een vraagje over de Engelse stafford.Denk dat heus wel iemand wel antwoord op weet.Ben van plan om en Engelse stafford te kopen maar nu is deze alleen gechipt is dat genoeg?Diegene zeg dat je dan ook de stamboom op kan vragen..??Wil wel zekerheid voordat ik de hond koopt daarom dacht ik stel hier de vraag maar misschien krijg ik wat zekerheid Lachen

somokkele

Re: Vraagje over de Stafford

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 11:09

Een chip heeft niets te maken met een stamboom. De chip hoeft nl niet via de RvB te gaan. Dit betekent dus dat de hond geen stamboom hoeft te hebben.......

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 11:15

En die stamboom heb je dus wel nodig,anders is het een illegaaltje.Anderzins als er beweert word dat het dier een stamboom heeft,kun je dat cheqen dmv de chip.

Nikita10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 15:04

oja dat bedoel ik dus kan je via de chip dus wel een stamboom opvragen?Dat zeiden die mensen dus dat het via de chip kan dat opvragen van het stamboom.alleen moet ik dat wel eerst doen voordat ik hem dus koopt anders kunnen ze nog wel meer zeggen.

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:08

idd eerst de stamboom opvragen anders heb je een illegale hond..

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:18

engelse stafford moet een stamboom opzitten anders mag je ze niet houden in Nederland en vallen ze onder het RAD.

Imerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:20

Je kunt als ik het goed heb zien aan het chipnummer of de hond door de raad van beheer gechipt is. Volgens mij begint het chipnummer dan met de cijfers: 5281, chips die bijvoorbeeld door een dierenarts gezet zijn beginnen in nederland met 5282, mocht het om een buitenlandse hond gaan gaat dit verhaal niet op.
Zoiezo zeggen dat je eerst een stamboom wilt zien, als jij hem op kunt vragen kunnen zij het ook. Zo voorkom je onnodige problemen.
Veel succes

Nikita10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 17:07

Imerose schreef:
Je kunt als ik het goed heb zien aan het chipnummer of de hond door de raad van beheer gechipt is. Volgens mij begint het chipnummer dan met de cijfers: 5281, chips die bijvoorbeeld door een dierenarts gezet zijn beginnen in nederland met 5282, mocht het om een buitenlandse hond gaan gaat dit verhaal niet op.
Zoiezo zeggen dat je eerst een stamboom wilt zien, als jij hem op kunt vragen kunnen zij het ook. Zo voorkom je onnodige problemen.
Veel succes

Ja hier heb ik wat aan idd..Voor de rest wist ik wel dat hij zoiezo een stamboom moest hebbeomdat hij onder het RAD valt..Heb gezegd dat ik zoiezo zeker wil zijn dat het dier eenstamboom heeft..Even oftopic: Imerose heeft jou paardje op de Beerwijkhoeve in Dordrecht gestaan?

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 17:10

Kun je niet gewoon een erkende nl stafford fokker bellen om het na te vragen.. Misschien vragen wie zijn fokker is?

off-topic
Ik ken jou trouwens.. ahahha je kom hier ook iedereen tegen Knipoog
Heb vroeger ook op de manege beerwijk gestaan met mijn pony maar was al weg toen jij kwam.
Was een vriendin van Nadja..

sorry voor de oof-topic reactie.

Nikita10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 08:24

AikePeer schreef:
Kun je niet gewoon een erkende nl stafford fokker bellen om het na te vragen.. Misschien vragen wie zijn fokker is?

off-topic
Ik ken jou trouwens.. ahahha je kom hier ook iedereen tegen Knipoog
Heb vroeger ook op de manege beerwijk gestaan met mijn pony maar was al weg toen jij kwam.
Was een vriendin van Nadja..

sorry voor de oof-topic reactie.

hahah grappig ja ik heb La Coste nog gereden van Nadja ja..Maar kan me jou niet voor de geest halen..wel grappig Haha! en ik heb de koop niet door laten gaan..Was teveel gedoe om de stamboom op te vragen..

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 08:36

he hoi,al blijkt er een stamboom op de zitten,moet je nog degene hebben op wie zijn naam het staat(oude eigenaar of fokker),anders kun je dus niet over de stamboom beschikken.Je moet nameljk om een duplikaat of iets dergelijks op te vragen dat via diegeen die als eigenaar op de stamboom staat doen.
En hoe oud is hij/zij als er een stamboom op zit en hij zij is nog maar een paar maand dan kan het kloppen,je ontvangt hem meestal na een paar maand 6 ofzo.
Mocht het nest te laat zijn aangemeld,vervalt de stamboom ,ook al zijn beide ouders met stamboom.
Succes ermee!!

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 08:53

Nikita10 schreef:
Ik had even een vraagje over de Engelse stafford.Denk dat heus wel iemand wel antwoord op weet.Ben van plan om en Engelse stafford te kopen maar nu is deze alleen gechipt is dat genoeg?Diegene zeg dat je dan ook de stamboom op kan vragen..??Wil wel zekerheid voordat ik de hond koopt daarom dacht ik stel hier de vraag maar misschien krijg ik wat zekerheid Lachen

Alleen chippen is absoluut niet genoeg. Ik meen uit je verhaal te halen dat het niet om een pup gaat. In dat geval moet je de stamboom er gelijk bij krijgen. Let er ook op dat het wel een officiële FCI stamboom is. Er zijn helaas ook valse stambomen in omloop.