tips voor beginnende ratten-houders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ashkerlon

tips voor beginnende ratten-houders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 17:48

Eindelijk ma en pa kunnen overtuigen Haha!

De kooi staat reeds op men kamer. Een ferplast Jenny.
De ratjes (2 vrouwtjes) zijn reeds 'besteld' en komen ofwel volgende week, ofwel (als ik op het nieuwste nestje wacht) binnen een paar weken.

Ze hebben dus een ruime kooi, zitten op Corbo, hebben knaagsteentjes
Ik heb in de hoek een plastieken bakje ingegraven in de hoop dat ik ze wat zindelijk kan maken.
Ik wil nog een hangmatje bijkopen, een huisje en natuurlijk de voeding.

dus... nu mijn vraag... heeft iemand nog tips voor beginnende ratten-houders?

Niessie

Re: tips voor beginnende ratten-houders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 19:37

Tips: hangmatjes zijn makkelijk zelf te maken van oude handdoek en dan op iedere punt een paperclip als bevestiging. Wilgentakken zijn leuke klimtakken voor ratten, hier kan je met wat creativiteit ook trappetjes (met touw) van maken...
en de laatste tip... Heel veel plezier volgende week Haha! als je eenmaal aan ratten begint... tis bijna net zo verslavend als paarden Tong uitsteken

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:45

Kijk ook eens in het schap voor de vogels (papegaaien), daar hangen vaak de leukste ratten-toys Haha!

Super dat het mocht! Heel veel plezier met je ratjes alvast en ik eis natuurlijk foto's als ze er zijn!! Haha!

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 20:48

@Niessie: die keukenhanddoek/hangmat tip ga ik zeker onthouden Lachen dank je

@Eightlegged: Foto's komen er zeker Lachen Van zodra ik thuis ben en men beestjes goed en wel in hun kooi zitten haal ik men camera er bij Haha!

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:50

leuk Lachen
Waar heb je ze precies "besteld"?

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 21:01

Een vriend van me kweekt regelmatig een nestje. Hij kweekt ze eigenlijk als voederdieren voor zijn Boa Constrictor Scheve mond dus een stamboom of een uitgekiend fokprogramma heeft hij wel niet. Hij zorgt er echter wel voor dat zijn ouder dieren niet nestje na nestje krijgen en ze in goeie conditie blijven. Vrouwtjes worden ook netjes gescheiden van de mannetjes en ze zitten goed gehuisvest. Zijn kleine broertje is er ook heel vaak mee bezig en ze zijn enorm tam.

Ik heb natuurlijk geen keuze uit de 'mooiste' kleurtjes (men favourieten zijn de japanse en de berken) maar ik heb keuze genoeg...

Ik had ze misschien beter uit een echte rattery gehaald, maar die vind je niet zo gauw hier in de omgeving, en ik vind het nog steeds beter dan ze te kopen in een dierenwinkel (hoewel ze daar wel Uber schattige japanse ratjes hadden Verdrietig ) en als je het positief bekijkt: Ik hou ze uit de buurt van Zulma de Boa Vork