Poes heeft zeer pootje - wie heeft tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Poes heeft zeer pootje - wie heeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 21:07

Poes hier naast me op de bank is zielig... hij heeft een zeer pootje omdat er een wondje zit daar waar normaal een nagel hoorde te zitten. Geen idee of de wond ernaast zit of dat het nageltje zelf weg is, maar het is wel open. Het bloedt niet echt maar nu een paar uurtjes nadat ik het voor het eerst zag, is het onderpootje wel iets opgelopen en wat warm.

Arme poes, het doet hem echt zeer. Hoe kan ik het een beetje koelen?
Ik ga morgen natuurlijk meteen om ontstekingsremmers naar de DA, maar is er nog iets wat ik nu voor poes kan doen?

Billy

Re: Poes heeft zeer pootje - wie heeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:15

Gewoon laten gaan, hij houdt het zelf wel schoon, en als je er wat opsmeert likt hij het er weer af Haha!
Ik zou niet met ontstekingsremmers beginnen zonder dt er echt wat aan de hand is. Knipoog

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 21:17

Beetje AB via een pilletje kan toch geen kwaad?

crazyfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:17

Het pootje even een poosje in een bakje met biotex (groen) zetten, dat maakt de wond schoon. Soda kan ook.Succes !

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 21:19

Hihi, ja dank je wel voor het succes - denk niet dat Poes zich dat zomaar zal laten welgevallen Haha!
HEt is nogal een ...eh... vrijgevochten type Haha!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:21

Waarom zou je antibiotica geven als er geen ontsteking is? Is toch rommel Haha!
Een van mijn katten, Wammes, die nu in Buurlo woont, had op een gegeven moment een abces aan zn dij. Mocht ik niet aankomen, kreeg hem niet in een kooitje, en op een gegeven moment was het doorgebroken, 2 grote gaten.
Mocht nog steeds niet aan hem komen, maar na een week was het keurig dicht, nooit meer last van gehad.
Een gezonde kat geneest goed, tenzij het een stokouwetje is...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 21:23

Deze is in de kracht van zijn leven, ik maak me dus ook niet echt zorgen...
maar hij kijkt wel heel zielig en hulpbehoevend vandaag en ligt de hele tijd ook stijf tegen me aan op de bank.
Eigenlijk best gezellig Haha!
Maar wel zielig....

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:26

Als hij er normaal op loopt en het stinkt niet, zal het wel wat meevallen. Zal wel pijnlijk zijn Haha!

crazyfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:31

Hihi, als hij zo vrijgevochten is kun je niets voor hem doen dus. Dan maar hopen dat het vanzelf over gaat.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:32

Die van mij was vrijgevochten, die van Dees is een watje Haha! Haha!
Dennis Dees? Haha!

crazyfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:33

haha watjes kunnen ook lastig zijn..

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:38

Ik zou ook bij een pijnlijk pootje niet gelijk AB erin gooien. Als ik zelf ook een klein ontsteking heb hol ik toch ook niet gelijk naar de huisarts?
Mijn kat liep twee weken geleden ook kreupel. Bleek een snee in zijn voetzool te hebben. Hij heeft het zelf goed schoongemaakt en loopt nu weer normaal. Hou uiteraard wel in de gaten dat het niet erger wordt, maar verder doe ik er niets aan.

Als het een hondenbijt is, tja, dat is een ander verhaal. Dan zal ik wel gelijk naar de DA gaan, en dan ook wel direct. Kat van stal was gebeten en heeft mazzel gehad dat ik hem heb verzorgt, en die kreeg inderdaad AB.

Wil je toch wat doen kan je het volgende doen. Nagelverwondingen zijn namelijk ongelovelijk pijnlijk (bedenk maar hoe pijnlijk het bij jezelf kan zijn). Neem een keukenhandschoen, van die stevige. Doe daar handwarm water in met wat soda of biotex in de handdschoen. Leg de kat op schoot en stop het pootje in de handschoen. Zo kan je met je hand om de handschoen de poot vasthouden en met de andere hand de kat. Lukt het niet op schoot, neem de kat beet, ga zelf met de knieen op de grond en je onderbenen plat op de grond. Je enkels kruisen en de kat tussen de knieeen licht klemmen bij de schouder. Dan met een hand die poot vasthouden in handschoen en de andere de kat in bedwang houden.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 21:50

Billy schreef:
Die van mij was vrijgevochten, die van [naam verwijderd] is een watje Haha! Haha!
[naam verwijderd] [naam verwijderd]? Haha!

Dit is [naam verwijderd] Haha!
Heb er 3 - 2 rooien waaronder idd watje [naam verwijderd], maar dit is mijn stoere donkere tijger [naam verwijderd], beetje onzeker in karakter maar verder een echte moordenaar met dito bespiering, en heel erg knap Ja

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 23:00

Mijn tip: doe zelf leren handschoenen aan, draag iets met lange mouwen, zet je helm op...en stop zijn pootje toch in een badje met biotex (of nat verband met biotex erom - als ie toch gezellig naast je ligt? Clown ). Kom op Dees, zelfs onze verschrikkelijke kater krijg ik nog gekooid. Duivel We zijn geen mietjes natuurlijk

Haha! succes!!

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:06

Ben je al naar de poezendokter geweest dees?

Onze kleine kat heeft weleens een ontstoken kussentje gehad, die moesten we 2 keer per dag 5 minuten met z'n pootje in de biotex zetten. Gelukkig is dat een lief poesje, maar na een minuut of drie wastie er meestal toch wel zat van en dan kwamen er geluiden uit dat kleine ding...haha.

Iig: sterkte met Tommie!