tip voor konijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rakkertjuuhh

tip voor konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 18:54

ik heb sinds 4dagen een konijntje gekregen het dier is 5maand oud en is nooit wat mee gedaan en kreeg haast geen eten is heel mager maar word al langzamerhand wat dikker en eet en drinkt gelukkig goed maar hij is heel erg schuw en als ik hem uit het hok wil pakken valt die aan bijt die me ik doe handschoenen aan en pak ik hem zo lang ik hem in me handen heb is het goed maar dan is die heel erg bang horen plat heel erg trillen ik knuffel veel met hem maar hij blijft bang iemand tips hoe ik mijn konijn vertrouwe kan geven en dat die niet bang is als ik hem door de kamer laat rondloppen gaat die lopen en heel hard stampen al (denkt die dat er gevaar is volgens mij) wie heeft tips voor mij? alvast bedankt Haha!

Faniek

Re: tip voor konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:59

Ik doe een gok het is een klein konijntje met rechtopstaande oortjes? Dit zijn nog konijnen die veel dichter bij de natuur staan dan bijv. grote rassen of hangoren. Vaak lastig tam te krijgen. Mijn advies is zoek een lekker plekje voor hem/haar waar hij/zij niet opgepakt word en lekker konijnenvriendjes om zich heen heeft.
Een konijn is geen knuffeldier en houd niet van opgepakt worden (uitzonderingen daargelaten, maar dat zijn doorgefokte rassen)

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 15:54

ja klopt klein en bont met rechtop staande oren Haha!

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 17:54

veder nog iemand tips voor me?? hij bijt me ook erg graag trouwens Ach gut weet niet hoe ik dit moet afleren stond ergens op een site dat je hoog piep stemmetje moet doen als ze bijten zachtjes gillen ofzo maar die van mij reageert er niet eens op Vork

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 18:25

misschien nog een vriendje erbij kopen een ander konijntje zodat hij/zij niet eenzaam is

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 21:06

Een vriendje is altijd goed.
Maar om zijn/haar vertrouwen te winnen kan je doen door te lokken met een lekker klein stukje wortel.
Elke dag doen zodat het een ritueel word en het diertje er aan went dat jij met wat lekkers komt en met heel veel geduld pakt hij 't op een gegeven moment zelf uit je hand.
Doordat je het diertje elke keer oppakt en hij dus eigenlijk nog bang is juist van die hand en mens die er aan vastzit zorg je met het lokken ervoor dat hij went aan die hand en aan jou en het dan langzaam gaat vertrouwen Lachen

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 21:12

ik ben het met faniek eens Ja