Welke hond voor op de boerderij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laurierhaag

Welke hond voor op de boerderij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 13:27

Hoi!

Ik woon op een boerderij en we hebben een hele lieve hond Troy. Maar hij wordt al oud, en we zoeken eigenlijk een nieuw maatje/opvolger voor Troy. Een nieuwe pup dus Pling
Mijn ouders willen een soort waakhond, maar je moet er wel makkelijk mee om kunnen gaan. Hebben jullie een idee naar welk ras we dan moeten zoeken?

Groetjes Jorinee

MarloesRixt

Re: Welke hond voor op de boerderij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:27

de Bernersenner zie je ook wel vaak op boerderijen zien er ook wel waaks uit is dat iets?
Het zijn wel langharige honden dus je moet ze wel regelmatig borstelen Knipoog

Laurierhaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 13:29

kuikje schreef:
de Bernersenner zie je ook wel vaak op boerderijen zien er ook wel waaks uit is dat iets?
Het zijn wel langharige honden dus je moet ze wel regelmatig borstelen Knipoog

Ik heb even wat plaatjes opgezocht, wat een mooie hond zeg! Een goed idee ja Haha!
Iemand nog meer ideen? We moeten natuurlijk alle opties bekijken Tong uitsteken

Ronnie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:32

Wij hebben een kruising.. vuilsnisbak/wippet Tong uitsteken hihi vangt
alle muizen hier.
Het maakt niet uit wat voor ras je hebt denk ik.. zolang hij
op het erf blijft en een beetje luistert is het goed toch? Lachen

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:35

Ik wil niet stom of betweterig overkomen maar in het asiel zitten heel veel honden die op een boerderij op hun plaats zouden zijn.
Kijk anders even op www.dierenasiels.com als je dan in het asiel ga kijken kan je je eigen hond ook meenemen om te kijken of het goed gaat. (het is maar een idee Knipoog)

staldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:36

hm...een duitse herder misschien? en wij hebben op onze boerderij een blonde hovawart...die is heel waaks maar ook heel lief!
veel succes nog met zoeken!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:36

Wij hebben een boerderij en al diverse honden gehad die allemaal prima bevallen zijn:

Duitse Herder
Rottweiler (blafte niet maar zijn verschijning was ook voldoende bewaking)
Vuilnisbakkie
Labrador

Mijn advies is als je de hond ook binnen in huis wil laten dat je dan voor een kortharige kiest: ze kunnen zich behoorlijk vies maken....

Laurierhaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 13:38

laura1987 schreef:
Ik wil niet stom of betweterig overkomen maar in het asiel zitten heel veel honden die op een boerderij op hun plaats zouden zijn.
Kijk anders even op www.dierenasiels.com als je dan in het asiel ga kijken kan je je eigen hond ook meenemen om te kijken of het goed gaat. (het is maar een idee Knipoog)

Ik weet het, maar mijn ouders hebben liever een puppy die we zelf op kunnen voeden en ermee naar puppycursus gaan.
Ik had ook al voorgesteld, maar ze hebben het liever niet.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:39

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:39

Hier loopt een Appenzeller op het erf. Erg fijne hond; blaft alleen als er wat aan de hand is en vangt muizen en ratten. We doen ook een poging om d'r te leren schapendrijven, dat gaat eigenlijk best goed. De hond heeft van zichzelf een hele gladde korte vacht.

Een appenzeller moet je wel opvoeden want d'r zit wel een karakter in. Als je ze alleen maar een beetje laat aanrommelen gaan ze zelf dingen bedenken.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:41

Jorinee schreef:
laura1987 schreef:

Ik weet het, maar mijn ouders hebben liever een puppy die we zelf op kunnen voeden en ermee naar puppycursus gaan.
Ik had ook al voorgesteld, maar ze hebben het liever niet.

Zoals luuntje ook al zei zitten er in het asiel ook pups.
Ik heb er regelmatig stage gelopen en geloof me er zitten echt veel leuke honden!!!

Laurierhaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 13:41

Anne_GTI schreef:
Hier loopt een Appenzeller op het erf. Erg fijne hond; blaft alleen als er wat aan de hand is en vangt muizen en ratten. We doen ook een poging om d'r te leren schapendrijven, dat gaat eigenlijk best goed. De hond heeft van zichzelf een hele gladde korte vacht.

Een appenzeller moet je wel opvoeden want d'r zit wel een karakter in. Als je ze alleen maar een beetje laat aanrommelen gaan ze zelf dingen bedenken.

Die ziet er ook heel mooi uit!
Heel erg bedankt voor jullie reacties, ik had er niet zoveel verwacht Haha!

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:42

Ik zou later (als ik groot ben Knipoog ) een Bullmastiff willen. Die hebben ze nu ook op de stal waar ik werk. Erg fijne honden zijn het Ja

Hier een foto, want bijna niemand kent dit ras:
Afbeelding

Schofthoogte: Reu 63 - 69 cm. Teef 61 - 66 cm.
Gewicht: Reu 50 - 59 kg. Teef 41 - 50 kg.
Leeftijd: 10 - 12 jr.

De Bullmastiff komt uit Groot-Brittanië. Hij is in de 19e eeuw gefokt om jachtopzienders te begeleiden. De Bullmastiff stamt af van de Engelse Mastiff en de Engelse Bulldog. In 1923 werd de Bullmastiff officieel erkend.

De vacht vraagt weinig verzorging. Af en toe borstelen is voldoende.
Kleuren die veel voorkomen zijn: geelbruin / rood / gestroomd. In ieder geval moet de Bullmastiff altijd een donkere snuit en donkere oren hebben.

Hij is trouw aan zijn baasje en gezin. Als de Bullmastiff op jonge leeftijd kennis maakt met andere huisdieren, dan geeft dit later geen problemen. Ten opzichte van soortgenoten kan hij soms dominant zijn.

De Bullmastiff neemt genoegen met dagelijks een blokje rond. Als hij maar een paar keer per week kan rennen, onaangelijnd.

En hieronder een link over Mastiff's:
http://honden.digi.nl/honden/hond.asp?hond=1043
Laatst bijgewerkt door Vonnie84 op 05-11-06 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurierhaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 13:43

laura1987 schreef:

Zoals luuntje ook al zei zitten er in het asiel ook pups.
Ik heb er regelmatig stage gelopen en geloof me er zitten echt veel leuke honden!!!

Een pup kan wel ja..
hmm
Ik ga het nog een keer voorstellen.

kuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:46

Wij hebben op de boerderij verschillende honden gehad en de Friese Stabij was toch de leukste. Dit omdat het verschrikkelijk vriendelijke honden zijn maar wel ontzettend waaks. Deze van ons heeft toch meerdere keren zijn tanden gezet in een been van een inbreker. Een nadeel is wel dat ze langharig zijn... Succes!!

Laurierhaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 13:50

Vonnie84 schreef:
Ik zou later (als ik groot ben Knipoog ) een Bullmastiff willen. Die hebben ze nu ook op de stal waar ik werk. Erg fijne honden zijn het Ja

Hier een foto, want bijna niemand kent dit ras:
Afbeelding

Schofthoogte: Reu 63 - 69 cm. Teef 61 - 66 cm.
Gewicht: Reu 50 - 59 kg. Teef 41 - 50 kg.
Leeftijd: 10 - 12 jr.

De Bullmastiff komt uit Groot-Brittanië. Hij is in de 19e eeuw gefokt om jachtopzienders te begeleiden. De Bullmastiff stamt af van de Engelse Mastiff en de Engelse Bulldog. In 1923 werd de Bullmastiff officieel erkend.

De vacht vraagt weinig verzorging. Af en toe borstelen is voldoende.
Kleuren die veel voorkomen zijn: geelbruin / rood / gestroomd. In ieder geval moet de Bullmastiff altijd een donkere snuit en donkere oren hebben.

Hij is trouw aan zijn baasje en gezin. Als de Bullmastiff op jonge leeftijd kennis maakt met andere huisdieren, dan geeft dit later geen problemen. Ten opzichte van soortgenoten kan hij soms dominant zijn.

De Bullmastiff neemt genoegen met dagelijks een blokje rond. Als hij maar een paar keer per week kan rennen, onaangelijnd.

En hieronder een link over Mastiff's:
http://honden.digi.nl/honden/hond.asp?hond=1043

Als inbreker zou ik hier gillend van wegrennen. Clown

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:52

een stabij, is ook wel een goede boerderij hond.
verlegen tegen vreemden, maar ook waaks.
is dus geen allermansvriend.

het is geen grote hond, maar ook geen kleine.
het is maar wat jullie willen

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:54

Een Appenzeller kan ik je zeker aanraden, leuke vrolijke honden en waaks, maar iid wel goed opvoeden, het zijn echte erfhonden, wij hebben er ook één en wonen in een rijtjeshuis en dat gaat ook best (hij gaat wel elke dag mee naar mijn broer op de boerderij waar hij zich helemaal kan uitleven).

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:55

haha wij hebben een spaanse bulldog maar ze neigt erg naar een boerboul vind ik persoonlijk mooie honden.
verders als we een eigen huisje hebben en diva is wat ouder dan wil ik ooit nog een een duitse dog prachtige honden daarnaast zou ik ook heel graag een kangal willen hebben super dat karakter prachtig.
ensja ik zou ook eerder een pup nemen dsan een hond uit het asiel ik kan je ouders het niet kwalijk nemen ik heb mijn hond vanaf dat ze 6 mnd is maar wij roepen nu nooit meer een hond van een ander!!
puur omdat hetgedrag van diva zon anders is dan een hond die zelf opvoedt.

gr gemma

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:56

een labrador mischien? die hebben veel beweging nodig, dat zal die op een boerderij wel krijgen denk ik zo. en die hebben geen lange haren, dus makelijk schoon te houden voor als hij in de stront gaat liggen rollen hihi

mischien wel een idee om de hond leren vee op te drijven. labradors willen graag aan het werk gezet worden.
Laatst bijgewerkt door yyy op 05-11-06 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

djonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:58

ik zou een rottweiler doen

Laurierhaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 13:59

Jen33 schreef:
een labrador mischien? die hebben veel beweging nodig, dat zal die op een boerderij wel krijgen denk ik zo. en die hebben geen lange haren, dus makelijk schoon te houden voor als hij in de stront gaat liggen rollen hihi

Dat zal bij ons zeker gebeuren ja Tong uitsteken hahah

Laurierhaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 13:59

djonnie schreef:
ik zou een rottweiler doen

Dat was ook mijn vaders eerste idee, maar ik wilde liever verder gaan kijken. Ben benieuwd wat hij van al die rassen vindt die hier genoemd worden. Haha!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:37

Rottweiler of Herder Lachen

ZarcoTj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:39

Hoi Lachen
Ik woon ook op een boerderderij Knipoog
We hebben nu een BoerenFox-Terriër teefje van 2 jaar,echt hele goede,gezellige,kindvriendelijke honden vind ik dat hoor Lachen ik vind zelf dat Border-Collies ook erg geschikt zijn voor een boerderij,tjah,goede waakhonden moeten het zeker zijn !!