Half verwilderd konijn.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki__

Half verwilderd konijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 02:17

Hallo allemaal,
ik woon aan een zeedijk, met achterin een soort van strandje met een aantal bomen en struiken.
Nu heeft een of andere asso haar konijn gedumpt. Waarscheindelijk was hij niet meer leuk genoeg. Of vonden de kinderen het niet meer leuk. Afijn, dat konijn moet daar weg. Er lopen constant honden die het konijntje de hele tijd door opjagen. De winter zal het kleine beestje ook niet overleven. Hij is inmiddels wel schuw geworden. Je kan redelijk dicht bij komen, maar hij schrikt wel snel.
Heeft iemand tips hoe ik dit beestje kan vangen en hem een warm tehuis te kunnen geven?

Graag zo snel mogelijk.

Groetjes, Hardcorelady

unicorn1980

Re: Half verwilderd konijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 03:02

Als je het konijntje kan lokken met voer dan moet je hem nog vangen. Eigenlijk zou je een vangnet moeten hebben dan hoef je minder dicht bij te komen. Of anders misschien 2 mensen en dan proberen hem in iets te jagen. Ik hoop dat het lukt want er maar weinig kans dat zo"n beestje het red deze winter! Het is toch erg dat mensen zoiets doen als hun tamme konijn uitzetten!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 12:39

Voer is geen succes, heeft allemaal gras om zich heen en kijk daar dus niet naar om. Insluiten wertke ook niet. Veel ste snel.

Tja, iemand een idee hoe je zelf zo´n vangnet kan maken?

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 12:42

Ik heb laatst ook een konijn gevangen, ook uitgezet.
Wij hebben er eerst achteraan gezeten dat hij niet de weg op rende, en daarna ben ik naar hem toe geslopen, steeds hele kleine stukjes, en op het laatst mn trui over konijn gegooid en toen gepakt.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 12:45

Ik heb zelf ook zo'n konijn thuis, maar die was al gevangen door de dierenambulance/dierenbescherming/whatever, en die heb ik van daar uit gekregen. Ze is nu nog wild, echt tam zal ze nooit worden. Ze kan wel door de tuin lopen, zonder weg te lopen. Maar ze vindt het niet fijn om opgepakt te worden o.i.d.

Maar geen idee hoe je het konijn zelf kan vangen. Ik zat ook te denken aan een net, maar die moet dan wel van een redelijk formaat zijn. Waarschijnlijk heb je geen groot visnet ofzo, waar grote vissen mee uit het water worden gehaald ofzo. Misschien anders iets met een doek? Die je er over heen kan 'gooien'.

Geen idee eigenlijk. In ieder geval, succes!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 12:47

Ga straks weer even kijken. Zit er aan te denken om anders ook maar gewoon de dierenambulance te bellen en te vragen of die hem misschien kunnen vangen. Hebben denk ik toch iets meer spullen in huis dan dat ik heb.

Probeer ook fotos te maken.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 13:05

Me moeder is net geweest. Hij zat er niet, maar het was ook gigiantsich druk met honden. Zucht. Vanmiddag maar weer proberen.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:26

Jammer, maar niet zo gek als er veel honden lopen Lachen
Hopen dat ie er vanmiddag weer zit..
Succes!

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 15:28

Als je m zelf probeert te vangen zou k geen vangnet gebruiken, hij kan daarin verstrikt raken en van alles breken ... Beter een handdoek ofzoiets Lachen. Of anders de dierenambulance bellen, die hebben er wel ervaring mee Lachen.
Succes!
Naatje

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 15:54

Met zijn 3en moet het toch wel gaan lukken of een doos die je er snel op kunt zetten.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 19:40

Pff, we zijn vamiddag met z'n 2e ander half uur bezig geweest om hem te vangen, maar zonder succes. Zit onder de schrammen van al die rotbosjes! Balen!

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:46

misschien heb je een grootstuk gaas.. als je er dan omheen loopt met een stuk of 2-3 andere mensen samen werkt en dan zo opsluiten..

als je geen gaas heb kan je het met een oud bedovertrekding doen.. en dan ook met een stuk of 3 mensen in een rondje en dan gooi je dat laken over em heen en dan kan je em goed vast houden.

Werk in iedergeval in/met een team en niet alleen want met meer heb je meer kans!

Veel succes ermee, laat je het weten als het je gelukt is(of niet Tong uitsteken )

Edit* Typo

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:54

Ik dacht ook al aan gaas inderdaad.
Dat kan best goed met een 8 vorm, zo groot mogelijk, in het gras steken, en dan de buik half open laten en een kleine opening tussen de twee cirkels. Dan jaag je het konijntje erin, en hij rent dan door naar de tweede cirkel waar je hem dan heel gemakkelijk kunt insluiten.

Hoop dat je t begrijpt Bloos