[Foto] Nieuwe aanwinst: Harley (Dalmatiër)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sylvia

[Foto] Nieuwe aanwinst: Harley (Dalmatiër)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 23:32

Vandaag ben ik met mijn ouders mee gegaan op zoek naar een nieuwe hond. Pap en mam wilden graag weer een Dalmatiër. En we zijn geslaagd...

Ze zijn bij 1 of 2 asiels geweest, maar als er al een Dalmatiër zat was het niet 'liefde op het eerste gezicht'. En snel omdat Falco pas een week dood is... Ik ben eigenlijk nier anders gewend, van de honden die ik bewust meegemaakt heb heeft eigenlijk alleen Falco lang op zich laten wachten, omdat we die tegen kwamen toen hij pas 4 weken was. Het is gewoon leeg zonder hond, of zonder kat. Wilt echt niet zeggen dat Falco vergeven en vergeten is, absoluut niet.

Maar goed.

Harley is een Dalmatiër reu van 4,5 maanden oud. Geënt, gechipt, gehoortest afgenomen, etc. Toen we hem in de ren troffen met 4 andere 'pups' was het één en al stuiterbal. Veel aandacht vragen, constant happen (speelsheid), etc. Echt een goedzak, de 2 teckels in zijn ren hebben zijn neus opengehaald (allemaal bijtwondjes), hij deed niks. Een labradorpup deed een poging om hem te castreren en heeft flink in z'n poot gebeten: niks. Eerst nog even bij de pups wezen kijken, maar pap en mam waren eigenlijk al verkocht. We hebben hem uit de ren gehaald en zodra hij daaruit was werd het ineens een bang hondje. Staart tussen de poten, niet willen lopen... Met veel snoepjes beweging erin gekregen. Ondanks dat ie wat bangig was toch besloten hem mee te nemen.

In de auto werd het meteen de pup zoals ie in de ren zat: fier rechtop met een blik van 'kom op, we gaan!'. Maar dat veranderde al snel... Meneer had al buikpijn voor we vertrokken, hij at flink veel gras. En idd, we waren goed een kwartier op weg, hij begint te kokhalzen en er kwam een berg brok met gras uit. Gestopt, jas uitgeklopt Clown en in de achterbak gegooid en verder. Saillant detail: het is een leenauto omdat pap z'n auto bij de garage staat. Half uurtje later de 2e portie met een automatje op kunnen vangen. Het was ook weer echt het prototype vent: hij zakte steeds verder in en maar zielig kijken... Ach gut Verder zonder ongelukjes thuisgekomen.

Eerst even gelopen, hij werd ineens na de eerste bange pasjes erg actief. Ging best aardig. Toen naar binnen, was ook eng aangezien hij in een buitenren zat. Kat was ook bijzonder eng... Half uurtje later weer mee naar buiten genomen, zat meteen een hele hoop meer beweging in. Auto's, waar hij in het begin erg bang voor was, maakte ook niet meer uit, hij schok alleen nog even van een bus die dicht langs kwam. Het happen is helemaal over.

Conclusie: beetje schichtig hondje dat eigenlijk helemaal niks kent, maar erg pienter en ik denk dat als ie je vertrouwt, je er echt een vriendje voor het leven aan hebt.

Genoeg gekletst... Foto's. Meeste zijn een beetje blauwig vanwege het licht... Heb ze niet bewerkt. Ik moet zaterdag gaan hond-sitten, wellicht maak ik dan nog nieuwe foto's.

De foto waar mijn ouders eigenlijk al verliefd op werden:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Flying_Angel

Re: [Foto] Nieuwe aanwinst: Harley (Dalmatiër)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:34

Hooii
Wat een mooie hond zeg Lachen
Maar wat ik me afvraag, hoeveel kost zo'n hond nou eigenlijk..
Mag ook via pb,,
Veel succes ermee
en nog gecondoleerd met Falco

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:35

Ach goddie, wat een leuke stippel Haha!

Volgende keer vast foto's van een blije pup met een blij staartje! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:57

Wat een lief ding zeg! Alle plezier en geluk ermee gewenst Ja

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 09:38

Wat een knapperd.
Zijn jullie van plan een hondencursus met hem te gaan volgen?

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 09:46

wat een schatje:D wil je mij ook pb-en hoeveel zo'n hond ong. kost?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 19:19

Luuntje, wsn niet. We hebben in het verleden regelmatig puppycursussen gevolgd en zolang het goed gaat doen we het gewoon zelf.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:10

Wat 'n gave hond zeg! Echt een leukerd.
Veel plezier samen!

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:48

Wat een leukerd en ook een mooie!
Mijn beste vriendin heeft er ook eentje, alleen is hij niet echt het prototype van het karakter van een dalmatiër => heeft schrik van vreemden, ontzettend lief, doet geen vlieg kwaad. Naar het schijnt kunnen deze honden agressief zijn als je ze niet goed opvoedt. Maar dat is wel met alle honden zo denk ik.

Leuke aanwinst!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 20:59

Idd met alle honden zo... Ze kúnnen agressief zijn, maar de meeste Dalmatiërs doen geen vlieg kwaad. Wat ik tot dusver van Harley gezien heb vind ie vreemden geweldig zolang hij maar in een vertrouwde omgeving is en ze hem enkel aaien. Maar hij is wel ontzettend lief, hij blaft alleen naar enge dingen (zoals de kat Clown).
Onze "vorige" Dalmatiër (de hond voor Falco), Mayke, was ook zo'n lieverd, hoewel die af en toe wel agressief uit de hoek kon komen. Mn als je 'm (per ongeluk) pijn deed of als je in de buurt van zijn eten kwam. Toen was dat idd het prototype...

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:02

Wat een leuk ding Ja
Ik zou dat alleen nooit kunnen als mijn hond dood gaat na een week al een ander.
Het scheelt wel dat ik 2 honden heb maar ieder mens is anders Knipoog
En ik snap dat het heel leeg in huis is.
Veel plezier met die nu nog kleine schattige pup Knipoog

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 23:41

Wat een leuke hond! Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Volgens mij gaat het best goed komen met deze stoere vent. Later wordt hij vast wel groot en sterk en stoer. Met jullie goede zorgen komt het vast voor elkaar. Veel geluk met dit monster!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 21:24

Het is idd een monster Vork Gisteren mam aan de lijn gehad.

Hij wilt continu bij je blijven, momenteel kan ie echt niet alleen blijven - maar dat wordt dan ook zoveel mogelijk voorkomen, ze zijn hem aan het laten wennen aan de buitenren en mijn oude kamer (garage). Hij heeft binnen ook een hok. Hij ontsnapt overal uit, uit het hok binnen en zelfs uit de buitenren. Hoe hij daaruit komt...? Blond Ze vinden hem in elk geval elke ochtend languit op de bank.

Vork

_Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 15:46

Aah! Enig!! Lachen Ik was vroerger heelmaal fan van dolmatiers Lachen
Echt mooie beesten! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 16:08

Wat ziet ie er lief uit Sylvia!

Heel veel plezier met hem!

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 16:11

aa wat een schatje ik kan heel goed begrijpen dat je oduers daar verliefd op werden

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 20:08

Sylvia schreef:
Luuntje, wsn niet. We hebben in het verleden regelmatig puppycursussen gevolgd en zolang het goed gaat doen we het gewoon zelf.

en als het niet goed gaat ben je vaak al te laat! Ja sorry hoor maar dit is mijn mening erover.
Iedere hond is anders dus nu heb je een andere hond. Je kan een hond wel dingen aan leren maar alle honden leren anders, en reageren anders. Jullie hond is nu nog redelijk jong, en kan nu nog makkelijker leren, hoe ouder word hoe moeilijker( niet onmogelijk hoor) maar je hebt dan wel al een voorsprong.

Dan komt er nog eens bij dat ik zelf zo'n hond nooit had genomen. Maar dat is ieders eigen keus!

Voor de verder rest erg vee plezier met jullie puppie, het is een mooie hond. Gras eten is opzich niet erg en over geven ook niet, maar let op dat die niet de hele dag door braakt, dat is wel slecht.

Succes met zo'n speelse pup!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 22:16

Waarom zou je zo'n hond niet genomen hebben? Ik vind het niet erg dat je dat zegt, ieder zijn eigen keus zoals je al zegt. Maar een onderbouwing zou wel prettig zijn...

Met niet goed gaan bedoel ik niet dat we pas een puppy-cursus gaan volgen als meneer zijn eigen leven heeft gekregen, maar daar bedoel ik ook al 'niet goed gaan met de eerste traininkjes' mee. Als hij bv het zit-commando al niet oppakt dan zijn we snel zat bij een puppycursus en imo niet te laat. Daarbij is ie nu nog veel te schuw daarvoor, thuis is het een brutaaltje, echt de hond zoals ie ook in de ren zat, maar zodra hij in een vreemde omgeving komt... Ach gut

Hij is na het autoritje ook gestopt met braken, hij was gewoon echt niet lekker toen ie met ons meeging.

Morgen ga ik op 'm passen, ga ik ook even naar Vientje en haar verzorgpaarden (ook eng Lachen ) en zal ie dus ook weer in de auto moeten. Ben benieuwd Lachen