Wie heeft er een Cairn terrier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Wie heeft er een Cairn terrier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 14:19

jaja,
Ik heb nu HET ras gevonden!!
Een cairn terrier!
Zulke leuke beestjes,welliswaar geen kortharig ras wat ik eigenlijk zocht Bloos
maar wel een super stoere!

Wie heeft er ook zo'n hondje??
En wie kan me tips geven?!

baroen

Re: Wie heeft er een Cairn terrier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 14:25

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 14:10

Ik heb een Cairn, mijn tip is om heel selectief te zijn als je een pup uitkiest. Cairns zijn ontzettende keikoppen die alles beter denken te weten en heel vaak zo ineens oost-indisch doof worden Tong uitsteken Echte koppigaards zijn het Haha! Vergen een hele strenge opvoeding als ze nog jong zijn (en ja ik weet dat dat voor alle honden geld maar bij een Cairn leg ik er de nadruk op) Ze hebben nood aan discipline en regeltjes anders dan is er geen land mee te bezeilen... Haha!
Als je dat allemaal voor elkaar hebt dan hou je er een geweldige hond aan over, echt waar, maar het blijft wel het type hond dat soms ineens een dikke vinger naar je kan opsteken en tóch doet waar die zin in heeft *LOL* Als je er genoeg mee bezig bent kan je er perfect een hond van maken die naast je blijft lopen als je in de drukte van de stad gaat wandelen zonder dat je hem aan de riem hebt maar dat vergt veel oefening. Om het duidelijk uit te leggen, het is geen Border Collie die bedelt om bevelen en werk. Knipoog Ze zijn veel zelfstandiger en denken het veelal beter te weten.
Ohja, ik heb ook de indruk dat het absoluut geen schoothond is daar houden ze gewoon niet van.

Verder zijn ze gefokt om ratten en anders ongedierte te vangen dus ze zijn helemaal knetter op zand, graven, modder, putten en kuilen en water. Tong uitsteken
Die van ons zit altijd de ratten- of konijnenholen uit te graven in het bos, ze maakt soms ontzettend grote putten op die manier waar ze met 5 andere cairns in past.
Gelukkig ploegt ze niet onze hele tuin om op eigen initiatief.
Ze wil ook altijd het laatste woord hebben, al is het maar een hele stille grol, zíj heeft het laatste woord. Clown (ik ga wel eens de wedstrijd aan je wil niet weten hoe lang dat kan duren)

Hondje met humor en karakter, vééél karakter. Tong uitsteken

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 18:59

Klinkt helemaal geweldig!

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 21:52

ik zou iemand met ervaring mee nemen wij hebben namelijk ontzettende pecht gehad mazzel onz cairn heeft staar en is ook nog eens ontzettend eigenweis.
ze moeten over het algemeen wel goed opgevoed worden en dus op training anders is er geen land mee e bezeilen ik geef morgen wel meer info maar moet nou douchen
kijk in mijn profiel voor foto's

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 19:06

pluklief schreef:
ik zou iemand met ervaring mee nemen wij hebben namelijk ontzettende pecht gehad mazzel onz cairn heeft staar en is ook nog eens ontzettend eigenweis.
ze moeten over het algemeen wel goed opgevoed worden en dus op training anders is er geen land mee e bezeilen ik geef morgen wel meer info maar moet nou douchen
kijk in mijn profiel voor foto's

Ja kijk als je daar niet van houdt dan moet je dus geen Cairn nemen Clown Knipoog Haha!

Maar Pluk heeft gelijk en zegt hetzelfde als ik, kies niet de eerste de beste want sommige Cairns zijn zodanig eigenwijs dat ze je doen besluiten nooit nog een Cairn te willen Haha!

Met training kun je een hele hoop doen maar je mag geen hond verwachten die onvoorwaardelijk naar je luisterd, wil je dat wel dan raad ik geen Cairn aan Knipoog

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 10:02

ja daar heb je mazzel vogens de hondenschool is mazzel een van de eigenweiste honden diez eooit heeft gezien en zij heeft er veel gezien. maar ik vind het wel ontzettend grappig als ze zo doen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 10:03

Wij hebben ook een Cairn terrier, een blonde.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 10:05

Laat je goed informeren en ga niet alleen op een stoer uiterlijk uit.
Ga kijken bij mensen met Cairns, zoek de rasvereniging op en laat je goed voorlichten. En koop altijd een pup van een een fokker die aan de eisen van de rasvereniging fokt.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:10

Ik heb er zelf geen een maar ga bijna elke dag met de hond naar het uitlaatveld(omheind) en daar komt ook altijd een cairn terrier pup , het is een erg leuk en lief beestje en echt werkelijk nergens bang voor.
Wel is hij heel eigenwijs en 2 keer weggelopen maarja het is en blijft een pup(zit wel op cursus).
Hij kan heel goed samen met andere honden en vind iedereen lief , alleen begint hij zijn mannelijkheid te ontdekken en ga op de grote honden rijden dus word vandeweek gecastereerd.
Groetjes Anouschka

gamblerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:25

Wij hebben ook een cairn, een oude dame van nu 15 jaar. Ze is blind, doof, slechte achterpootjes maar nog steeds is ze ontzettend eigenwijs, vrolijk, speels en denkt ze nog steeds dat ze alles beter weet. Echt heerlijk. Ook tegenover andere honden is ze met haar schriele lijfje nog steeds ontzettend dominant.

Wij hebben onze cairn op 4 jarige leeftijd gekregen en ze had daarvoor totaal geen opvoeding gehad. We hebben veel bereikt met haar en ze luisterde (toen ze nog hoorde) rdelijk goed maar het blijven eigenwijze hondjes. Nu ze doof is doet ze echt alleen wat zij wil. Maarja, daar ben je zo oud voor he. (die 2 uurtje per dag dat ze haar mandje uit is.)

Rocco1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 14:44

wij hebben ook een cairn. ik ben er helemaal weg van. ze zijn eigenwijs, willen idd altijd het laatste woord hebben (mijn hond maakt altijd nog een geluid als ik zeg foei ! of af!) die van ons is wel een echte schoothond, maar kan ook lekker zelfstandig de bossen gaan ontdekken. wel houd hij ons de hele tijd in de gaten.
ze zijn GEWELDIG met kinderen ! hij kan er geen genoeg van krijgen. en idd ze denken alles beter te weten.

ik vnd het pracht honden.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 15:21

Mijn tante heeft vroeger 3 Carins gehad,en een vriendin van me heeft ook zo'n hondje thuis,
Ik weet dus hoe ze zijn,
En ik vind dat karakter dus echt prachtig!

tegen die tijd ga ik zeker goed informeren bij een erkende fokker!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 15:52

Saskia9 schreef:

Erkende fokkers bestaan niet. Als iemand adverteert als zijnde erkende fokker moet je er juist weg blijven. Want er bestaat geen erkenning.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 15:55

Wij hebben er één. Inmiddels al 12 jaar oud..
Ik zou het ras niet meer kopen, bij aankoop werd ons verteld dat ze niet ruiven maar die van ons heeft daar echt verschrikkelijk veel last van!! alles hangt onder de haren, ook al gaat hij meermaals per jaar naar de kapper. Knipoog Over de rest niets slecht over 't beesje, wordt helemaal gek als er volk over de vloer komt. Haha!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 15:57

Wat raar. Onze cairn verhaart bijna helemaal niet, 2 x per jaar vinden we plukjes, van die bolletjes maar echt niet het hele jaar door haren. Hij gaat om de 3 maanden naar de trimsalon.

Onze Jack Russel is juist wel zo, die verhaart het hele jaar door en alles zit altijd onder de witte haren.

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 17:50

Loolapelooza schreef:
Ik heb een Cairn, mijn tip is om heel selectief te zijn als je een pup uitkiest. Cairns zijn ontzettende keikoppen die alles beter denken te weten en heel vaak zo ineens oost-indisch doof worden Tong uitsteken Echte koppigaards zijn het Haha! Vergen een hele strenge opvoeding als ze nog jong zijn (en ja ik weet dat dat voor alle honden geld maar bij een Cairn leg ik er de nadruk op) Ze hebben nood aan discipline en regeltjes anders dan is er geen land mee te bezeilen... Haha!
Als je dat allemaal voor elkaar hebt dan hou je er een geweldige hond aan over, echt waar, maar het blijft wel het type hond dat soms ineens een dikke vinger naar je kan opsteken en tóch doet waar die zin in heeft *LOL* Als je er genoeg mee bezig bent kan je er perfect een hond van maken die naast je blijft lopen als je in de drukte van de stad gaat wandelen zonder dat je hem aan de riem hebt maar dat vergt veel oefening. Om het duidelijk uit te leggen, het is geen Border Collie die bedelt om bevelen en werk. Knipoog Ze zijn veel zelfstandiger en denken het veelal beter te weten.

Ohja, ik heb ook de indruk dat het absoluut geen schoothond is daar houden ze gewoon niet van.

Verder zijn ze gefokt om ratten en anders ongedierte te vangen dus ze zijn helemaal knetter op zand, graven, modder, putten en kuilen en water. Tong uitsteken
Die van ons zit altijd de ratten- of konijnenholen uit te graven in het bos, ze maakt soms ontzettend grote putten op die manier waar ze met 5 andere cairns in past.
Gelukkig ploegt ze niet onze hele tuin om op eigen initiatief.
Ze wil ook altijd het laatste woord hebben, al is het maar een hele stille grol, zíj heeft het laatste woord. Clown (ik ga wel eens de wedstrijd aan je wil niet weten hoe lang dat kan duren)

Hondje met humor en karakter, vééél karakter. Tong uitsteken

het kan zijn dat de cairn die ik ken een uitzondering op de regel is, maar die vind het op schoot heerlijk! Hij springt zelfs bij vreemden op schoot als hij merkt dat ze naar hem kijken.
Ik vind het een leuk beest, maar wel een beetje "saai".

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 00:11

gabyfedde schreef:
Saskia9 schreef:

Erkende fokkers bestaan niet. Als iemand adverteert als zijnde erkende fokker moet je er juist weg blijven. Want er bestaat geen erkenning.

bedankt voor de tip!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 23:07

Rhiannon schreef:

het kan zijn dat de cairn die ik ken een uitzondering op de regel is, maar die vind het op schoot heerlijk! Hij springt zelfs bij vreemden op schoot als hij merkt dat ze naar hem kijken.
Ik vind het een leuk beest, maar wel een beetje "saai".

Dan heb je een goeie getroffen denk ik want die die ik ken die zijn wel heel vrolijk als ze (vreemde) mensen zien maar écht op je schoot komen liggen als een kat, ho maar! Haha!

Die van ons heeft ook geen last van erg verharen en als ze het al doet is het zoals Suzanne zegt maar een paar propjes die je terug vind.

En grappig Rocco, dat die van jou ook altijd het laatste woord moet hebben. Tong uitsteken

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 09:27

die van ons zit ook graag op schoot maar alleen als zij het wil! het zijn behoorlijke zelfstandige hondjes die liever hun eigen zin doen. die van ons wil ook echt niet geknuffeld of geaaid worden alleen maar als zei het wil en dat is niet vaak. verder wil ze wel graag spelen en stoeien ook met andere honden ze grote mond

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 09:30

Die van mij is geen schoothondje, af en toe komt hij een knuffeltje en een kroeletje halen als het hem uitkomt maar over het algemeen is het geen knuffelhond. De Jack Russel weer wel.